• 03-03-2025, 20:11:18
    #1
    Merhaba son sınıf olduğum için tez yazmam gerekiyor...
    Daha önce tez yapmış olan arkadaşlarımın hepsi parayla yaptırıp bir şekilde onaylatmışlar bu nedenle tavsiye alacağım birileri yok.
    İnternet üzerindeki tezlere baktım nasıl yazıldığını anlamak amacıyla öyle tezler yazmak için profesör olmak gerekiyor normal bir öğrencinin yazabileceği bir şey değilmiş onu anladım.

    Sizlere sorum şu ''Tezi nasıl yazdınız veya nerden çaldınız bu işin raconu nedir?''
    Tavsiyelerinizi bekliyorum...
  • 03-03-2025, 20:16:27
    #2
    tez yazmak o kadarda zor değil bende bu sene içerisinde verdim tezimi 365 sayfalık kitabı ezberledim içinden soru sordu artı kitap içeriinden bir konu ile ilgili el ile 10 sayfalık yazzı yazdırttı
  • 03-03-2025, 20:25:06
    #3
    Daha önce yazmış birisi olarak kişisel önerilerim aşağıdaki gibidir. Lisans, yüksek lisans ya da doktora
    Danışman hocanla iyi geçin.
    1) Tez konunu ve sınırlarını belirleyerek, başlığını oluştur
    2) Tez planını hazırla ve indeksini oluştur
    2) Literatür taraması yap ve yerli - yabancı kaynaklara ulaş
    3) İşine yarayacak kitap, makale ve daha önce yazılmış tezleri oku
    4) Fişlemelerini yap
    5) Tez planına göre konunla ilgili olanları toparla ve birleştir
    6) Kaynak göstermek şartıyla (ç)alıntıla
    7) Olduğu gibi kopyalayıp yapıştırma, özgünleştir öyle yaz. Yoksa intihalden kalırsın
  • 03-03-2025, 20:28:15
    #4
    Tez konunuzu belirler, o alanda yazılmış tezleri YÖK sitesinden indirip bir şablon oluşturursunuz. Ardından yabancı diliniz varsa orada da bir araştırma yapar ve nerelerin güncellenmesi gerektiğine karar verirsiniz. Son olarak elinizdeki kaynakları ozgunlestirerek tezinizi yazarsınız. Kolay mı değil, yapılır mı yapılır. Tabi bu anket, özel çalışma istemeyen konular için geçerli.
  • 03-03-2025, 20:35:06
    #5
    MaNaS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha önce yazmış birisi olarak kişisel önerilerim aşağıdaki gibidir. Lisans, yüksek lisans ya da doktora
    Danışman hocanla iyi geçin.
    1) Tez konunu ve sınırlarını belirleyerek, başlığını oluştur
    2) Tez planını hazırla ve indeksini oluştur
    2) Literatür taraması yap ve yerli - yabancı kaynaklara ulaş
    3) İşine yarayacak kitap, makale ve daha önce yazılmış tezleri oku
    4) Fişlemelerini yap
    5) Tez planına göre konunla ilgili olanları toparla ve birleştir
    6) Kaynak göstermek şartıyla (ç)alıntıla
    7) Olduğu gibi kopyalayıp yapıştırma, özgünleştir öyle yaz. Yoksa intihalden kalırsın
    Danışman hocanla iyi geçin.

    Şu kısım hepsinden daha önemli. Tamam, hocamızın saydığı diğer maddelerde önemli ama danışman hocan iyiyse diğer tüm maddelerde yardımcı oluyor zaten.

    Ablam önümüzdeki ay inşallah iktisat doktora mezunu olacak. Tezini hep kendi yazdı. Deste deste kitaplar okurdu. Makalesini de yayınladı. Çok şükür işte savunması kaldı artık.

    Yani diyeceğim şu ki danışman hocan çok çok önemli. Ama bu işte şunu gördüm. Üzülmeden, strese girmeden bu işler olmuyor. Yorucu bir süreç. Şimdiden kolaylıklar diliyorum hocam.
  • 04-03-2025, 00:42:59
    #6
    -Hocam tez hocanla aran nasıl bilmem aranı iyi tutman tavsiyemdir.
    -Konu belirlenmediyse danışman hocanız ile istişare edip konu belirlemelisiniz onun onayı olmazsa olmaz
    -Tez yazım aşamasında el kitabınız üniversite sayfanız olsun örnek; https://www.selcuk.edu.tr/Birim/faku...kilavuzu/41770
    -Teziniz hangi alanla ilgili ise yöktez sitesinden bakarak devam edebilirsiniz.
    -En azından index kısımlarını kopyala yapıştır yapabilirsiniz.

    Yardımcı olacağım konular varsa yazabilirsiniz