• 11-11-2025, 16:36:42
    #1
    Selamun aleyküm arkadaşlar her T.C. Vatandaşının askerliği 1 kere tecil etme ( uzatma ) hakkı vardır ( eğitim v.s dışında )

    ben de cuma günü ilk kez uzattım askerliğimi , ancak ben 2 yıl uzatıyorlar diye biliyordum e devlet'de 5 yıl uzatılmış olarak gözüküyor .

    Şimdi ben eğitim olmadan 5 yıl mı askere gitmeyeceğim ? yoksa 5 yıl eğitim durumu olanlar için mi 2 yıl bittikten sonra çağırılacak mıyım ?
  • 11-11-2025, 16:37:46
    #2
    Eğitim durumunuz nedir? Şuan devam etmekte olduğunuz okul var mı?
  • 11-11-2025, 16:42:28
    #3
    BilWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğitim durumunuz nedir? Şuan devam etmekte olduğunuz okul var mı?
    hayır yok hocam çalışıyorum sadece
  • 11-11-2025, 16:43:09
    #4
    Bende bu konuyu meral ettim ve iÅŸte Chat Gbt yorumu :

    Chat GPT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Durumu gayet yerinde sormuşsun, çünkü bu konu birçok kişinin kafasını karıştırıyor. Şimdi net şekilde açıklayayım:

    👉 Askerlik tecili (erteleme), kiÅŸinin durumuna göre farklı sürelerle verilebiliyor.
    Senin söylediğin “her T.C. vatandaşı bir kez tecil ettirebilir” kısmı doğru ama süresi kişinin yaşına ve statüsüne göre değişiyor.

    EÄŸer sen:

    Eğitim nedeniyle değil de, tamamen kişisel talep (örneğin iş, özel durum vs.) üzerinden ilk kez tecil ettiysen, sistem genellikle otomatik olarak 5 yıl sonrasına kadar tecil tarihi verir.

    Ancak bu “5 yıl boyunca hiç çağrılmazsın” anlamına gelmez. Milli Savunma Bakanlığı (ASAL) bu süre içinde seni tekrar yoklamaya çağırabilir ya da erteleme nedenini kontrol edebilir.


    Yani özetle:

    E-Devlet’te “tecili bitiş tarihi 5 yıl sonrası” görünüyorsa, o tarihe kadar yasal olarak askerlikle yükümlü sayılmazsın.

    Fakat bu sürenin tamamını kullanıp kullanamayacağını ASAL belirler; gerekirse 2 yıl sonra da seni “askerlik durumunu yeniden değerlendir” diye çağırabilir.

    Eğitim gerekmeden verilen bu 5 yıl aslında “üst sınır”dır, “kesin 5 yıl askerlik yok” demek değildir.


    İstersen, e-Devlet’teki Askerlik Durum Belgesi veya Tecil Nedeni kısmındaki açıklamayı paylaş (örneğin “Yoklama kaçağı olmaması için erteleme” ya da “Asal tarafından ertelendi” gibi yazar), ben sana kesin hangi statüde tecil edildiğini okuyarak yorumlayayım.

  • 11-11-2025, 17:03:23
    #5
    ichbinalper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamun aleyküm arkadaşlar her T.C. Vatandaşının askerliği 1 kere tecil etme ( uzatma ) hakkı vardır ( eğitim v.s dışında )

    ben de cuma günü ilk kez uzattım askerliğimi , ancak ben 2 yıl uzatıyorlar diye biliyordum e devlet'de 5 yıl uzatılmış olarak gözüküyor .

    Şimdi ben eğitim olmadan 5 yıl mı askere gitmeyeceğim ? yoksa 5 yıl eğitim durumu olanlar için mi 2 yıl bittikten sonra çağırılacak mıyım ?
    Askeriyeye mi gitmemiz lazım ??