• 22-08-2025, 09:22:31
    #1
    Merhaba arkadaşlar, önceden Nd mama kullanıyordum 60-70kg kullanmışımdır. Son aldığım aynı çeşit nd mamayı kedim yemedi. Proplan 400grlik paket verdim onu yemeye başladı. Daha sonrasında 10kglik aynı proplan mamanın büyüğünü aldım. Paketi açtım fakat koklayarak geri gitti. Mamayı yemiyor. Açlıktan içtiği suyu kustu. Bu mamayı nasıl yedirebilirim? Çok seçici bir kedi. Her ıslak mamayı yemez, her ödül mamasını yemez.
  • 22-08-2025, 09:24:38
    #2
    Maltın üstne koyun hocam ben öyle alıştırdım
  • 22-08-2025, 09:25:59
    #3
    Merhaba , Nd yi seven kedinin geri bırakması zor. Proplan nd ye göre çok düşük kalır . Mama geçişinde alıştırma sürecini yaptınız mı ? Altında yatan farklı bir sorun olabilir .
  • 22-08-2025, 09:29:06
    #4
    Jailer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba , Nd yi seven kedinin geri bırakması zor. Proplan nd ye göre çok düşük kalır . Mama geçişinde alıştırma sürecini yaptınız mı ? Altında yatan farklı bir sorun olabilir .
    hocam geçişi kendisi yaptı zaten. Nd kullanıyordum sürekli. Maması bitti yeni paket nd aldım. Yüzüne bakmadı. Bende proplan 400grlik paket aldım onu yedi. Daha sonra proplanın 10kgliklerinden aldım şimdi bunu yemiyor.
  • 22-08-2025, 09:32:40
    #5
    Hocam geçişten kastım . 1 mamadan diğerine geçerken , 10 15 günlük bir sürece yaymanız gerekiyor . %75 eski mama %25 yeni mama oranıyla başlayıp sonrasında bu oranınları değiştirerek en son yeni mamaya geçmeniz gerekiyor. Aksi halde sindirim sorunları yaşıyorlar ki ND den Propolan gibi bir mamaya geçişte bu durumun yaşanması şaşırtıcı olmaz , Aldığınız son mamanın orjinalliğine güveniyorsanız , ben bir veteriner kontrolüne gitmenizi öneririm .
  • 22-08-2025, 09:41:13
    #6
    Jailer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam geçişten kastım . 1 mamadan diğerine geçerken , 10 15 günlük bir sürece yaymanız gerekiyor . %75 eski mama %25 yeni mama oranıyla başlayıp sonrasında bu oranınları değiştirerek en son yeni mamaya geçmeniz gerekiyor. Aksi halde sindirim sorunları yaşıyorlar ki ND den Propolan gibi bir mamaya geçişte bu durumun yaşanması şaşırtıcı olmaz , Aldığınız son mamanın orjinalliğine güveniyorsanız , ben bir veteriner kontrolüne gitmenizi öneririm .
    Arkadaş yeni mamaya geçmemiş. Aldığı mamayı tekrar almış kedi onu yememiş.
  • 22-08-2025, 09:43:51
    #7
    Arkadaşın kedisi ND yi bırakınca 400gr lık Proplan a geçmiş . Bu geçiş söylediğim şekilde yapılmadıysa kedide sorun yaratabilir . Kedi 400gr paketi yedi geçiş tamam diye bir durum yok. Burda dengeli geçiş yapılmalı , aksi halde bir rahatsızlık oluştuysa hiç bir mamayı yemez.
  • 22-08-2025, 09:44:03
    #8
    Hocam veterinere götürün günde 2 den fazla kusuyorsa hemen acile götürün mama yememesi ayrı seçici olması ayrıdır.
  • 22-08-2025, 09:50:59
    #9
    candemiral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam veterinere götürün günde 2 den fazla kusuyorsa hemen acile götürün mama yememesi ayrı seçici olması ayrıdır.
    kusma sebebi mama yememesi hocam, daha öncede yaptı aynısını. Veterinerede sormuştum mama yemediği zaman su içerse kusar demişti. Şuan ödül maması veriyorum yiyor.