MaNaS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha önce yazmış birisi olarak kişisel önerilerim aşağıdaki gibidir. Lisans, yüksek lisans ya da doktora
Danışman hocanla iyi geçin.
1) Tez konunu ve sınırlarını belirleyerek, başlığını oluştur
2) Tez planını hazırla ve indeksini oluştur
2) Literatür taraması yap ve yerli - yabancı kaynaklara ulaş
3) İşine yarayacak kitap, makale ve daha önce yazılmış tezleri oku
4) Fişlemelerini yap
5) Tez planına göre konunla ilgili olanları toparla ve birleştir
6) Kaynak göstermek şartıyla (ç)alıntıla
7) Olduğu gibi kopyalayıp yapıştırma, özgünleştir öyle yaz. Yoksa intihalden kalırsın
Danışman hocanla iyi geçin.

Şu kısım hepsinden daha önemli. Tamam, hocamızın saydığı diğer maddelerde önemli ama danışman hocan iyiyse diğer tüm maddelerde yardımcı oluyor zaten.

Ablam önümüzdeki ay inşallah iktisat doktora mezunu olacak. Tezini hep kendi yazdı. Deste deste kitaplar okurdu. Makalesini de yayınladı. Çok şükür işte savunması kaldı artık.

Yani diyeceğim şu ki danışman hocan çok çok önemli. Ama bu işte şunu gördüm. Üzülmeden, strese girmeden bu işler olmuyor. Yorucu bir süreç. Şimdiden kolaylıklar diliyorum hocam.