• 04-05-2025, 14:46:46
    #10
    Emlakçıdır onu diyen. Fiyat konuşun pazarlığınızı yapın. Emlakçıyı aradan çıkartın
  • 04-05-2025, 14:47:06
    #11
    buraxklc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam nasıl oldu süreç anlatırmısınız. Tam olarak ne yaşandı acaba gerçekten bilgi almam lazım ona göre çağırmıyacağım.
    hocam adam aradı dedi uzman çavuşum dedi fiyatta anlaştık adam benden ruhsatın fotografını istedi tramer sorgulatcam dedi attım felan adam gidip bunu galericiye atmıs dügünüm var acil 300 binliraya satıyorum arabamı diye arabam 400 bine liandaydı
    tanıdık galericiye atmıs allahtan adam beni aradı oyle kapattık olayı ben bunu 2023 de yaşadım
  • 04-05-2025, 14:49:19
    #12
    buraxklc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Direkt hocam arkadaşa söylediği fiyatımı sorayım alıcıya? Kaç verdi diyeyim en iyisi
    Kaç verdi demene gerek yok hocam bence, örneğin emlakçı Ahmet diyelim, adama açıkca söyle, ahmet böyle böyle fiyat vermememi istedi ama evin fiyatı şu de, en azından karşı tarafta ahmetin ne olduğunu anlasın ona göre hareket etsin, tercih sizin yinede, öbür türlü ahmetin ne anlattığını söylemezsen bu sefer sen alıcı tarafında kötü durumda görünebilirsin.
  • 04-05-2025, 15:01:43
    #13
    em1rwe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam adam aradı dedi uzman çavuşum dedi fiyatta anlaştık adam benden ruhsatın fotografını istedi tramer sorgulatcam dedi attım felan adam gidip bunu galericiye atmıs dügünüm var acil 300 binliraya satıyorum arabamı diye arabam 400 bine liandaydı
    tanıdık galericiye atmıs allahtan adam beni aradı oyle kapattık olayı ben bunu 2023 de yaşadım
    Şindi hocam eğerki tanıdık olmasaydı devamı nasıl olucaktı? Ben o kısmı anlayamadım nasıl bir dolandırıcılık diye.

    parayı kendi ibanınamı alıcaktı yani?
  • 04-05-2025, 15:07:37
    #14
    buraxklc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şindi hocam eğerki tanıdık olmasaydı devamı nasıl olucaktı? Ben o kısmı anlayamadım nasıl bir dolandırıcılık diye.

    parayı kendi ibanınamı alıcaktı yani?
    evet
  • 04-05-2025, 15:40:55
    #15
    Merhaba,
    Tam açık olarak belirtmemişsiniz ama sanırım siz kişisel hesabınızla sarı siteye satılık ev ilanı vermişsiniz ve ilana dönen kişi kendisinin gelemeyeceğini ve bir tanıdığını göndereceğini belirtmiş.

    Sizi arayan emlakçı değildir. Ayakçıdır. Yani belgesiz-ruhsatsız olarak iş yapan aradan para kopartmaya çalışanlardandır. Gelen kişiye direkt sorarsınız evi siz mi alacaksınız diye. Büyük ihtimalle gelen kişi asıl ev arayan müşteridir. Pazarlığınızı onunla yaparsınız. Diğerini de cimer' den şikayet edin.


    Emlakçılık komisyonu yasayla belirlenmiş durumda. %4 +KDV . bunun %2si alıcıdan %2si satıcıdan. Genellikle satıcı olanlar komisyon vermek istemiyorlar. Bu nedenle de %2 (genellikle) fiyata yansıyor. (emlakçılara laf söylenmiş buna istinaden belrtme gereği duydum)
  • 04-05-2025, 15:41:03
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Ne olursa olsun bu üslüp tezgah. Bunu yapan akraban bile olsa iş yapma. Çünkü adam farklı fiyat söyleyip kendine avanta kapacak. Aynısını bizzat yaşadım.
  • 04-05-2025, 16:42:41
    #17
    Kesin sazan sarmalı gelen kişiye satacağınız fiyatı söyleyin oda size gönderenin söylediği fiyatı söyleyecek gelen kişiye de aynı şekilde karşı tarafla fiyat konuşma diyecekler.
  • 04-05-2025, 18:22:13
    #18
    %99.99 dolandırıcılık girişimi. Youtube da bu şekilde araç satışı, ev satışı esnasında dolandırılan insanların onlarca hikayeleri var.
    Bide şu ev satışında milyonlar dönüyor, insanlar neden bankalara 5-10bin verip güvenli ticaret yapmaz anlamıyorum.
    İnsanlar bilmiyor mu? yoksa paraya mı kıyamıyorlar? Şahsen asla girmem o topa. Bankaya 20bin verir yine kendimi sağlama alırım.