Başka bir yabancı dili ikinci anadil şeklinde bilen biri olarak diyebileceğim: "Konuşma dili ancak dinleyip gözlemleyerek ve konuşmaya çalışarak öğrenilir". Evet, eğer amaç konuşmak, iletişim kurmaksa pratik yaparak geliştirilebilir. Yapıyı, okuma-yazma kısmını ve edebi tarafını elbette ki iyi kaynaklardan okuyarak ya da eğitim alarak öğrenirsiniz. Bizim daha çok iletişim üzerine olan konuşma dili tarafına ihtiyacımız var, o yüzden ilk söylediğim geçerli.