• 27-11-2025, 17:55:45
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaşlar bugün ultrasonda evre 2 karaciğer yağlanması olduğunu öğrendim bende.
    Ama kan tahlillerim normal. Enzimler düzgün çalışıyor. Alkol çok içerdim, son 6 aydır falan baya azalttım. Son 2 aydir ise hiç içmiyorum. Ciddi bir hastalık mıdır ? Dahiliyeden de tekrar randevu aldım ama burada da sorayım dedim
  • Kabul Edilen Cevap
    • bende de vardı, alkolü hiç azaltmadım. sebzeyi ve proteini arttırdım, özellikle abur cubursal ve hamursal karbonhidratları ciddi oranda azalttım. ilaç kullanmadan grade 1 e düşürdüm.

      eğer alkolik denecek kadar alkol kullanan biri değilseniz, bünyenizde de özel bir yatkınlık yoksa tek başına alkol karaciğer yağlanması yapmaz. herşey dengeler silsilesidir. vücudunuzu dinleyin, tıp okuyun demiyorum ama bu işe bir iki gün kafa yorup vücut nasıl çalışır öğrenin, inanın o zaman hiçbir ilaca gerek kalmadan basit diyetlerle pek çok hastalıgı kendiniz çözüyorsunuz.

      30 yaşında benzer sorunum vardı, bana 60 yaşında insan muamelesi yaptılar, ilaçları dayadılar, verdikleri ilaçlar mahvetti beni, sürekli uyur gezer gibiydim. ve de bu ilaçları en az 4 ay kullanmam söylendi. bir kaç haftaya bıraktım ilaçları ve dediğim gibi vücudumu tanıyıp dinlemeye başladım ve kendi diyetime geçtim. açlık çekmedim, alkolü kesmedim ama dipçik gibi oldum. malesef pek çok doktor ezbere gidiyor, muhakeme etmeden ilgilenmeden yapıştırıp geçiyor. hak veriyorum sistem buna zorluyor onları.

      ancak kaç doktora gittim bir allahın kulu da çıkıp bana demedi ki sen 30 yaşındasın, metabolizman canavar gibi, şunlara dikkat et, yürüyüş veya egzersiz yap toparlarsın, ilaç yüklemeye gerek yok sana diye.

      sorsan hepsi doktor, benim sıradan vatandaş olarak 2 günlük muhakeme ile çözdüğümü göremiyorsanız ne anladım sizin tıp eğitiminizden, saha tecrübenizden vs. boş yere psikolojimi bozup beni yatalak hasta psikolojisine sokmuşlardı...

      herneyse, ciddi bir mesele olmadıgı sürece, bilgiye de ulaşmak bu kadar kolayken, bence kişi kendinin doktorudur. sağlık beslenmede başlar

      sevgiler
  • 27-11-2025, 17:58:49
    #2
    Merhabalar,
    Geçmiş olsun hocam öncelikle. Kilolu birimisiniz?
  • 27-11-2025, 17:59:03
    #3
    🏆 En İyi SMM Paneli 🏆
    Geçmiş olsun hocam
  • 27-11-2025, 17:59:37
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Geçmiş olsun
  • 27-11-2025, 18:00:25
    #5
    Vivobayim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar bugün ultrasonda evre 2 karaciğer yağlanması olduğunu öğrendim bende.
    Ama kan tahlillerim normal. Enzimler düzgün çalışıyor. Alkol çok içerdim, son 6 aydır falan baya azalttım. Son 2 aydir ise hiç içmiyorum. Ciddi bir hastalık mıdır ? Dahiliyeden de tekrar randevu aldım ama burada da sorayım dedim
    4. evre sonu siroz hastalığı. Ama geri döndürülebilir bir durum. Yediklerinize dikkat edin. İçkiyi tamamen kesin. Gerek olmadıkça ağrı kesici ve antibiyotik kullanmayın. Özellikle Parasetamol içeren ağrı kesiciler kesinlikle kullanmayın. silymarin ve e vitamini kullanın. Sliymarin olarak legalon forte tavsiye ederim.
  • 27-11-2025, 18:00:31
    #6
    Geçmiş olsun hocam
  • 27-11-2025, 18:02:09
    #7
    geçmiş olsun bişey olmaz. fakat alkol içmemelisiniz
  • 27-11-2025, 18:02:12
    #8
    Geçmiş olsun hocam
  • 27-11-2025, 18:05:12
    #9
    Üyeliği durduruldu
    ademakcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    Geçmiş olsun hocam öncelikle. Kilolu birimisiniz?
    Nadas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam
    DomainBRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun
    Ultigvn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4. evre sonu siroz hastalığı. Ama geri döndürülebilir bir durum. Yediklerinize dikkat edin. İçkiyi tamamen kesin. Gerek olmadıkça ağrı kesici ve antibiyotik kullanmayın. Özellikle Parasetamol içeren ağrı kesiciler kesinlikle kullanmayın. silymarin ve e vitamini kullanın. Sliymarin olarak legalon forte tavsiye ederim.
    AyTozu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam
    serenmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçmiş olsun bişey olmaz. fakat alkol içmemelisiniz
    SEOKOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam
    Teşekkürler arkadaşlar.
    188 boy 87.5 kiloyum. Alkolü Kati suretle bıraktım. Dahiliye doktoru kan tahlili ile ultrason istemişti. Kan değerlerim normal çıktı; yani enzimler. Ancak bugünkü ultrasonda yaglanma tespit edildi.