• 04-03-2025, 14:14:55
    #19
    İşini iyi yapan usta bulmanız çok zor çünkü çok fazla işleri oluyor tavsiye ediliyor ve sürekli iş alıyorlar. Boşta olan usta diye geçinen tiplerde işini yarım yapan eksik yapan sizi dolandırmaya çalışanlar oluyor o yüzden dikkat edin ben genelde armut uygulamasından usta arıyorum yorumlarına bakıyorum.
  • 04-03-2025, 16:20:54
    #20
    abi ustalar ben çocukken de öyleydi. bu arada yarım yüzyıldan daha yaşlıyım bunlar insanlar kendilerine muhtaç diye böyle saygısız ve keyfi davranmaktan büyük sezk alıyor. hani işlerini düzgün yapsalar ona da eyvallah diyelim ama yapmıyorlar. hele istedikleri paralar acayip fahiş rakamlar. iki katlı küçük bahçeli biryerde oturuyorum. evde bir marangoz atölyesi kuracak kadar ahşap kesme biçme makinası, torna, freze var. alet edevat takımları, kaynak makinası, metal demirler, plastik borular, tamirata yarayacak ne varsa stokladım. sokaktan topladığım atılmış herleyi lazım olur diye stokluyorum.

    maalesef bu böyle...
  • 04-03-2025, 16:48:01
    #21
    Çoğu ustalar boyle maalesef hocam
  • 04-03-2025, 18:58:03
    #22
    Biraz sert olacak ama son 1 yıldır bu ustalara fena bilendim. Evde yaşanan tüm aksilikleri kendim çözüyorum sırf bunlara para kazandırmamak için. Youtube'da her şeyin videosu var nasıl olsa
  • 04-03-2025, 19:35:20
    #23
    ustaya işini yapmadan önce para vermeniz büyük bir sıkıntı. bunu neden yaptınız anlamadım. elbette yapılan hareket yanlış ama siz kendinizi düşünüp basiretli davranacaksınız. ustaya peşin para vermek nereden çıkıyor, nasıl kabul ediyorsunuz anlamıyorum.
  • 05-03-2025, 01:04:42
    #24
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Arkadaşlar,

    Gerçekten çok bunaldım. Dürüst kimse kalmadımı bu ülkede yahu Evin elektrik tesisatı ile ilgili ustaya parayı peşin ödüyorum, şu gün gelecem diyor gelmiyor, bugün gelecem diyor gelmiyor, sonra aradığımda arama lan habire diye bağırıyor, ben de ana bacı sövdüm kapadım buraya adım atarsan vururum seni dedim.

    Sonra tesisatçı çağırdım, ama evin içindeki tesisata kör tapa takmamış, işi bitirdim dedi parayı aldı, vanayı bir açtık evi su bastı. 50 tl lik kör tapa için ya sabır dedik.

    Şimdi de ufak bir inşaat işimiz var, hatıl beton atılacak, usta beni arıyor işteyim, diyorki tahta kalıp lazım, ya usta dedim ben sana tahta kalıbı nereden bulayım, ustanın kendi kalıbı olur senin nasıl yok. Burası uzak ve çamur ben nasıl buraya kalıp getirim diyor. Abi delirecem ya vallahi billahi bıktım usandım bu ülkede hiç mi dürüst işini namusluca yapıp parasını alıp giden yok ya ? Yemin ederim paradan kaçmıyorum kısmıyorum, zorla ite kaka iş yaptırıyorum paramla ya acayip sinirlerim bozuldu.

    https://www.youtube.com/watch?v=11W0ku9f6o4
  • 05-03-2025, 01:36:43
    #25
    Artık kesinlikle iş bitmeden ödeme yapmıyorum. Malzeme alınacaksa alıyorum iş bitiminde ödeme yapıyorum.
  • 05-03-2025, 05:46:53
    #26
    Kurumsal Üye
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Arkadaşlar,

    Gerçekten çok bunaldım. Dürüst kimse kalmadımı bu ülkede yahu Evin elektrik tesisatı ile ilgili ustaya parayı peşin ödüyorum, şu gün gelecem diyor gelmiyor, bugün gelecem diyor gelmiyor, sonra aradığımda arama lan habire diye bağırıyor, ben de ana bacı sövdüm kapadım buraya adım atarsan vururum seni dedim.

    Sonra tesisatçı çağırdım, ama evin içindeki tesisata kör tapa takmamış, işi bitirdim dedi parayı aldı, vanayı bir açtık evi su bastı. 50 tl lik kör tapa için ya sabır dedik.

    Şimdi de ufak bir inşaat işimiz var, hatıl beton atılacak, usta beni arıyor işteyim, diyorki tahta kalıp lazım, ya usta dedim ben sana tahta kalıbı nereden bulayım, ustanın kendi kalıbı olur senin nasıl yok. Burası uzak ve çamur ben nasıl buraya kalıp getirim diyor. Abi delirecem ya vallahi billahi bıktım usandım bu ülkede hiç mi dürüst işini namusluca yapıp parasını alıp giden yok ya ? Yemin ederim paradan kaçmıyorum kısmıyorum, zorla ite kaka iş yaptırıyorum paramla ya acayip sinirlerim bozuldu.
    Abi suriyeli bir usta bul bende senin gibiydim taki suriyeli usta bulana kadar, Allah bin kere razı olsun işlerini çok iyi yapıyorlar hatta dedim önceki usta iki saatte bunu anca yaptı diye dedi ki 5 dakika en fazla dediği gibi de yaptı.
  • 05-03-2025, 06:10:35
    #27
    Usta kısmına ayarlamak çok zor o da bir ustalık istiyor.

    Parasının hepsini verirsen gelmez işi yapmaz kaytarır.

    Parasını hiç vermezsen korkar parasını almaz diye yine gelmez.

    Parasını az az vereceksin ayarlayacaksın.


    Olay sadece ustalarda değil ülkece ahlak bozukluğu sorunu yaşıyoruz. Neredeyse bütün mesleklerde bu var. Şurada bir site, yazılım yaptırmak için çaba sarf edin de göreyim sizi. Kırk dereden su getirirler.

    Anadolu yakasındaymışsınız, yardımcı olurum. Veya armut üzerinden bulun. Oradaki ustalar puan sistemi vs. Olduğu için daha dikkatli iş yapar.