• 24-12-2025, 08:32:26
    #1
    Selamlar dostlar,
    Öncelikle herkese hayırlı günler diliyorum.
    Bir eve niyetlendik eşim de beğendi yatırım için alacağız.
    Evin tapusunu aldım size tapu müdürlüğünden neleri sormam gerekiyor nelere dikkat etmem gerekiyor ev kat mülkiyetli gözüküyor tapu fotokopisinde;
    Tapuya ait detaylar aşağıdaki gibi ama ev iki artı 1 yazmıyor tapuda göremedim

    Evin ilan fiyatı 2.500.000

    Tapu Durumu: Kat mülkiyetli
    Taşınmaz Türü: Daire
    Kat: 1. Bodrum
    Bağımsız Bölüm: Bodrum kat daire
    Oda Sayısı: 2+1
    Arsa Yüzölçümü (Bina): 504 m²
    Arsa Payı: 16 / 400
    → Arsa payı karşılığı: yaklaşık 20,16 m²
    Tapu Tipi: Kat Mülkiyeti ✅
    Edinme Nedeni: Satış
    İşlem Bedeli: 170.000 TL
    Tescil Tarihi: 12.01.2022
  • 24-12-2025, 08:39:40
    #2
    Ev alırken komik bir miktar kredi çekin ekspertiz kontrol etsin. Tapuya gider, belediyeye gider, gider eve bakar içiniz rahat eder. 2022 yılı için 170 bin göstermişler siz milyonluk evi kim bilir hangi rakam göstereceksiniz, henüz evin üstünde icra falan yoktur yarın mal kaçırıyor diye alacaklılar eve çöker ödedim gösterdiğiniz para ile kalırsınız ortada. Dikkat edin.
  • 24-12-2025, 08:39:55
    #3
    Tapuda bir karekod var.
    Tıkladığımda link olarak geliyor linkte de şu yazıyor. Aklım karıştı bir sıkıntı olabilir mi

  • 24-12-2025, 08:40:05
    #4
    Hayırlı olsun hocam. Satış bedelini düşük gösterdiyseniz kenarda ilerisi için para ayırın, vergi daireleri yakalayıp faiziyle harcını alıyor.
  • 24-12-2025, 08:41:14
    #5
    wehteatro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olsun hocam. Satış bedelini 170.000 gösterdiyseniz kenarda ilerisi için para ayırın, vergi daireleri yakalayıp faiziyle harcını alıyor.
    Ve benim değil hocam Ben evi alacağım ben alicıyim.

    O benim de dikkatimi çekti
  • 24-12-2025, 08:43:21
    #6
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev alırken komik bir miktar kredi çekin ekspertiz kontrol etsin. Tapuya gider, belediyeye gider, gider eve bakar içiniz rahat eder. 2022 yılı için 170 bin göstermişler siz milyonluk evi kim bilir hangi rakam göstereceksiniz, henüz evin üstünde icra falan yoktur yarın mal kaçırıyor diye alacaklılar eve çöker ödedim gösterdiğiniz para ile kalırsınız ortada. Dikkat edin.
    Bu kısmı anlamadım hocam. Evin fiyatı 2.5 milyon

    henüz evin üstünde icra falan yoktur yarın mal kaçırıyor diye alacaklılar eve çöker ödedim gösterdiğiniz para ile kalırsınız ortada. Dikkat edin.
  • 24-12-2025, 08:43:49
    #7
    r10maina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ve benim değil hocam Ben evi alacağım ben alicıyim.

    O benim de dikkatimi çekti
    r10maina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tapuda bir karekod var.
    Tıkladığımda link olarak geliyor linkte de şu yazıyor. Aklım karıştı bir sıkıntı olabilir mi

    O karekod sıkıntı yaratabiliyor hocam bende de çalışmamıştı konumu gösteriyor normalde. Parselsorgudan ada/parsel ile sorgulayın çıkacaktır konumu. Düşük gösterme ihtimalinize karşı yine söyleyeyim ileride yakalayabiliyorlar bu durumu.
  • 24-12-2025, 08:46:03
    #8
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev alırken komik bir miktar kredi çekin ekspertiz kontrol etsin. Tapuya gider, belediyeye gider, gider eve bakar içiniz rahat eder. 2022 yılı için 170 bin göstermişler siz milyonluk evi kim bilir hangi rakam göstereceksiniz, henüz evin üstünde icra falan yoktur yarın mal kaçırıyor diye alacaklılar eve çöker ödedim gösterdiğiniz para ile kalırsınız ortada. Dikkat edin.
    Bugün tapuya gitmeyi düşünüyorum evi de gördüm fena değil hoşumuza gitti.
    Belediye ile bir işimiz var mı bir şey kontrol etmem gerekiyor mu ona göre ben belediyede gideyim
  • 24-12-2025, 08:50:50
    #9
    r10maina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kısmı anlamadım hocam. Evin fiyatı 2.5 milyon

    henüz evin üstünde icra falan yoktur yarın mal kaçırıyor diye alacaklılar eve çöker ödedim gösterdiğiniz para ile kalırsınız ortada. Dikkat edin.
    Evin sahibi mahkemelik diyelim, üstüne evi var, şu an haciz vs durum yok. Siz evi aldınız mahkeme sonuçlandı bir baktılar ev değerinin altında satılmış (düşük göstereceksiniz ya harç için), mal kaçırdı davası açıp sizden evi ödediğiniz paraya geri alıp aralarında bölüşecekler.

    Çok olay var böyle, haliyle değerinde göstermek en iyisi.