• 19-11-2025, 13:47:26
    #1
    Yurtdışından bir dijital ürünü alıp türkiyede satıyorsak bunu gider olarak nasıl gösteriyoruz
    Gider pusulası mı düzenlenecek her alımda

    Örnek kaspersky antivirüs aldık


    66,50 tl lik kdv ödemesi mi yapacağız
  • 19-11-2025, 13:55:24
    #2
    Takıp
  • 19-11-2025, 14:20:12
    #3
    @malimusavirbb; sorularınızı yanıtlayabilir diye düşünüyorum.
  • 19-11-2025, 14:23:26
    #4
    Faydana olmaz 'KDV 2 Beyannamesi, Katma Değer Vergisi Kanunu'na göre belirli işlemler için sorumlu sıfatıyla beyan edilmesi gereken bir beyannamedir. Temel olarak, yurt dışından yapılan hizmet alımları, KDV mükellefi olmayan kişilerden alınan hizmetler ve benzeri durumlarda KDV'nin Türkiye'de ödenmesini sağlamak amacıyla düzenlenir.'

    KDV 2 den KDV1 işlemen lazım. Bu doğrultuda yurtdışına ödemediğin KDV içerde ödemek durumunda bile kalırsın.

    Daha detaylı biri açıklar
  • 19-11-2025, 14:53:37
    #5
    CagdasER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faydana olmaz 'KDV 2 Beyannamesi, Katma Değer Vergisi Kanunu'na göre belirli işlemler için sorumlu sıfatıyla beyan edilmesi gereken bir beyannamedir. Temel olarak, yurt dışından yapılan hizmet alımları, KDV mükellefi olmayan kişilerden alınan hizmetler ve benzeri durumlarda KDV'nin Türkiye'de ödenmesini sağlamak amacıyla düzenlenir.'

    KDV 2 den KDV1 işlemen lazım. Bu doğrultuda yurtdışına ödemediğin KDV içerde ödemek durumunda bile kalırsın.

    Daha detaylı biri açıklar
    Yani dediğinize göre 399tl ödedik ve türkiyede bunun KDV'sini yine ödersek gider gösteririz. Bunun doğru yolu gider pusulası mı doldurmaktır?

    Bu durumda kârımız ne oluyor bu işlemi yapmaya değer mi
  • 19-11-2025, 15:24:34
    #6
    ⭐MALİ MÜŞAVİR⭐
    Merhabalar yurtdışından kaspersky adobe microsoft gibi dijital ürün yazılım lisansı alıp türkiyede satanlar gider pusulası düzenlemek zorunda değildir, gider pusulası sadece türkiyedeki vergiden muaf esnaftan alışverişte düzenlenir, kaspersky microsoft adobe gibi gayrimaddi hakları satan yurtdışı firmaları vergiden muaf esnaf değil, o yüzden gelen orijinal fatura ve ödeme dekontu yeterli olup gideri direkt yazıyorsunuz, ancak yazılım lisansı gayrimaddi hak sayıldığı için yüzde 20 kdv yi siz hesaplayıp her ay 2 nolu kdv beyannamesi vermek ve stopaj kesintisini yapıp muhtasar beyannameyle ödemek zorundasınız, özetle fatura dekont geçerli kdv 2 ve stopaj mecburi.