• 22-04-2025, 11:53:54
    #1
    Selam arkadaslar
    YouTube geliri adsense oradan hesaba geliyor malum.
    Adaense alt ödeme limitini güncellemiştim.
    Vergi dairesi IBAN vergi istisna işlemi sonrası ödeme almak istiyordum.
    Fakat bugün ödeme hesabıma geldi.

    İstanbul da bu süreci nasıl hızlı aktif edebilirim. Avrupa yakasında oturuyorum. Adsense tanımlı iban kuvettturk hesabım.
  • Kabul Edilen Cevap
    • WooPSs36 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Selam arkadaslar
      YouTube geliri adsense oradan hesaba geliyor malum.
      Adaense alt ödeme limitini güncellemiştim.
      Vergi dairesi IBAN vergi istisna işlemi sonrası ödeme almak istiyordum.
      Fakat bugün ödeme hesabıma geldi.

      İstanbul da bu süreci nasıl hızlı aktif edebilirim. Avrupa yakasında oturuyorum. Adsense tanımlı iban kuvettturk hesabım.
      https://dijital.gib.gov.tr/portal/login
      Buradan e-devlet ile giriş yapın.

      Daha sonra şu linkten e posta ve telefon numaranızı tanımlayın.
      https://dijital.gib.gov.tr/portal/e-tebligat

      Şuradan istisna için başvuru yapacaksınız.
      https://dijital.gib.gov.tr/portal/so...lebi-dilekcesi

      Başvuru sonrası SMS ve E-Posta ile yazının onaylandığına dair bildirim gelecek. Bazı vergi daireleri arayıp gelip elden alın diyor ama yukarıdaki e tebligat açılışını yapınca normalde elektronik ortamda hızlıca gelmesi gerek.

      Yazıyı teslim aldıktan sonra bankadan hesap açtıracaksınız ve iban bildirimi yapacaksınız maliyeye.

      O da bu linkten.
      https://dijital.gib.gov.tr/portal/so...irim-dilekcesi

      Bütün işlemler bittikten sonra bağkur primi çıkacağı için 18-29 yaş aralığında ilk defa vergi mükellefi olmuş olacaksanız genç girişimci desteğine başvuru yapabilirsiniz. 1 yıl bağkur muafiyeti almak için.

      https://dijital.gib.gov.tr/portal/genel-amacli-dilekce

      Şuradan genç girişimci olduğuma dair tarafıma yazı verilmesini arz ederim diye kısa bir metin yazmanız yeterli.

      Yine elektronik ortamda yazının onaylandığına dair bir bildirim gelecek o gelen yazıyı SGK kurumuna götürüp vermeniz gerek bağkur muafiyetinin tanımlanması için.

      Daha önce aldığınız ödemeyi de vergisi kesilsin istiyorsanız bir arkadaşınıza gönderin parayı, o parayı istisna hesabına tekrar size göndersin dışarıdan gelen ödeme olduğu için ondan da otomatik vergi keser. Ancak öyle vergisini vermiş ve dahil etmiş olursunuz.
  • 22-04-2025, 12:13:59
    #2
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    WooPSs36 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam arkadaslar
    YouTube geliri adsense oradan hesaba geliyor malum.
    Adaense alt ödeme limitini güncellemiştim.
    Vergi dairesi IBAN vergi istisna işlemi sonrası ödeme almak istiyordum.
    Fakat bugün ödeme hesabıma geldi.

    İstanbul da bu süreci nasıl hızlı aktif edebilirim. Avrupa yakasında oturuyorum. Adsense tanımlı iban kuvettturk hesabım.
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/login
    Buradan e-devlet ile giriş yapın.

    Daha sonra şu linkten e posta ve telefon numaranızı tanımlayın.
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/e-tebligat

    Şuradan istisna için başvuru yapacaksınız.
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/so...lebi-dilekcesi

    Başvuru sonrası SMS ve E-Posta ile yazının onaylandığına dair bildirim gelecek. Bazı vergi daireleri arayıp gelip elden alın diyor ama yukarıdaki e tebligat açılışını yapınca normalde elektronik ortamda hızlıca gelmesi gerek.

    Yazıyı teslim aldıktan sonra bankadan hesap açtıracaksınız ve iban bildirimi yapacaksınız maliyeye.

    O da bu linkten.
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/so...irim-dilekcesi

    Bütün işlemler bittikten sonra bağkur primi çıkacağı için 18-29 yaş aralığında ilk defa vergi mükellefi olmuş olacaksanız genç girişimci desteğine başvuru yapabilirsiniz. 1 yıl bağkur muafiyeti almak için.

    https://dijital.gib.gov.tr/portal/genel-amacli-dilekce

    Şuradan genç girişimci olduğuma dair tarafıma yazı verilmesini arz ederim diye kısa bir metin yazmanız yeterli.

    Yine elektronik ortamda yazının onaylandığına dair bir bildirim gelecek o gelen yazıyı SGK kurumuna götürüp vermeniz gerek bağkur muafiyetinin tanımlanması için.

    Daha önce aldığınız ödemeyi de vergisi kesilsin istiyorsanız bir arkadaşınıza gönderin parayı, o parayı istisna hesabına tekrar size göndersin dışarıdan gelen ödeme olduğu için ondan da otomatik vergi keser. Ancak öyle vergisini vermiş ve dahil etmiş olursunuz.
  • 22-04-2025, 12:16:41
    #3
    Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/login
    Buradan e-devlet ile giriş yapın.

    Daha sonra şu linkten e posta ve telefon numaranızı tanımlayın.
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/e-tebligat

    Şuradan istisna için başvuru yapacaksınız.
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/so...lebi-dilekcesi

    Başvuru sonrası SMS ve E-Posta ile yazının onaylandığına dair bildirim gelecek. Bazı vergi daireleri arayıp gelip elden alın diyor ama yukarıdaki e tebligat açılışını yapınca normalde elektronik ortamda hızlıca gelmesi gerek.

    Yazıyı teslim aldıktan sonra bankadan hesap açtıracaksınız ve iban bildirimi yapacaksınız maliyeye.

    O da bu linkten.
    https://dijital.gib.gov.tr/portal/so...irim-dilekcesi

    Bütün işlemler bittikten sonra bağkur primi çıkacağı için 18-29 yaş aralığında ilk defa vergi mükellefi olmuş olacaksanız genç girişimci desteğine başvuru yapabilirsiniz. 1 yıl bağkur muafiyeti almak için.

    https://dijital.gib.gov.tr/portal/genel-amacli-dilekce

    Şuradan genç girişimci olduğuma dair tarafıma yazı verilmesini arz ederim diye kısa bir metin yazmanız yeterli.

    Yine elektronik ortamda yazının onaylandığına dair bir bildirim gelecek o gelen yazıyı SGK kurumuna götürüp vermeniz gerek bağkur muafiyetinin tanımlanması için.

    Daha önce aldığınız ödemeyi de vergisi kesilsin istiyorsanız bir arkadaşınıza gönderin parayı, o parayı istisna hesabına tekrar size göndersin dışarıdan gelen ödeme olduğu için ondan da otomatik vergi keser. Ancak öyle vergisini vermiş ve dahil etmiş olursunuz.

    Çok açıklayıcı elinize sağlık. İki sorum olacak
    30yas üstü SGK var ise tekrar bağkur şart mı ?
    Mevcut aktif adsense tanımlı iban adresimi buna geçirmem munkun mu ?
  • 22-04-2025, 12:18:03
    #4
    WooPSs36 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok açıklayıcı elinize sağlık. İki sorum olacak
    30yas üstü SGK var ise tekrar bağkur şart mı ?
    Mevcut aktif adsense tanımlı iban adresimi buna geçirmem munkun mu ?
    Yaş kısıtlaması olmaksınız tam zamanlı SGK 'lı çalışan birisi ise bağkur çıkmıyor zaten, bazen sistem hatası oluyor bağkur çıkıyor o zaman gidip benim SGK 'lı çalışmam var derseniz düzeltiyorlar.
    Mevcut hesabı bankaya gidip istisna belgesi ile istisna hesabıdır diye tanımlamanız yeterli. Tanımlama sonrası maliyeye de o ibanı bildirirseniz yine o hesaptan vergi kesilmeye başlar ve öyle devam edersiniz.
  • 22-04-2025, 12:22:29
    #5
    Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaş kısıtlaması olmaksınız tam zamanlı SGK 'lı çalışan birisi ise bağkur çıkmıyor zaten, bazen sistem hatası oluyor bağkur çıkıyor o zaman gidip benim SGK 'lı çalışmam var derseniz düzeltiyorlar.
    Mevcut hesabı bankaya gidip istisna belgesi ile istisna hesabıdır diye tanımlamanız yeterli. Tanımlama sonrası maliyeye de o ibanı bildirirseniz yine o hesaptan vergi kesilmeye başlar ve öyle devam edersiniz.

    Dilekçede yer alacak belge seçin diyor ne koymamız lazım hocam
  • 22-04-2025, 12:34:44
    #6
    geçen hafta yaptım dün ve bugün aldım youtube ödemelerimi. Vakıf yada ziraat bank'tan hesap açtırın özellerin hepsi açmıyor ve bilmiyor bu hesabı.
    Devlet trink vergiyi kesiyor hemen.

    ben direkt vergi dairesine gidipte yaptırdım kendim 1 günde halloldu
  • 22-04-2025, 12:40:27
    #7
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçen hafta yaptım dün ve bugün aldım youtube ödemelerimi. Vakıf yada ziraat bank'tan hesap açtırın özellerin hepsi açmıyor ve bilmiyor bu hesabı.
    Devlet trink vergiyi kesiyor hemen.

    ben direkt vergi dairesine gidipte yaptırdım kendim 1 günde halloldu

    Şuan SGK yok bende hocam. Başvurdum şimdi de SGK girisi yapacağım bir işe başlayacağım. Tekrar dilekçe vermek lazım o zaman
  • 22-04-2025, 12:57:48
    #8
    WooPSs36 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan SGK yok bende hocam. Başvurdum şimdi de SGK girisi yapacağım bir işe başlayacağım. Tekrar dilekçe vermek lazım o zaman
    SGK varken bağkur başlatmıyorlar hocam ama 1 gün sigortan yatmazsa başlatıyorlarmış.
    Şuan istisna dilekçesi verdiyseniz bile bir an önce işe girmeniz lazım sanırım. SGK'lı olarak görünmeniz gerekiyor başvuru sürecinde ben öyle biliyorum
  • 22-04-2025, 13:34:51
    #9
    WooPSs36 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dilekçede yer alacak belge seçin diyor ne koymamız lazım hocam
    Herhangi bir şey eklemenize gerek yok. İlerleyebilirsiniz.
    SGK yoksa bağkur otomatik başlar. SGK bağkurdan sonra başlarsa bazen yine bağkur otomatik durmuyor, sgk ile görüşürseniz yine durduruyorlar.