• 16-02-2026, 02:15:29
    #1
    Merhaba arkadaşlar işimden dolayı ingilizcenin büyük eksikliğini çekiyorum ve ingilizce öğrenmem gerekiyor. Gerçekten tecrübeli kişilerden öneriler almak istiyorum. Yurtdışına şu an çıkabilme durumum yok o yüzden yurtdışı dil eğitimlerini söylemeyin fakat dil kursları olur, özel dersler olur ya da önerdiğiniz başka neler varsa lütfen tecrübelerinizi paylaşın. İstanbul anadolu yakası iyi bildiğiniz kurslar, hocalar vs. önerebilirsiniz. Dil öğrenmenin yolunu yordamını bilmiyorum. A1 seviyeyim. Şimdiden teşekkürler.
  • 16-02-2026, 02:18:51
    #2
    🚀 Dijital Medya Elçisi
    takip+
  • 16-02-2026, 02:26:59
    #3
    Eğer ki kursa gidecekseniz en azından B1 seviyesine kadar gelmenizi, daha sonrasında gitmenizi öneririm.
    A1-A2 için ekstra para vermenize gerek yok, video izleyerek rahatlıkla o seviyeye gelirsiniz.

    Eğitim için siz kendiniz araştırıp uygun olan kanalları bulursunuz. Benim beğendiğim kanallar;


    https://youtu.be/w30hcVy2JOA?si=E48uUUnaapw6AWyk




    https://youtube.com/playlist?list=PL...u1Mf8eeFLELxcG


    Mesela şu tarz videolar boş zamanlarda izlenilebilir;



    https://youtube.com/playlist?list=PL...2_mWpJR-frmInK


    Kelime ezberi, altyazılı film/dizi izlemek ve yabancı insanlar ile görüşmek vs kısacası her yerde İngilizceye maruz kalmanız gerekiyor.
  • 16-02-2026, 02:30:44
    #4
    1 ay günde 15 dk dualingo, sonra 1 ay günde 15 dk promova. Sonra imkan olan her durumda ingilizce kullanarak geliştirmeye devam edin. istikrarlı olarak bu tür uygulamalarla önce biraz kelime dağarcığınızı geliştirmeniz ve disiplinli bir şekilde kullanmaya çalışırsanız ilerler. artık yurtdışına gitmenize gerek yok. yapay zeka bile size öğretir doğru promptlarla yanlış yapınca sizi düzeltip sizinle konuşmasını söyleyip devam eder gidersiniz.
    kurs veya kız arkadaş vs tabi ki bedava olmamakla beraber daha iyi seçenekler ve konuşmaya başlamak için ideal, hele ki yurtdışında bir süre yaşarsanız doğal olarak ingilizce kullanılan bir ülke olmasa da kolayca ilerletirsiniz.
    son bir öneri, hiç bir şekilde çekinmeden utanmadan çat pat arsızca konuşmanız lazım. türkiye'de bir sürü insan çeşitli yeterlilik sınavlarından geçip devletteyse dil tazminatı alıp 3 kelimeyi bir araya getirmiyor çünkü dil konuşarak açılan bir şey, seviyeden bağımsız konuşabildiğiniz kadar konuşun.
  • 16-02-2026, 02:57:41
    #5
    İstikrarlı olmanız, pes etmemeniz ve hemen bir mucize beklememeniz lazım. Öğrenseniz bile devam ettirmeniz gerek kullanmanız lazım. Öncelikle bence hedefi belirleyin ne lazım size konuşmak mı? Yazışmalar mı? Daha sonrasında örneğin konuşma diyelim, günlük dil mi iş ingilizcesi mi? Kategorize edin. Birde bu dili aktif kullanan birinden kurs alın alacaksanız.
  • 16-02-2026, 08:32:05
    #6
    Üyeliği durduruldu
    ReferXchange adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 ay günde 15 dk dualingo, sonra 1 ay günde 15 dk promova. Sonra imkan olan her durumda ingilizce kullanarak geliştirmeye devam edin. istikrarlı olarak bu tür uygulamalarla önce biraz kelime dağarcığınızı geliştirmeniz ve disiplinli bir şekilde kullanmaya çalışırsanız ilerler. artık yurtdışına gitmenize gerek yok. yapay zeka bile size öğretir doğru promptlarla yanlış yapınca sizi düzeltip sizinle konuşmasını söyleyip devam eder gidersiniz.
    kurs veya kız arkadaş vs tabi ki bedava olmamakla beraber daha iyi seçenekler ve konuşmaya başlamak için ideal, hele ki yurtdışında bir süre yaşarsanız doğal olarak ingilizce kullanılan bir ülke olmasa da kolayca ilerletirsiniz.
    son bir öneri, hiç bir şekilde çekinmeden utanmadan çat pat arsızca konuşmanız lazım. türkiye'de bir sürü insan çeşitli yeterlilik sınavlarından geçip devletteyse dil tazminatı alıp 3 kelimeyi bir araya getirmiyor çünkü dil konuşarak açılan bir şey, seviyeden bağımsız konuşabildiğiniz kadar konuşun.
    Duolingo işe yariyor premium aldın hatalarımi düzeltiliyor kelime öğrendim bi günde dün başlamıştım günlük yarım saat olacak şekilde yapıyorum tavsiyemdir
  • 16-02-2026, 08:46:01
    #7
    Başka bir yabancı dili ikinci anadil şeklinde bilen biri olarak diyebileceğim: "Konuşma dili ancak dinleyip gözlemleyerek ve konuşmaya çalışarak öğrenilir". Evet, eğer amaç konuşmak, iletişim kurmaksa pratik yaparak geliştirilebilir. Yapıyı, okuma-yazma kısmını ve edebi tarafını elbette ki iyi kaynaklardan okuyarak ya da eğitim alarak öğrenirsiniz. Bizim daha çok iletişim üzerine olan konuşma dili tarafına ihtiyacımız var, o yüzden ilk söylediğim geçerli.