Merhaba, babam 2.5 yıldır ağır bir şekilde demans ve alzheimer (56 yaşında) bu süreçte çok yorulduk ve zorlandık. Devam da ediyoruz. Fakat baktığımız bir üzüm bağı vardı. Annem tek bakamaz. Bende kurumsal da çalışıyorum çok ilgilenmiyorum. Şu an vasilik sürecini yeni aldık ve uygun görüldü. Madde olarak mal varlığı değişimi olursa 1 hafta içinde mahkememize bildiriniz yazıyor. Bizim niyetimiz de ilgilenmediğimiz tarlayı satıp bir ev ile daha iyi bir ortam oluşturmak.
Bu konu hakkında tecrübesi olan varsa direkt tapu veya noter üzerinden elimizdeki mahkemenin vasilik kararı ile satış yapılır mı yoksa satış için ayrı bir başvuru mu gerekir? Bilemiyoruz, internet üzerinde veri de yok ama tecrübe edinmiş benim gibi bu durumu yaşamış arkadaşlarım varsa cevaplarsa mutlu olurum.
Vasilik hk. Tecrübesi Olan Var Mı?
8
●130
- 24-10-2025, 18:16:29Kısıtlının malvarlığı üzerinde herhangi bir değişiklik için mahkemeden izin almanız gerekir, menfaati olan bişeye dahi izin almanız gerekir. Örneğin kısıtlı adına ev alacaksınız parasını da siz ödeseniz dahi mahkemeden izin alıp ek karar verilmeden yapmamanız gerekmektedir. Sizin bahsettiğiniz durumda ise tapudan satışı veremezsiniz zaten tapuya satış için başvuruda bulunduğunuzda tapu sizden mahkeme kararı isteyecektir. Mahkeme satışa izin de vermeyebilir. Kısacası kısıtlı adına yaptığınız her işlem mahkemeye bildirilir, maaşı gelirleri nerelere harcandığı vssemihgr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-10-2025, 18:25:44Teşekkürler hocam, o halde direkt satış için başvurmak en doğrusu. Çıkan sonuçta değişim sonucu bildiriniz maddesi olunca o kafamı kurcaladı. O yüzden tecrübesi olana sormakk istedim. Teşekkürler.mmtmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-10-2025, 18:41:23Rica ederim hocam. Evet siz direkt durumu anlatır bir dilekçe ile mahkemeye başvuruda bulunun oradan çıkacak karar ile satış yapabilirsiniz, değerinden aşağı satış yapılamaz, değer tespitide gerekebilir izin verildiği takdirde.semihgr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-10-2025, 18:42:10Evet hocam kısıtlı adına olan malvarlığının satılıp değerlendirilmesine genelde izin verilmiyor maalesefMauS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-10-2025, 18:45:46Valla hocam inşallah olur sizin işiniz de, bizimkisi bir tarla olduğundan ve karşılığında kısıtlı bakımları ve daha iyi bir yaşam sunma hedefi olduğundan durum daha farklı olur sanırım. Bakalım onun başvurusunu bireysel değilde avukatla yapmayı planlıyorum.MauS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet o kısmı bende düşündüm ki değerinin altında olmaması daha makul bir durum. Ama başvuruyu bireyselden ziyade avukatla yapmayı düşünüyorum sonuca bağlı anlaşarakmmtmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 24-10-2025, 18:48:43Avukat illaki iyi olacaktır ama zorunluluk değil, siz derdinizi anlatmanız lazım avukatla yada değil. Satışın zorunlu olduğunu kanıtlayarak gidin. Şuanki şartlarda kısıtlının zor durumda olduğunu, satışın onun menfaatine olduğunu, gerekirse satış bedelinin mahkeme veznesinde depo edilip yerine alınacak ev vs için ödeme yapılmasını talep edin.semihgr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-10-2025, 18:56:48Vallahi değerli bilgiler için teşekkür ederim hocam net olarak cevaplar beni aydınlattı.mmtmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle