İşte tecrübe, işte başından gelmiş geçmiş adam.
Kahkaha atma, bu arkadaşın dediğini harfiyen uygula. Yok ben elimde koşarım diyorsan 3-4 sene sonra tekrar konuşuruz. Ha bunları yazan adam 2 aylık bebek ile 2 ay tek başına kalabilen birisi. Şu anda 5 yaşında, onu ben doğurdum sanıyor. Ama günün sonunda çocuk annenin malı olarak kalıyor. Yine de sen bilirsin. İnan hiç şaka yapmıyorum, üstteki arkadaş da öyle sanırım.
@mustaizm;
Arkadaşımın dediği gibi gayet ciddiydim,
nasıl yaptığın iyilik gösterdiğin özveri senin ertesi gün görevin haline geldiği gibi
bebek çocuk üzerine yaptığın herşey 2. gün senin asli görevin haline gelir
tamam çocuk bebek güzel şey babalık güzel duygu ama bunu frenlemelisin
zira babanın yeri ayrı annenin yeri her zaman ayrıdır
ben kendi çocuğumu kendim doğurmuş gibi babalığı bırak annelik yapıyorum
elbette kendi çocuğumdur yapacağım diyorum ama artık zaman zaman dengesizlik olabiliyor ve feragat eden siz oluyorsunuz
bunun setini ilk başta çekmeniz gerekiyor
yoksa çok yük biner bebeğin gazı için siz gece boyu kolunuzda koridorda bir gidip gelirken sabah işi düşünürken bulursunuz kendinizi
ama gaz konusu sizde olmasa o bebek gazlı olmaz gündüzünden önlemi alınır halbuki
gerçekler böyledir.
ben bunu yeni evlenen arkadaşlara da tavsiye ediyorum siz yemek yapmayı bilseniz de yumurta kıramayan ev işlerinden anlamayan kişi olacaksınız
evlenmeden önce ayy sen yemek yapmayı bilir misin dendiğinde üffff çok güzel pilav yaparım diye atlamayacaksınız
bu tuzaklara düşmeyin
sonra evde pilav yapmak sizin göreviniz olur ve pilav olmadığında kabahatli tartışmanın merkezinde siz olursunuz
ya 2 yumurta kır da yiyelim diye bir test yaptıklarında yumurtayı tezgaha kıracaksınız ya buradan ben yumurtayı neasıl alacaktım diyeceksiniz
ondan sonra bakın yumurta omlet sizin önünüze geliyor
eşler arası görev paylaşımı güzel ve olmalı tamam kabul ama toplumda erkeğin yeri farklı kadının yeri farklı bunu ister Yaradan böyle kurgulamış ister toplum böyle dayatmış deyin
fazla metroseksüel değilseniz bunları kulak ardı etmeyin
konu sahibi için bebek konusunda etraftan;
- sağlığı özellikle BEBEĞİN GELİŞİM SÜREÇLERİ üzerine bilgi edinin o bilgi sizde kalsın emekleme/ses çıkartma/ayakta durma/sıralama/göz kontağı/isme bakma
- alınacak olan malzemeleri bilin hangi malzeme ne kadar gidiyor nereden alınır bebek bezi 0 ölçü alınıp günde ne kadar tüketim ile bez ne zamana lazım hangi bezi tercih ediyorsunuz nereden alacaksınız bunun ekonomisini yapın, (bebek bezinde eşiniz kararı dışına çıkmayın) gerekirse whatsapp dan yazsın yazılı olsun tercihi ıslak mendil pudra dahil
- mümkün olduğunca az mama daha çok anne sütü dişleri çıkması ile beraber doğal besinlere geçiş
- rahat kaka yapması için kavanozda erik püresi yedirin
- bebeğin gazlı olmaması için emzirme döneminde anne de gazlı ürün tüketmesin
- uyku düzenini koruyun
- ağladığı zaman acıkmıştır/gazı vardır/kaka çiş yapmıştır diyenlerin dışına çıkıp acaba ateşi var mı diş mi çıkarıyor veya ortamdan rahatsız oldu mu diye bilin kafanızda bunları hesap edin
- büyüklerin deneyimlerini dinleyin
Allah analı babalı büyütsün