Eğer 11.03.2025 den önce Muayene' ye girecekseniz. Egzoz emisyon geçerliliği devam edeceği için muayenede sorun olmayacaktır. Muayeneye girebilirsiniz.
Muayeneye girdiğinizde aktif geçerli egzoz emisyonunuz olması gerekiyor sadece.
Muayene den sonra dilediğiniz Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 'nın onaylı istasyonlarında ölçümünüzü yaptırabilirsiniz.
Ancak egzoz emisyon olmadan dolaşıpta bir çevirmeye yakalanırsanız aşağıdaki cezalar mevcut.
- Egzoz emisyon ölçümü yaptırmayan araç sahiplerine 14.310 ₺
- Standartlara aykırı emisyona neden olan araç sahiplerine 28.637 ₺
- Katalitik Konvertör, Dizel Partikül Filtre, SCR, EGR gibi emisyon kontrol sistemleri çalışmayan/iptal ettirilen araçlar için 14.310 ₺
İstasyon ve sıkça sorulan sorular için https://egzoz.csb.gov.tr/fe/home adresini ziyaret edebilirsiniz.
çok teşekkürler hocam öğrenmek istediğim buydu 🙏