• 19-12-2025, 17:09:23
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Yazar olan, kitap çıkarmış ya da doğrudan yayınevleriyle çalışmış arkadaşların görüşlerine ihtiyacım var.

    2016 yılında ilk romanımı çıkarmıştım ancak çalıştığım yayıneviyle ciddi sorunlar yaşadım (iletişim, dağıtım, tanıtım vs.). O yüzden bu kez çok daha temkinli olmak istiyorum. Yakında yeni romanımı yayımlamayı planlıyorum (Cinayet&Polisiye) ve gerekirse iyi bir bütçe ayırarak güvenilir, sözleşmesi sağlam, dağıtımı ve editoryal süreci düzgün bir yayıneviyle çalışmak istiyorum.

    Bu konuda:
    • Bizzat çalışıp memnun kaldığınız yayınevleri
    • Uzak durulması gereken yerler
    • Sözleşmede özellikle dikkat edilmesi gereken maddeler
    • Ücretli / ortak baskı / telif usulü konularındaki deneyimleriniz
    varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Tür fark etmez (roman), önemli olan işini düzgün yapan bir yayınevi olması.
    Şimdiden teşekkürler.
  • 19-12-2025, 17:18:12
    #2
    Kitapyurdunun bir yayınlama sistemi vardı onu araştırın
    https://kdy.kitapyurdu.com/

    Ücretsiz. Muhtemelen güzel komisyon alıyorlardır
  • 19-12-2025, 17:27:18
    #3
    OTORİTER BACKLİNK HİZMETİ
    AOK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kitapyurdunun bir yayınlama sistemi vardı onu araştırın
    https://kdy.kitapyurdu.com/

    Ücretsiz. Muhtemelen güzel komisyon alıyorlardır
    Hocam KDY'de yayımlanan kitap sadece kitapyurdu.com sitesinde satışa çıkıyor. Onun haricinde hiçbir kitapçıya veya başka siteye dağıtım yapmıyor. Ayrıca yazarlara özel imza günleri de yok. Kitap fuarlarına da katılmayor. Hatta para ödeyerek bile kitapyurdu.com'da kitabınızın banner reklamlarını da yayımlayamıyorsunuz. Sözleşmede tüm yazarlarımız eşittir ve bu eşitlik ilkesi nedeniyle sitemizde reklamları yapılmaz tarzında bir madde bulunuyor.
  • 19-12-2025, 17:47:41
    #4
    AOK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kitapyurdunun bir yayınlama sistemi vardı onu araştırın
    https://kdy.kitapyurdu.com/

    Ücretsiz. Muhtemelen güzel komisyon alıyorlardır
    Hocam araştırdım Kitap Yurdu hiç mantıklı gelmedi, aşağıdaki arkadaşın bilgilendirmesi birebir doğru.

    berkaycelik96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam KDY'de yayımlanan kitap sadece kitapyurdu.com sitesinde satışa çıkıyor. Onun haricinde hiçbir kitapçıya veya başka siteye dağıtım yapmıyor. Ayrıca yazarlara özel imza günleri de yok. Kitap fuarlarına da katılmayor. Hatta para ödeyerek bile kitapyurdu.com'da kitabınızın banner reklamlarını da yayımlayamıyorsunuz. Sözleşmede tüm yazarlarımız eşittir ve bu eşitlik ilkesi nedeniyle sitemizde reklamları yapılmaz tarzında bir madde bulunuyor.
    Ben de araştırdığımda bunları görünce hiç düşünmedim bile hocam, daha sağlıklı bir yer bulma peşindeyim.
  • 19-12-2025, 18:48:59
    #5
    OTORİTER BACKLİNK HİZMETİ
    Öncelikle bu kitabı hızlı bir şekilde mi yayımlamak istiyorsunuz yoksa sizin için zamanın bir önemi yok mu? Eğer ücretli kitap yayımlayan bir yayınevi ile çalışırsanız dosyanızı gönderirsiniz. Birkaç gün içinde %99 ihtimalle size olumlu dönüş yaparlar. Ardından örneğin 25.000 TL gibi bir ödeme yaparsınız ve yayınevi editörlük, kapak tasarımı, dizgi vb. gibi gerekli çalışmaları yapar. Birkaç hafta içinde piyasaya çıkmış olur. Eğer kitaptan bir kazanç elde etmeyi düşünüyorsanız genelde bu tarz ücretli basım yapan yayınevileri %10 - %20 civarında bir telif ödemesi yapar. %50 telif ödeyenler de var fakat telif yüzdesi yükseldikçe basım için ödemeniz gereken fiyat artıyor. Örneğin 40-50 bin TL gibi. Ayrıca 250 satışta bir kez veya 500 satışta bir kez telif ödemenizi alabiliyorsunuz. Yani kitabınız 1 yıl sonra 250 adet satışa ulaştı diyelim telifinizi o zaman öderler.

    Gelelim dağıtım ve imza günü konusuna. Bazıları dağıtım yapıyoruz diyor fakat talebe göre dağıtım yapıyor. Örneğin D&R mağazasına dağıtım yapıyoruz derler. Fakat birkaç kişi mağazaya gidip sizin kitabınızı sorduğu zaman, mağaza bu kitap isteniyor deyip o şubesine belli bir sayıda sipariş verir. O yüzden sözleşmede açıkça yazmasında fayda var. Ayrıca imza günleri ve kitap fuarları konusu da mutlaka sözleşmede yazmalı.

    Eğer dediğim gibi kitabınızı hemen bastırmak istiyorsanız ve sizin için basım ücretinin bir önemi yoksa Google'a ücretli kitap bastır yazarak ücretli kitap basımı yapan yayanevilerine ulaşabilirsiniz. Bunların çeşit çeşit paketleri var zaten. Bu yayınevleri arasından da seçim yaparken sosyal medya hesaplarına bakın. Kaç takipçileri var, takipçiler gerçek mi, sayfalarının aktifliği var mı? Yani kitabınızı sosyal medya hesaplarında paylaştıklarında kaç kişiye ulaşacak vb. Bastıkları kitaplar kitapyurdu, D&R, idefix, Amazon, Trendyol, Hepsiburada vb. gibi yerlerde satılıyor mu? Örneğin kitapyurdu sitesinde kitabın kaç adet satıldığı yazıyor. Bastıkları kitaplar kaç adet satılmış? Kitapyurdu sitesinde yayınevinin kategorisine girip polisiye - korku türüne bakarsınız. Oradan sıralama ölçütü olarak çoktan aza olarak şekilde sıralarsınız. En çok satan kitaplar kaç adet satılmış görürsünüz. Eğer bastıkları korku - polisiye kitapları çok satılmışsa o yayınevi başka korku - polisiye romanı bastığında da satılma olasılığı fazla olacaktır.

    Eğer sizin için sürenin bir önemi yoksa ve kitabım gerçekten bir editör tarafından değerlendirilsin ve kitabımın basılıp basılmayacağına o karar versin diyorsanız o zaten şöyle bir yol izleyebilirsiniz. Kitapyurdu sitesine girersiniz. Oradan Korku-Gerilim veya Polisiye kategorisine girersiniz. Sonra sıralama ölçütü olara "Çok Satanlar" seçeneğini seçersiniz. Sonra sayfa sayfa ilerleyerek incelemeye başlarsınız. Burada yazar adlarına dikkat edin. Türk yazarların yazdığı kitaplara bakın. O kitabı hangi yayınevi basmış? Örneğin Doğan Kitap, Panama Yayıncılık vb. bulabildiğiniz kadar yayınevini not edersiniz. 10-15 yayınevi seçtikten sonra sırayla web siteleri incelersiniz. Yazar başvuru sayfası var mı ya da yazar başvurusu için mail adresi yazmışlar mı? Dosyanızı uygun bir şekilde mail yoluyla bu yayınevlerine gönderirsiniz.

    Fakat bu tarz büyük yayınevlerinin genelde yayın takvimleri olur. Örneğin şimdiden daha 6-12 ay içinde hangi kitapları basacakları zaten bellidir. Maillere cevap vermeleri de bazen 6 ay sürebilir. Kabul etmeleri çok zordur ama kitabınızı basarız dediklerinde de verecekleri telif %5 - %7 gibi bir şey olur.
  • 19-12-2025, 19:20:30
    #6
    berkaycelik96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle bu kitabı hızlı bir şekilde mi yayımlamak istiyorsunuz yoksa sizin için zamanın bir önemi yok mu? Eğer ücretli kitap yayımlayan bir yayınevi ile çalışırsanız dosyanızı gönderirsiniz. Birkaç gün içinde %99 ihtimalle size olumlu dönüş yaparlar. Ardından örneğin 25.000 TL gibi bir ödeme yaparsınız ve yayınevi editörlük, kapak tasarımı, dizgi vb. gibi gerekli çalışmaları yapar. Birkaç hafta içinde piyasaya çıkmış olur. Eğer kitaptan bir kazanç elde etmeyi düşünüyorsanız genelde bu tarz ücretli basım yapan yayınevileri %10 - %20 civarında bir telif ödemesi yapar. %50 telif ödeyenler de var fakat telif yüzdesi yükseldikçe basım için ödemeniz gereken fiyat artıyor. Örneğin 40-50 bin TL gibi. Ayrıca 250 satışta bir kez veya 500 satışta bir kez telif ödemenizi alabiliyorsunuz. Yani kitabınız 1 yıl sonra 250 adet satışa ulaştı diyelim telifinizi o zaman öderler.

    Gelelim dağıtım ve imza günü konusuna. Bazıları dağıtım yapıyoruz diyor fakat talebe göre dağıtım yapıyor. Örneğin D&R mağazasına dağıtım yapıyoruz derler. Fakat birkaç kişi mağazaya gidip sizin kitabınızı sorduğu zaman, mağaza bu kitap isteniyor deyip o şubesine belli bir sayıda sipariş verir. O yüzden sözleşmede açıkça yazmasında fayda var. Ayrıca imza günleri ve kitap fuarları konusu da mutlaka sözleşmede yazmalı.

    Eğer dediğim gibi kitabınızı hemen bastırmak istiyorsanız ve sizin için basım ücretinin bir önemi yoksa Google'a ücretli kitap bastır yazarak ücretli kitap basımı yapan yayanevilerine ulaşabilirsiniz. Bunların çeşit çeşit paketleri var zaten. Bu yayınevleri arasından da seçim yaparken sosyal medya hesaplarına bakın. Kaç takipçileri var, takipçiler gerçek mi, sayfalarının aktifliği var mı? Yani kitabınızı sosyal medya hesaplarında paylaştıklarında kaç kişiye ulaşacak vb. Bastıkları kitaplar kitapyurdu, D&R, idefix, Amazon, Trendyol, Hepsiburada vb. gibi yerlerde satılıyor mu? Örneğin kitapyurdu sitesinde kitabın kaç adet satıldığı yazıyor. Bastıkları kitaplar kaç adet satılmış? Kitapyurdu sitesinde yayınevinin kategorisine girip polisiye - korku türüne bakarsınız. Oradan sıralama ölçütü olarak çoktan aza olarak şekilde sıralarsınız. En çok satan kitaplar kaç adet satılmış görürsünüz. Eğer bastıkları korku - polisiye kitapları çok satılmışsa o yayınevi başka korku - polisiye romanı bastığında da satılma olasılığı fazla olacaktır.

    Eğer sizin için sürenin bir önemi yoksa ve kitabım gerçekten bir editör tarafından değerlendirilsin ve kitabımın basılıp basılmayacağına o karar versin diyorsanız o zaten şöyle bir yol izleyebilirsiniz. Kitapyurdu sitesine girersiniz. Oradan Korku-Gerilim veya Polisiye kategorisine girersiniz. Sonra sıralama ölçütü olara "Çok Satanlar" seçeneğini seçersiniz. Sonra sayfa sayfa ilerleyerek incelemeye başlarsınız. Burada yazar adlarına dikkat edin. Türk yazarların yazdığı kitaplara bakın. O kitabı hangi yayınevi basmış? Örneğin Doğan Kitap, Panama Yayıncılık vb. bulabildiğiniz kadar yayınevini not edersiniz. 10-15 yayınevi seçtikten sonra sırayla web siteleri incelersiniz. Yazar başvuru sayfası var mı ya da yazar başvurusu için mail adresi yazmışlar mı? Dosyanızı uygun bir şekilde mail yoluyla bu yayınevlerine gönderirsiniz.

    Fakat bu tarz büyük yayınevlerinin genelde yayın takvimleri olur. Örneğin şimdiden daha 6-12 ay içinde hangi kitapları basacakları zaten bellidir. Maillere cevap vermeleri de bazen 6 ay sürebilir. Kabul etmeleri çok zordur ama kitabınızı basarız dediklerinde de verecekleri telif %5 - %7 gibi bir şey olur.
    Hocam öncelikle zaman ayırıp bu kadar ayrıntılı cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim..

    Kısaca şöyle söyleyeyim; Kesinlikle amacım para kazanmak ya da tanınmak değil, 2016'de çıkarttığım kitap için bir arkadaşın tavsiyesi ile bir yayınevi sahibi ile tanıştım, onlarla sözleşme yaptım, Tüyap'da imza günüm oldu, D&R ve benzeri mağazalarda gerçekten fiziki olarak satış yapıldı, kendim bizzat takip ettim, yayınevi kitabı tanıtmak ve satış konusunda gerçekten başarılıydı haklarını yiyemem ama ben kısaca hesap yaptığımda 1,000 adete yakın sadece ben çevreme birebir internet üzerinden satın aldırdım kitabı, D&R vb mağazaların hepsinde rafta çürümediğine göre hadi ben de 1.000 değil de 500 sattırdım diyelim, 1 sene sonunda yayınevi bana kitabın 200 adet sattığını söyledi, 200 adet abartısız söylüyorum sadece benim çekirdek ailem aldı, bu yüzden bu yayınevi ile bir daha çalışmak istemedim.

    Yeni kitabımı şu anda bitirdim, düzenleme aşamsındayım, son dokunuşlar diyebilirim, bir cinayet romanı ve her yazar gibi ben de bu yazdığım kitaba çok güveniyorum, hatta ve hatta senaryo olabilecek bir kapasitede olduğunu düşünüyorum, kimse yazdığına kötü demez ki bence yazılan kötü olmaz, hayal gücü olan biri mutlak yazabilir, çıkan eser yazarın hayal gücünün kuvvetiyle alakalıdır.

    Bu sebepten dolayı bu sefer esere gerçekten kıymet verecek bir yayınevi ile çalışmak istiyorum ki, rakamlar doğru olsun, benim şevkimi kırmasın, (o dönem hatırlıyorum yayınevi verileri verince yıkılmıştım) en azından bir eser bırakmaya çalışıyoruz, hakkını vereyim niyetindeyim. Dediğim gibi maddi bir beklentim yok, işim gücüm var çok şükür. Bu yüzden acele etmeden, değer verecek bir yayınevi arayışına girdim, umarım sağlıklı bir yer bulup, hayalimdeki gibi bir proje gerçekleştiririm.

    Gerçekten emek vermişsiniz yazdıklarınızla, tekrar çok teşekkür ediyorum..
  • 19-12-2025, 19:59:57
    #7
    OTORİTER BACKLİNK HİZMETİ
    KDY'de dağıtım, imza vb. gibi şeyler yoktur fakat kitap satış takibini konusunda çok iyidir. Çünkü kitap yalnızca kendi sitelerinde satıldığı için kitabınız sipariş verildiği an yazar panelinize kitap hangi saatte sipariş verildi, kaç adet sipariş verildi, kitap hangi şehire kargolanacak, o kitaptan kaç TL kazanç elde ettiniz gibi bütün bilgiler anlık olarak sisteme yansır.%50 telif ödemesi yapar. Fakat vergi benzeri bir kesinti yapıldığı için %45 civarında size ödenir. Ayrıca bu oranla kendiniz de oynayabilirsiniz. Örneğin Kitabınız %20 daha ucuz satılsın isterseniz bunu ayarlayabilirsini.z Fakat telefinizi %20 daha az alırsınız. Eğer o ayki telif ücretiniz 100 TL'yi aşmışsa o ay bittikten bir iki gün sonra ücretiniz hesabınıza yatar.

    Ücretli kitap basan yayınevileri de yazar paneli hizmeti sunuyor fakat buradaki satış rakamlarını ne sıklıkla ve ne kadar doğruluk oranıyla güncelliyorlardır bilemem.

    Ayrıca büyük yayınevilerini dediğim şekilde araştırıp deneyebilirsiniz. Örneğin İshan Oktay Anar ilk kez Puslu Kıtalar Atlası adlı kitabıysa İletişim Yayınlarına başvurduğunda kitabı kabul edilmiştir. Hatta o kitabından sonra yayınevi birer yıl arayla iki kitabını daha yayımlamıştır. Örneğin şu an en çok satan kitaplar arasında olan Yüzüklerin Efendisi kitabı birçok yayınevi tarafından reddedilmiştir. Fakat yazar vazgeçseydi şu an o kitap en çok satan kitaplar arasında yer almazdı. O yüzden siz de şansınızı birden çok yaınevi ile deneyin.

    Umarım emeğinize değer veren bir yayınevi çıkacaktır. Şimdiden başarılar dilerim.
  • 19-12-2025, 20:24:09
    #8
    berkaycelik96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KDY'de dağıtım, imza vb. gibi şeyler yoktur fakat kitap satış takibini konusunda çok iyidir. Çünkü kitap yalnızca kendi sitelerinde satıldığı için kitabınız sipariş verildiği an yazar panelinize kitap hangi saatte sipariş verildi, kaç adet sipariş verildi, kitap hangi şehire kargolanacak, o kitaptan kaç TL kazanç elde ettiniz gibi bütün bilgiler anlık olarak sisteme yansır.%50 telif ödemesi yapar. Fakat vergi benzeri bir kesinti yapıldığı için %45 civarında size ödenir. Ayrıca bu oranla kendiniz de oynayabilirsiniz. Örneğin Kitabınız %20 daha ucuz satılsın isterseniz bunu ayarlayabilirsini.z Fakat telefinizi %20 daha az alırsınız. Eğer o ayki telif ücretiniz 100 TL'yi aşmışsa o ay bittikten bir iki gün sonra ücretiniz hesabınıza yatar.

    Ücretli kitap basan yayınevileri de yazar paneli hizmeti sunuyor fakat buradaki satış rakamlarını ne sıklıkla ve ne kadar doğruluk oranıyla güncelliyorlardır bilemem.

    Ayrıca büyük yayınevilerini dediğim şekilde araştırıp deneyebilirsiniz. Örneğin İshan Oktay Anar ilk kez Puslu Kıtalar Atlası adlı kitabıysa İletişim Yayınlarına başvurduğunda kitabı kabul edilmiştir. Hatta o kitabından sonra yayınevi birer yıl arayla iki kitabını daha yayımlamıştır. Örneğin şu an en çok satan kitaplar arasında olan Yüzüklerin Efendisi kitabı birçok yayınevi tarafından reddedilmiştir. Fakat yazar vazgeçseydi şu an o kitap en çok satan kitaplar arasında yer almazdı. O yüzden siz de şansınızı birden çok yaınevi ile deneyin.

    Umarım emeğinize değer veren bir yayınevi çıkacaktır. Şimdiden başarılar dilerim.
    Hocam tavsiyeler ve iyi dilekler için bir kez daha teşekkür ediyorum ama merakımı bağışlayın, siz ne işle meşgulsünüz? Yazarlık var diye tahmin ediyorum çünkü konuya çok hakimsiniz..
  • 19-12-2025, 20:46:13
    #9
    Parasını ödemediğiniz sürece iyi bir yayınevi olabileceğini zannetmiyorum.
    Tamamen bedava diye geçen her türlü yayınevini inceledim, XX ya da XXX tutarlar çıkıyor malum...

    Tamamen ücretsiz diyenler, editör ve kapak tasarımı vs. adı altında (sayfa sayısına göre) yine ödemeler çıkarıyor. Telif ve şeffaflık herkes için ayrı bir sorun.
    Piyasanın en bilindik sözde yayın cini... ile başlayan bir yer herkes duymuştur. Oradan uzak durun derim.
    Ahbap iyidir, ikinci adam yayınevi falan iyi diye duydum, iletişimdeydim hep ama 30-80 bin tl aralığında ödeme yaptırır. ( 500 adete kadar ücretsiz size de veriyor.)
    Ben 3. romanım için Doa yayınlarını düşündüm. Birçok soru sordum, gittim yazarları buldum görüştüm. Hatta emin olayım diye kitap satın aldım, baktım kalitesine ve gönderimlerine.

    Yeni bir yayınevi, 8000 civarı ödeme yapıyorsunuz. Kapak tasarımı da dahil oluyor. 10 tane kitap size hediye ediliyor.
    75. satıştan sonra bu ödenen tutar iade ediliyor. ( yarısı kitap, yarısı TL olarak ) Sonrasında %50 telif ödeniyor. 10 gün sonra değişecek.
    Ben birçok madde eklettim, eğer sorun yaşamazsam diğer romanlarımı da taşıyacağım dedim. Sosyal medyada reklamlar vs. veriyorlar, yazara önem veriyorlar.
    Dediğim gibi, yeniler ama kaliteli çalışıyorlar diyebilirim. Yüklü ödemeler yapmadığınız sürece, küçükten başlamak iyidir.
    2. baskıda başka yerlerle çalışırsınız gerekirse. Ben şimdilik memnunum İSBN çıkmak üzere. Kısmetse yılbaşında basılmış olacak.

    Ya ciddi para ödeyip 1. sınıf kalite ve telif, ek olarak saygı satın alabilirsiniz.
    Ya da yaşayıp görürsünüz. Önerim şeffaf bir yayınevi olsun da yavaş yavaş pişeriz mantığı.

    (Not: ben kapak tasarımlarımı, çizimlerimi ve editör-son okuma çalışmalarımı kendi çevreme yaptırdığım için hizmeti ödeyip, kendim çalıştım hep.)