Merhabalar dostlar, bugün raporum e devlette çıktı. Bana %50 oranda süresiz engelli raporu çıkartıldı.
Şimdi ben bu raporla bildiğim kadarıyla emekli olabilirim.
Ancak şartları bilmiyordum. Daha önce böyle emekli olan veya emekli yakını var mı şartlar nedir. Sadece bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Mesajlarınızı okuyor olacağım.
İlk işe giriş prim tarihim 2 eylül 2019
Malulen emeklilik şartları
10
●226
- 11-03-2025, 02:06:28Üyeliği durdurulduİlk işe giriş prim tarihim 2 eylül 2019mbesir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-03-2025, 02:22:44Üyeliği durdurulduKimisi 1800 kimisi 3600 kimisi 4400 diyor. Net bir bilgi yok mu hocam bununla ilgili. Bir de 1800 gün ile emekli oldum diyelim. En düşük emekli maaşı şu an 15.000 TL. 3600 gün olan adam da emekli olduğu zaman onunla aynı maaşı mi alacağım yoksa mevcut en düşük emekli maaşından düşük mü alacağım.tekfir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-03-2025, 03:29:01Malulen emeklilik ve engelli emekliliği karıştırılıyor. iki tür emeklilik var.
1)Malulen demek çalışamayacak durumda ağır engelli demektir, bunu sgk sevk ettiği bir hastaneden çalışamaz raporu almakla olur. prim günü 1800 gündür. sigortalılık süresi en az 10 yıl olmalıdır. bu ihtimalle emekli olmak çok zordur.
2)Engelli emekliliğinde yeni düzenlemelerle birlikte emekilik tarihi geldiğinde yine hastaneye sevk ediliyor ama engel derecesini belirlemek amacıyla bu yapılır ve aşağıdaki tablodaki şartlar yerıne gelmişse emekli olursunuz.

01.01.2015 ten sonra ilk işe girişiniz olduğu için şu anki %50 engelli raporuyla (emeklilik yaşı gelince tekrar sgk hastaneye sevk eder) 16 yıl sigortalılık süresi ve 4320 gün prim istenir. bu durumda 02.09.2019+16 = 2035 yılında 4320 prim gününüzde varsa emekli edilirsiniz.
umarım yardımcı olabilmişimdir. Geçmiş olsun.
