• 23-04-2025, 21:52:29
    #1
    Merhaba bugün sabah 07.00 da İstanbul a inip hemen uyumuştum, Zeytinburnu’nda öğlen saatinde sallanmayla beraber uyandım. Hayatımda ilk kez böyle birr durum yaşadım, ancak korku olarak halen korkuyor ve kendimi tedirgin hissediyorum, eve geçtik evde oturuyorum ama uykum olsa bile uyuyamıyorum.
    ne yapmam gerekiyor? Siz neler yaşadınız
    Hepimize çok geçmiş olsun dileklerim ile ve tekrarının yaşanmaması dileğiyle.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 2 Beğeni
      6 Şubat depremi travmasını neredeyse atlatmış biri olarak söylüyorum. Deprem sonrası ilk hafta köyde kalmıştık daha sonra tekrardan eve geldik ve o ilk gece o kadar korkuyordum ki saatlerce yatakta yatmama rağmen sadece birkaç saat uyuyabilmişimdir. Yavaş yavaş zaman geçtikçe unutmaya başlıyorsun. Zamanla unuttuğumuzu 99 depreminden sonra neredeyse hiçbir önlem alınmadığından anlayabilirsiniz zaten. Ben kendi travmamı deprem hakkında hiç konuşmayarak, onunla dalga geçerek ve en çokta birşeylerle oyalanarak yendim. Sürekli iyimser düşünmenizde fayda var. Stres yapıp korku içinde yaşadığınızda hiçbir şey iyi olmayacak aksine kötü olacak sizin adınıza. Deprem bizim korkumuza göre gelmemezlik falan yapmıyor. O yüzden sürekli iyimser düşünün. Umut size yaşama ümidi aşılar, travmalardan kurtulmanızı sağlar.
  • 23-04-2025, 21:58:52
    #2
    99 depremini yaşadım.
    26 yıl geçti hala fobim var. Kolay değil unutmak
  • 23-04-2025, 22:01:38
    #3
    92 erzincan, 99 istanbul, 23 malatya, ve arada sayamadığım onlarca deprem gördüm. Bünye alışıyor bi zaman sonra Bugünkünüde saymadım mesela. Marmaranın karşı kıyısında aynı şekilde bizde hissettik.
  • 23-04-2025, 22:03:45
    #4
    Bende aynıyım valla, silivride, merkez üssünde denize yakın tarafta yaşadım maalesef. Çok şükür binalarda hasar yok, can kaybı olmadı.
  • 23-04-2025, 22:06:08
    #5
    6 Şubat Depremini 11. Katta yaşayan, evimizden çıktıktan sonra çocuklarla güvenli yere giderken, aracın üzerine bina yıkılırken 1 salise ile kurtulan biri olarak demem o ki, insan herşeye alışıyor. Unutuyormu? Zor ama alışıyor.. Rabbim bir daha yaşatmasın..
  • 23-04-2025, 22:06:12
    #6
    Allah'a şükür bir şey olmadı. Yataktan sallanarak uyandım. Çok kötü bir şeydi.
  • 23-04-2025, 22:17:54
    #7
    İçinizi ferah tutun, hocam. Sürekli depremi düşünüp panikle yaşarsanız hayatı kaçırırsınız.
    Size tavsiyem, sevdiğiniz hobilerinize odaklanmanız: film, dizi, bilgisayar oyunları gibi şeyler. Böylece aklınızdan çıkar, unutursunuz.
    Elbette deprem geldiğinde o korkuyu yeniden hissedeceksiniz.
    Ama bunun kaçınılmaz olduğunu ve er ya da geç olacağını kabul edip bu gerçekle barışmanız gerekir.
    Tedbirlerinizi alın çantanızı yapın düdüğünüzü alın o sırada nereye geçeceğinizi ne yapacağınızı belirleyin ve yukarıda yazdıklarımdan devam edin
    Allah sizleri ve tüm ülkemizi korusun. Toprağımıza sakinlik versin inşallah.
  • 23-04-2025, 22:31:17
    #8
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    6 Şubat depremi travmasını neredeyse atlatmış biri olarak söylüyorum. Deprem sonrası ilk hafta köyde kalmıştık daha sonra tekrardan eve geldik ve o ilk gece o kadar korkuyordum ki saatlerce yatakta yatmama rağmen sadece birkaç saat uyuyabilmişimdir. Yavaş yavaş zaman geçtikçe unutmaya başlıyorsun. Zamanla unuttuğumuzu 99 depreminden sonra neredeyse hiçbir önlem alınmadığından anlayabilirsiniz zaten. Ben kendi travmamı deprem hakkında hiç konuşmayarak, onunla dalga geçerek ve en çokta birşeylerle oyalanarak yendim. Sürekli iyimser düşünmenizde fayda var. Stres yapıp korku içinde yaşadığınızda hiçbir şey iyi olmayacak aksine kötü olacak sizin adınıza. Deprem bizim korkumuza göre gelmemezlik falan yapmıyor. O yüzden sürekli iyimser düşünün. Umut size yaşama ümidi aşılar, travmalardan kurtulmanızı sağlar.
  • 23-04-2025, 22:53:38
    #9
    Merhaba hocam Yeni fobiniz hayırlı olsun diyebilirim ben de 6 Şubat depremini Gaziantep'te yaşamış biri olarak üzerimdeki korku hiçbir zaman geçmedi o zamandan beri devam ediyor içimize işledi artık. Üzmek istemem ama kolay kolay geçecek bir şey değil unutsam bile anlık aklınıza geliyor sanki tekrar sallanıyormuş hissine kapılıyorsunuz.
    Tekrar geçmiş olsun.