• 19-04-2025, 17:42:14
    #1
    Selam arkadaşlar.

    Böyle başlık açınca sanki 3-4 arkadaş oturup birlikte araba üretmeye niyetlenmiş dayılar gibi geliyor kulağa ama öyle değil

    Bir indie oyun yapımında işin görselliği ve sanat yönetimi ile ilgili ihtiyaç duyabileceğim tüm özelliklere sahibim. 3D modelle, texture, animasyon ve hatta seslendirme ve ses tasarımına kadar. Bu zamana kadar masaüstü oyun projelerinin kenarından kıyısından bir parçası oldum. Mobil oyun sektöründe de tasarımını yaptığım bir çok oyun oldu. Ancak tek başıma bir oyun yapmaya yetecek yazılım bilgisine sahip değilim.

    Loot base bir survival oyunu için senaryo yazıyorum. Sinopsis hazır. Başlangıç için oyuna yatırımcı bile hazır sayılır ancak 1 veya 2 kişilik bir yazılımcıya ihtiyacım var ve ben bu insanlara nasıl ulaşabileceğimi bilmiyorum. Linkedin'de ilan vererek bir noktaya ulaşmak bana mantıklı gelmiyor. Bir kaç girişken yazılımcı arkadaşa da fikri açtım ancak oyunun yapım süreci 6-9 ay civarı süreceğinden cesaret edemediler girişmeye. Gerçi 6-9 lık sürecin tamamı yazılım için değil çoğu tasarım süreci için gerekli ama yine de ikna edemedim arkadaşları. E birde sıcak para arıyor herkes. Ha oyunun yazılım kısmını yaptırabileceğim bir şirket bulsam, ona da finansman bulmak için çalışırım.

    Oyun yapan insanlar da doğuştan birbirlerini tanıdıklarını sanmıyorum. Bir şekilde doğru insanlar bir araya geliyor ve iş çıkıyor. Lakin nasıl geliyorlar?

    Aradığım yazılımcıları nasıl bulabilirim? Fikri, deneyimi, gözlemi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.

    Selamlar.
  • 19-04-2025, 17:48:37
    #2
    İş bitiminde oyunun kazanç getireceğine inanmıyor olabilirler. Yazılımcılarla ortak oyun yapmak yerine alacağınız finansmanı maaş vermeye harcayıp oyunun gelirini tek kalem olarak siz alabilirsiniz.

    Ya da söz uçar yazı kalır demişler. İkna amaçlı sözleşme yapabilirsiniz gelir dağılımı için. Mevcut ekonomide kimse 8-9 ayını garanti olmayan bir işe bağlamaz
  • 19-04-2025, 17:54:04
    #3
    ChatGPT & Lisans Ürünleri
    mzc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş bitiminde oyunun kazanç getireceğine inanmıyor olabilirler. Yazılımcılarla ortak oyun yapmak yerine alacağınız finansmanı maaş vermeye harcayıp oyunun gelirini tek kalem olarak siz alabilirsiniz.

    Ya da söz uçar yazı kalır demişler. İkna amaçlı sözleşme yapabilirsiniz gelir dağılımı için. Mevcut ekonomide kimse 8-9 ayını garanti olmayan bir işe bağlamaz
    +1 hocam katılıyorum
  • 19-04-2025, 17:54:53
    #4
    mzc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş bitiminde oyunun kazanç getireceğine inanmıyor olabilirler. Yazılımcılarla ortak oyun yapmak yerine alacağınız finansmanı maaş vermeye harcayıp oyunun gelirini tek kalem olarak siz alabilirsiniz.

    Ya da söz uçar yazı kalır demişler. İkna amaçlı sözleşme yapabilirsiniz gelir dağılımı için. Mevcut ekonomide kimse 8-9 ayını garanti olmayan bir işe bağlamaz
    Maaş verip oyunu yaptırmak çözüm değil ki. Oyunu yaptıktan sonra oluşabilecek teknik aksaklık, geliştirme gibi takip süreçleri oluyor ve proje bittikten sonra maaşını alıp başka işe başlamış insanlara anında bir sorunu çözmek için ulaşamıyorsunuz. Aynı sorunları mobil oyun sürecinde bire bir yaşadım.

    Kar ortaklı bir işte elbette sözleşme olmadan iş yapılmaz. Sadece yazılımcının değil kendi haklarımı korumak adına da sözleşme şart. Ancak buna rağmen ikna etmek zor.
  • 19-04-2025, 18:00:34
    #5
    Ekip kuracaksanız muhakkak ve muhakkak çok iyi bir sözleşme ypaın yok. En ince ayrıntısına kadar yazssın sözleşmede. Yüzde 90 oyun çıkana kadar ekip dağılacak herkes hak idda edecek. sen yattın ben çalıştım muhabbeti çok olacak.
  • 19-04-2025, 18:41:05
    #6
    Şu dönemde zor iş
    Para sıkıntısı olmayan kafası rahat iyi developerlara denk gelmeniz lazım
    Linkedinde haftada 1 post çıkın belki denk gelir