• 20-09-2025, 22:56:48
    #1
    Çalışan birisi değilim, freelance harçlık çıkarabiliyorum sadece ve aylık 700 TL borç yazıyor sürekli. Ödüyorum ödüyorum ancak bir yere kadar ödeyebiliyorum. Bir bakıyorum 3-4 bin TL borç olmuş.
    Gelir testi yapıp yeşil kart almak için zaten yemeğe muhtaç evsiz arabasız olmak lazım.



    Acil durum haricinde hastaneye de gitmiyorum. Bunu ödemek gerçekten çok zor gelmeye başladı. Hiçbir birikim yapamaz oldum.
    Keşke hizmetini alsam da ödesem yine şikayetçi olmayacağım ama her ay 700 TL gerçekten boş yere veriyorum.
    Ödeyemeyince bir de faize biniyor borç başı. Yani şuan ödemesem 4 ay sonra (4x700 + faiz miktarı işleyecek, neredeyse iki katına çıkıyor)

    Siz GSS borcunu ödüyor musunuz? Sigortalılara çıkmıyor zaten de, bana bir yol gösterin ne yapmam lazım.
  • 20-09-2025, 22:58:24
    #2
    25 yaşınızı geçmediyseniz veya okuyorsanız babanızdan veya annenizden yararlanabiliyorsunuz diye biliyorum.
  • 20-09-2025, 22:59:10
    #3
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    25 yaşınızı geçmediyseniz veya okuyorsanız babanızdan veya annenizden yararlanabiliyorsunuz diye biliyorum.
    Okumadığım ve çalışmadığım için yazıyor ya zaten hocam
  • 20-09-2025, 23:07:53
    #4
    gelir testi yaptırın hocam. yeşil kart çıkmasa bile aylık primleriniz düşer en azından.
  • 20-09-2025, 23:09:30
    #5
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gelir testi yaptırın hocam. yeşil kart çıkmasa bile aylık primleriniz düşer en azından.
    Ücret düşüşü oluyor muymuş öyle,

    ben sosyal yardımlaşma derneğini aradım, dediler ki valiliğe mi kaymakamlığa mı gitmen lazım bi şey dedi.
    Oraya gittim, gelir testi yaptırmak istiyorum dedim. Şöyle bi baktı.. babanın arabası evi falan var dedi sen yeşil kart alamazsın dedi gönderdi beni
  • 20-09-2025, 23:15:06
    #6
    Freelance çalışıyorsanız ve üzerinize kayıtlı ev, araba yoksa gelir testi yaptırın.
    Yeşil kart alırsınız direkt.
    Ben bir dönem öyle kurtulmuştum GSS kenesinden..
  • 20-09-2025, 23:15:56
    #7
    MSinaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Freelance çalışıyorsanız ve üzerinize kayıtlı ev, araba yoksa gelir testi yaptırın.
    Yeşil kart alırsınız direkt.
    Ben bir dönem öyle kurtulmuştum GSS kenesinden..
    Ailemle aynı ikamette olduğum için onların üzerindekilere göre hesaplayıp kişi başına düşen gelir miktarı aştığı için bu borcu çıkartıyorlar hocam.
  • 20-09-2025, 23:17:16
    #8
    omergundogar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ücret düşüşü oluyor muymuş öyle,

    ben sosyal yardımlaşma derneğini aradım, dediler ki valiliğe mi kaymakamlığa mı gitmen lazım bi şey dedi.
    Oraya gittim, gelir testi yaptırmak istiyorum dedim. Şöyle bi baktı.. babanın arabası evi falan var dedi sen yeşil kart alamazsın dedi gönderdi beni
    Gelir testi yaptırmayan kişilere en üst kademeden prim çıkıyor hocam. Güncel miktarları bilmiyorum ama 3 farklı ödeme kademesi bulunuyor.
    Eğer ailenizle birlikte yaşıyorsanız elbette onların da gelir ve mal varlıkları hesaba katılır. Neticede zaten en yüksek primi ödediğiniz için yine aynı yere çıkar en kötü senaryoda
  • 20-09-2025, 23:18:48
    #9
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelir testi yaptırmayan kişilere en üst kademeden prim çıkıyor hocam. Güncel miktarları bilmiyorum ama 3 farklı ödeme kademesi bulunuyor.
    Eğer ailenizle birlikte yaşıyorsanız elbette onların da gelir ve mal varlıkları hesaba katılır. Neticede zaten en yüksek primi ödediğiniz için yine aynı yere çıkar en kötü senaryoda

    Doğrudur hocam teşekkürler. Ama
    Nereden yaptıracağımı da bilmiyorum ki. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfından yaptırmalısınız diye yazmışlar. Konya'da yaşıyorum ve bu vakıflar da kaymakamlığa falan yönlendiriyor. En son gittiğimde de geri gönderdiler beni anlamadım