• 17-03-2025, 23:21:04
    #1
    selamlar arkadaslar yurtdısından satın aldıgım ürünlerin vergi iadesini globalblue app'i ile aldım sırbıstanda %20 vergi iadesi var fakat globalblue %10 hizmet bedeli olarak kesiyor karta iade olan rakama baktım takriben %10 civarı kesmişler bu konu hk tecrubesi olanlar aydınlatabilir mi

    ve bazı markalar globalblue ile calısmadıgı için iadeyi alamadım

    lacoste de iadeyi alırken northface de alamadım mesela.
    mağazaya mail attım globalblue ile calısmamız bulunmamaktadır yazıyor doğru..
    bu alamadıgım tax iadesini nasıl alabilirim tecrubeli arkadaslar bilgi verebilir mi
  • 17-03-2025, 23:26:25
    #2
    Karta iade olduğu için o komisyonu alıyor. Eğer nakit alsaydın kesinti olmazdı
  • 17-03-2025, 23:29:35
    #3
    Alamadığın Tax Freeleri bu saatten sonra alamazsın. GlobalBlue işini de oldum olası sevmedim. Benim de 2 kalem alışverişimin ödemesini yapmadılar aylardır muhtemelen de yapmayacaklar.
  • 17-03-2025, 23:40:12
    #4
    Soviet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karta iade olduğu için o komisyonu alıyor. Eğer nakit alsaydın kesinti olmazdı
    nakit alsaydım iadeyi nasıl alıyorum hocam globalblue sağlamıyor mu işlemi

    Alemdar_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alamadığın Tax Freeleri bu saatten sonra alamazsın. GlobalBlue işini de oldum olası sevmedim. Benim de 2 kalem alışverişimin ödemesini yapmadılar aylardır muhtemelen de yapmayacaklar.

    Aşağıdaki tutarlarda alısveris tutarı onun kdv'si ve globalblue'nın alışverişten aldıgı komisyonlar uğraşmaya değmez.

    KDV Tutarları (%20 KDV)
    • 13,993 RSD alışverişte: 2,332 RSD
    • 14,520 RSD alışverişte: 2,420 RSD
    • 11,533 RSD alışverişte: 1,922 RSD
    • 10,439 RSD alışverişte: 1,739 RSD

    Global Blue'nun Aldığı Hizmet Ücretleri

    • 13,993 RSD için: 852 RSD kesilmiş
    • 14,520 RSD için: 940 RSD kesilmiş
    • 11,533 RSD için: 722 RSD kesilmiş
    • 10,439 RSD için: 659 RSD kesilmiş
  • 17-03-2025, 23:45:36
    #5
    🌠AlanadiSepeti.com 🛒
    NetHunterz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    selamlar arkadaslar yurtdısından satın aldıgım ürünlerin vergi iadesini globalblue app'i ile aldım sırbıstanda %20 vergi iadesi var fakat globalblue %10 hizmet bedeli olarak kesiyor karta iade olan rakama baktım takriben %10 civarı kesmişler bu konu hk tecrubesi olanlar aydınlatabilir mi

    ve bazı markalar globalblue ile calısmadıgı için iadeyi alamadım

    lacoste de iadeyi alırken northface de alamadım mesela.
    mağazaya mail attım globalblue ile calısmamız bulunmamaktadır yazıyor doğru..
    bu alamadıgım tax iadesini nasıl alabilirim tecrubeli arkadaslar bilgi verebilir mi
    Taxfree formunda yazan rakamdan 2-3$ düşük yatırıyorlar. Verginin tamamını alamıyorsunuz hizmet bedeli gibi bir kesintiler yapıp yarısı civarında bir rakamı yatırıyorlar zaten. Bazı ülkelerde de tamamını almak için üst limit oluyor örnek veriyorum 6000$ alışveriş yaparsanız verginin %90-95ini veriyorlar
    Globalblue ile çalışmıyorlarsa hangi firma ile çalıştıklarını sorabilirsiniz zaten bildiğim kadarıyla 2 firma var. Ve çoğu ülkede 70 $ ve 50 $ gibi limitler var bunların altındaki alışverişlere taxfree düzenlemiyorlar.

    Soviet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karta iade olduğu için o komisyonu alıyor. Eğer nakit alsaydın kesinti olmazdı
    Maalesef nakitte daha fazla kesiyorlar.