• 14-10-2025, 22:10:05
    #28
    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte tecrübe, işte başından gelmiş geçmiş adam.



    Kahkaha atma, bu arkadaşın dediğini harfiyen uygula. Yok ben elimde koşarım diyorsan 3-4 sene sonra tekrar konuşuruz. Ha bunları yazan adam 2 aylık bebek ile 2 ay tek başına kalabilen birisi. Şu anda 5 yaşında, onu ben doğurdum sanıyor. Ama günün sonunda çocuk annenin malı olarak kalıyor. Yine de sen bilirsin. İnan hiç şaka yapmıyorum, üstteki arkadaş da öyle sanırım.
    @mustaizm;
    Arkadaşımın dediği gibi gayet ciddiydim,
    nasıl yaptığın iyilik gösterdiğin özveri senin ertesi gün görevin haline geldiği gibi
    bebek çocuk üzerine yaptığın herşey 2. gün senin asli görevin haline gelir
    tamam çocuk bebek güzel şey babalık güzel duygu ama bunu frenlemelisin
    zira babanın yeri ayrı annenin yeri her zaman ayrıdır

    ben kendi çocuğumu kendim doğurmuş gibi babalığı bırak annelik yapıyorum
    elbette kendi çocuğumdur yapacağım diyorum ama artık zaman zaman dengesizlik olabiliyor ve feragat eden siz oluyorsunuz
    bunun setini ilk başta çekmeniz gerekiyor

    yoksa çok yük biner bebeğin gazı için siz gece boyu kolunuzda koridorda bir gidip gelirken sabah işi düşünürken bulursunuz kendinizi
    ama gaz konusu sizde olmasa o bebek gazlı olmaz gündüzünden önlemi alınır halbuki

    gerçekler böyledir.

    ben bunu yeni evlenen arkadaşlara da tavsiye ediyorum siz yemek yapmayı bilseniz de yumurta kıramayan ev işlerinden anlamayan kişi olacaksınız
    evlenmeden önce ayy sen yemek yapmayı bilir misin dendiğinde üffff çok güzel pilav yaparım diye atlamayacaksınız
    bu tuzaklara düşmeyin
    sonra evde pilav yapmak sizin göreviniz olur ve pilav olmadığında kabahatli tartışmanın merkezinde siz olursunuz

    ya 2 yumurta kır da yiyelim diye bir test yaptıklarında yumurtayı tezgaha kıracaksınız ya buradan ben yumurtayı neasıl alacaktım diyeceksiniz
    ondan sonra bakın yumurta omlet sizin önünüze geliyor

    eşler arası görev paylaşımı güzel ve olmalı tamam kabul ama toplumda erkeğin yeri farklı kadının yeri farklı bunu ister Yaradan böyle kurgulamış ister toplum böyle dayatmış deyin
    fazla metroseksüel değilseniz bunları kulak ardı etmeyin

    konu sahibi için bebek konusunda etraftan;
    - sağlığı özellikle BEBEĞİN GELİŞİM SÜREÇLERİ üzerine bilgi edinin o bilgi sizde kalsın emekleme/ses çıkartma/ayakta durma/sıralama/göz kontağı/isme bakma
    - alınacak olan malzemeleri bilin hangi malzeme ne kadar gidiyor nereden alınır bebek bezi 0 ölçü alınıp günde ne kadar tüketim ile bez ne zamana lazım hangi bezi tercih ediyorsunuz nereden alacaksınız bunun ekonomisini yapın, (bebek bezinde eşiniz kararı dışına çıkmayın) gerekirse whatsapp dan yazsın yazılı olsun tercihi ıslak mendil pudra dahil
    - mümkün olduğunca az mama daha çok anne sütü dişleri çıkması ile beraber doğal besinlere geçiş
    - rahat kaka yapması için kavanozda erik püresi yedirin
    - bebeğin gazlı olmaması için emzirme döneminde anne de gazlı ürün tüketmesin
    - uyku düzenini koruyun
    - ağladığı zaman acıkmıştır/gazı vardır/kaka çiş yapmıştır diyenlerin dışına çıkıp acaba ateşi var mı diş mi çıkarıyor veya ortamdan rahatsız oldu mu diye bilin kafanızda bunları hesap edin
    - büyüklerin deneyimlerini dinleyin

    Allah analı babalı büyütsün
  • 14-10-2025, 22:30:25
    #29
    Allah analı babalı büyütsün hocam, hayırlı olsun şimdiden.
  • 14-10-2025, 23:05:40
    #30
    Allah Analı Babalı büyütsün İnşallah hocam.

    Öncelikle özel hastanelerin şunu yapalım, şuyu var, buyu var gibi söylemlerinden uzak durun hatta kaçın. Mümkünse ilk muayenesini bir devlet hastanesinde yaptırın.
    Hazır mamalardan durabildiğiniz kadar uzak durun.
    İlk gelişim zamanında mümkün mertebe yemek yedirmek için bile olsa tablet, telefon gibi şeylerden uzak tutun.

    Yarın çocuğunuzu kucağınıza aldığınızda diğer duygular ve görevler otomatikmen yükleniyor
  • 15-10-2025, 07:14:55
    #31
    Allah Analı Babalı Büyütsün İnşAllah hocam
  • 15-10-2025, 09:16:40
    #32
    mustaizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah nasip ederse yarın bu saatlerde baba oluyorum
    İlk çocuğum ve ne yapacağım hakkında hiç bir bilgim yok, tecrübeli arkadaşların tüm tavsiyelerine açığım.
    Doktor sünneti hemen doğar doğmaz yapalım diyor, internette araştırıyorum tehlikeli diyor. Bilemedim
    Hocam benim de 3 aylık oğlum var sünnetini yeni yaptırdık. Doğar doğmaz yapılmasına hiç kimse sıcak bakmıyor gerekte yok zaten ilk zamanlar çok ağlıyor.
  • 15-10-2025, 10:08:07
    #33
    Hayırlı olsun
  • 15-10-2025, 14:05:09
    #34
    Çocuk için Allah uzun ömürler versin.Sanada geçmiş olsun hocam.Birde erkek çocuk.Vah Vah Vah
  • 15-10-2025, 17:26:30
    #35
    amiral79 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hic bir sey bilmiyormuş gibi yap tamamen salaga yat bebek bezi dediklerinde mutfak bezi getir ya tüh ben hiç anlamıyorum bu işlerden de
    İmparator 💆😁
  • 15-10-2025, 18:14:44
    #36
    ForReaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İmparator 💆😁
    Üstadım insanoğlunun gerçeği böyle keşke öyle olmasa hepimiz birbirimize yardım etsek birbirimize katkımız olsa ve bu durum karşı taraflarca suistimal edilmese

    işyerinde arkadaş ortamında her şeyde de böyle değil midir bu gün yaptığın bir iyilik veya özveri yarın asli görevin olur ve o önceki gün kendinden yaptığın işi yapmazsan bu sefer kabahatli olursun
    ben her işe atılırdım hallederim ben derdim ama baktım her ortamda sonradan yorulan/yıpranan/kullanılan/üzülen ben oluyorum

    şimdi en anladığım iş bile olsa sesimi çıkartmam (ama izleme takip etme kontrol etme devam kontrolümü koruyorum)
    önceden en anlamadığım konularda bile neden yapmıyorum mevzubahis olurken şimdi ise yo ben bilmiyorum bir kaç kere dedikten sonra artık benim değil genelin sorunu oluyor,

    ülkecek insanımızın genel özelliği hayır / bilmiyorum diyememek ama bence hepimiz bu kelimeleri yerinde kullanmalıyız.

    ama asli görevlerimizi de başkasına bırakmadan ihmal etmeden de yerine getirmeliyiz.
    diye şahsen düşünüp kendi kendime uygulamaya çalışmaktayım.
    sağlıcakla kalın.