• 28-04-2025, 22:03:02
    #10
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Altın alın diyenler lütfen önce mesela son 15 20 yıllık ons grafigine baksın. Altın alinacak zamani coktan gecti. Belki 5 ay daha yukselecek ama sonra sert duşecek.
    Hocam uzun vadede altın düşmez. Hesap belli. 2+2 =4 eder. Ons düşse de dolar bir yandan artacak. Benimsedikleri ekonomi politikası belli. Doları düşürme gibi bir çabaları olmadığı için ons bazlı düşse de dolar yükseleceği için sert bir düşüş olmaz.
  • 28-04-2025, 22:08:14
    #11
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tarz firmalar ile alıp borcu bitirip taşınmazı üstünüze aldınız mı tabiki de şanslısınız. Ama benim içime nedense bir türlü sinmiyor bu sistemler. Tabi alıp memnun kalanlar var. Sadece sanırım sabırlı olmanız lazım.
    Ben 24 ay kredi ile 2 ay önce aracımı yeniledim eskiydi biraz aracım daha eli yüzü düzgün bir şey aldım. Aracımın şu anki değeri 700.000 TL
    Sattığım aracın şu anki değeri ise 400.000 TL
    Ben 24 ay kredi çekmeyip her ay o kredi tutarında kenara altın alsaydım (TL bazında arttırmadan, sabit) şu anda 800.000 TL'lik altınım + diğer aracım ile birlikte 1.200.000 TL varlığım olacaktı.
    Ama şu anda 700.000 TL'lik varlığım var. Yani ben 2 ay dişimi sıkıp kredi ödemeseydim şu an 700.000 TL'lik değil 1.200.000 TL'lik arabaya biniyor olacaktım.
    Aslında zaten araç konusunda dünyada da, ülkemizde de olması gereken bu. Aracın değer kaybediyor olması lazım ama TL bazında değer kazanıyor.
    İhtiyacınız değilse çok elzem değilse alıp kapıda yatacaksa bir de durduğu yerde sizi masrafa sokacak. Hiç bulaşmayın araç işine. Ama yok zaten lazımsa değer kazanacak kaybedecek davalarına da hiç takılmayın alın geçin. Günümüzde tabiki büyük konfor araç. Ayrıca aracı nakite dönmesi de kolay tabiki.
    Hakkınızda hayırlısı olsun
    Melihhh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    araba paran varsa mantıklı ve güzel ama onun dışında gereksiz riskli.
    Vergisi sigortası arabanın masrafı yakıt maliyeti bir dünya olacak, birde üstüne kredi iyice gereksiz yük olacak ve durduğu yerde eskiyecek araç Bence paranla fon al ne bilim altın gümüş al her ayda kredi öder gibi onların üzerine ekle en azından kenarda nakit birikmişin olur Ben olsam öyle yaparım
    Temajet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bireysel emeklilik hesabı açın çok daha iyi. Araba yatırım aracı değildir aksine masraftır.
    Size Babil'in en zengin adamı adlı kitabı öneriyorum. 3 saatte bitecek bir kitap. Yatırıma bakış açınız değişecektir.
    mixpro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ad gününüz kutlu olsun hocam ilk olarak
    yaşınız daha da ilerlemeden alın hocam şahsi görüşüm arabanızı. altın daha mantıklı belki bundan 1 sene sonra şuan sattığınız altın arabanın değerinden çok daha fazla olacak ama en azından ayağınızı yerden kesek bir şey olsun
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Altın alın diyenler lütfen önce mesela son 15 20 yıllık ons grafigine baksın. Altın alinacak zamani coktan gecti. Belki 5 ay daha yukselecek ama sonra sert duşecek.
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araba yatırım aracı değildir ama en kötü ihtimalle para biriktirmiş olursun.
    Eğer amaç yatırımsa her ay 15 bin liralık altın al koy paranın üstüne daha iyi sonuç verir.
    Nickariyor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle doğum gününüz kutlu olsun hocam.

    Bu tarz platformlardan sorunsuz bir şekilde ev ve araba alanların sayısı oldukça fazla fakat bununla birlikte sorun yaşayanların da sayısı oldukça fazla. Çevrenizde bu tarz bir yerden ev ve araba alanlarla birebir konuşarak fikirlerini alın.
    Temajet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam uzun vadede altın düşmez. Hesap belli. 2+2 =4 eder. Ons düşse de dolar bir yandan artacak. Benimsedikleri ekonomi politikası belli. Doları düşürme gibi bir çabaları olmadığı için ons bazlı düşse de dolar yükseleceği için sert bir düşüş olmaz.
    peki altın alına alına ileride bir ev sahibi olunabilir mi ülkemizde her şey çok riskli
  • 28-04-2025, 22:11:02
    #12
    digitalDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki altın alına alına ileride bir ev sahibi olunabilir mi ülkemizde her şey çok riskli
    buna dediğiniz gibi kesin bir şey söylenemez hocam "ülkemizde her şey çok riskli "
  • 28-04-2025, 22:13:00
    #13
    digitalDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki altın alına alına ileride bir ev sahibi olunabilir mi ülkemizde her şey çok riskli
    Altın sadece bir nebze paranın degerini korur ama dedigim gibi bir nebze. Altın 2 yukselirken enflasyon 5 yukselir. Aylik 10 15 bin liralik altin biriktirerek 3 milyona ev alinmaz. Senin altin degrri artarken ev daha fazla artar çünkü
  • 28-04-2025, 22:15:54
    #14
    Temajet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam uzun vadede altın düşmez. Hesap belli. 2+2 =4 eder. Ons düşse de dolar bir yandan artacak. Benimsedikleri ekonomi politikası belli. Doları düşürme gibi bir çabaları olmadığı için ons bazlı düşse de dolar yükseleceği için sert bir düşüş olmaz.
    Ons düsecek. Ama enflasyon sebepli dolar yukselecek. Ayni dolarda 2 yildir oldugu gibi altın sabit kalacak maksimum. Ama yukselmez asla. Doları birakir altini baskilarlar. Dolar altın yükselişini durdururlar. Ama enflasyon gene ziplar bu sefer de. Ev fiyati da 2 milyondan 6 milyona cikar. 2020 de 320 bine aldigim ev şu an 4 milyon. 2021 de 450 bine aldigim arazi su an 16 milyon. Maaşim 3 kat artmiş ama menkuller 10 15 kat.
  • 28-04-2025, 22:24:23
    #15
    digitalDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kenarda altında 450k kadar bir param var fuzul evim eminevim gibi firmalara yazılarak 1m TL değerinde araba almak ne kadar mantıklı? Aylık 10 15k kadar ödeme yapmayı düşünüyorum faiz olmadığı için erken alırsam elimde yatırım amaçlı araba olmuş olacak. Yada başka bir öneriniz var mı? Amacım ev almak ama imkansızlaşıyor her geçen gün
    KatılımEvim öneririm. Banka kurulumu içinde başvurusu oldu, oldukça güçlü firma. 1 milyona 80-90 bin tl dosya masrafı ile araba sahibi olabiliyorsun.
    Bunu şu düşüncelerle çeşitlendirmek lazım.
    Anladığım kadarı ile ev için bütçeniz uygun değil.
    Arabanız yok ise ve ihtiyaç ise alın.
    Bu yaşınıza kadar arabanız olmadıysa ve hevesiniz var ise alın. Her şey yatırım değil. Zamanı yaşa da göre yaşamak gerek.
    Araba alacaksanız kazancınıza göre masraflarını karşılayabilecek bir araba alın.

    Altın her yılın yatırımı derim. 1 gram olsa bile alın. İhtiyaç olduğunda bozdurur farklı şekilde değerlendirin. Orta vadede bu şekilde tavsiye edebilirim.

    Toprak şu sıra durağan.. İlçe çevrelerinde ucuza kapatıp bekleyebilirsiniz.

    Euro bir miktar tutabilirsiniz. Şu saatten sonra pek getirisi olacağını düşünmüyorum ama en azından paranız o kısımda korunaklı durur.

    Borsa ve coin işleri uzak durun. Kazanıyorum diyen bırakın o kazansın. Tek atım haklarınızı bunlarla risk etmeyin.

    Bu söylediklerim kasa çeşitlendirmesi ama uzun vadede sizi bir noktaya taşır.

    Nereden mi biliyorum ? Ben uyguladım evimde var arabamda

    Umarım paranız katlanarak büyür.
  • 28-04-2025, 22:43:32
    #16
    Merhaba yorum yapan arkadaşlara katılıyorum benimde yaklaşık 750k nakitim vardı gittim altın yaptım ve araba alacağıma şirket adına araç kiraladım hem gider yapıyorum hem altınlardan para kazanıyorum
  • 28-04-2025, 23:23:24
    #17
    digitalDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki altın alına alına ileride bir ev sahibi olunabilir mi ülkemizde her şey çok riskli
    Kısa vadede alınamaz ama altın değer kaybetmez, bir gün elbet krediler esneyecek o gün güzel bir peşinatla ev alınabilir .
    Bu peşinatı yapmanın en kolay yolu da parayı enflasyona ezdirmemek.