• 27-02-2025, 04:37:36
    #1
    Aracımın 11.03.2025 tarihine kadar geçerli egzoz emisyon ölçümü mevcut önce TÜVTÜRK te muayene sokup sonra farklı sanayide egzoz ölçümü yaptırabilir miyim bir sorun olur mu?
  • 27-02-2025, 04:38:44
    #2
    Egzoz muayenesi olmadan normal muayene sokamazsın hocam
  • 27-02-2025, 04:40:16
    #3
    ESWORK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Egzoz muayenesi olmadan normal muayene sokamazsın hocam
    11/03/2025 tarihine kadar geçerli bir egzoz emisyonu var ama ben önce muayene sonra egzoz emisyon ölçümü yaptıracağım yani ama dediğim gibi 11 marta kadar geçerli bir egzoz emisyon ölçümüm var
  • 27-02-2025, 05:08:35
    #4
    Canın istediği zaman egzoz emisyon ölçümü yaptırabilirsin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı`nın anlaşmalı olduğu sanayilerde dükkanlar var oralarda bile yaptırılabilirsiniz illa TÜVTÜRK olacak diye bir kaide yok sana tavsiyem sanayide yaptır TÜVTÜRK ekstradan sıra beklemezsin ben 2senede bir öyle yaptırıyorum hem aynı fiyat değişen birşey olmuyor
  • 27-02-2025, 06:23:02
    #5
    Eğer 11.03.2025 den önce Muayene' ye girecekseniz. Egzoz emisyon geçerliliği devam edeceği için muayenede sorun olmayacaktır. Muayeneye girebilirsiniz.

    Muayeneye girdiğinizde aktif geçerli egzoz emisyonunuz olması gerekiyor sadece.

    Muayene den sonra dilediğiniz Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 'nın onaylı istasyonlarında ölçümünüzü yaptırabilirsiniz.
    Ancak egzoz emisyon olmadan dolaşıpta bir çevirmeye yakalanırsanız aşağıdaki cezalar mevcut.
    • Egzoz emisyon ölçümü yaptırmayan araç sahiplerine 14.310 ₺
    • Standartlara aykırı emisyona neden olan araç sahiplerine 28.637 ₺
    • Katalitik Konvertör, Dizel Partikül Filtre, SCR, EGR gibi emisyon kontrol sistemleri çalışmayan/iptal ettirilen araçlar için 14.310 ₺

      İstasyon ve sıkça sorulan sorular için https://egzoz.csb.gov.tr/fe/home adresini ziyaret edebilirsiniz.
  • 27-02-2025, 06:28:04
    #6
    mustafasevinc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer 11.03.2025 den önce Muayene' ye girecekseniz. Egzoz emisyon geçerliliği devam edeceği için muayenede sorun olmayacaktır. Muayeneye girebilirsiniz.

    Muayeneye girdiğinizde aktif geçerli egzoz emisyonunuz olması gerekiyor sadece.

    Muayene den sonra dilediğiniz Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 'nın onaylı istasyonlarında ölçümünüzü yaptırabilirsiniz.
    Ancak egzoz emisyon olmadan dolaşıpta bir çevirmeye yakalanırsanız aşağıdaki cezalar mevcut.
    • Egzoz emisyon ölçümü yaptırmayan araç sahiplerine 14.310 ₺
    • Standartlara aykırı emisyona neden olan araç sahiplerine 28.637 ₺
    • Katalitik Konvertör, Dizel Partikül Filtre, SCR, EGR gibi emisyon kontrol sistemleri çalışmayan/iptal ettirilen araçlar için 14.310 ₺

      İstasyon ve sıkça sorulan sorular için https://egzoz.csb.gov.tr/fe/home adresini ziyaret edebilirsiniz.
    çok teşekkürler hocam öğrenmek istediğim buydu 🙏
  • 27-02-2025, 07:35:55
    #7
    Egzoz emisyonu artık muayene için zorunda değil. Emisyon için süresi olmasa dahi muayene yapabilirsiniz.

    Gölgelerin eds'ler üzerinden otomatik ceza yazılabiliyor yani emisyon gününü geçirmeden sanayide herhangi bir yerde muayeneyi yaptırmanızı öneririm.