• 17-07-2025, 15:18:01
    #1
    Merhabalar, bir akrabamda %25 hafif demans var. Vasi atanması için, kişinin kendi kararlarını verememesi gerekiyor fakat akrabam o kadar kötü değil, yani mahkeme vasi atamaz muhtemelen. Fakat notere gidiyoruz demans varsa vasi lazım diyor. Yani bu işin hiçbir mantığı yok. Bilgisi olan var mıdır?
  • 17-07-2025, 15:19:29
    #2
    Demans'ın D'si varsa vesayet atanması gerekir.

    Çünkü demans bir düşünce bozukluğu yani zihinsel bir hastalıkdır. Düşük bir oranda da olsa kendi kararlarını kendisi verdiğinde hatalı karar verme ihtimali olduğundan vasi atanması gerekir.
  • 17-07-2025, 19:11:06
    #3
    fatiheryildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Demans'ın D'si varsa vesayet atanması gerekir.

    Çünkü demans bir düşünce bozukluğu yani zihinsel bir hastalıkdır. Düşük bir oranda da olsa kendi kararlarını kendisi verdiğinde hatalı karar verme ihtimali olduğundan vasi atanması gerekir.
    Hocam bayiye gittim, zihinsel, ruhsal ve duygusal işaretli olmadığı için sorun olmaz denildi. Fakat bazıları da sizin gibi demans varsa gerekir diyor.
  • 18-07-2025, 00:31:33
    #4
    broqee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bayiye gittim, zihinsel, ruhsal ve duygusal işaretli olmadığı için sorun olmaz denildi. Fakat bazıları da sizin gibi demans varsa gerekir diyor.
    Hocam zihinsel bir sorun yüzde 0,1 oranda bile olsa vasi atanması gerekir. Zihinsel sorun = Karar verememe = Vasi