• 11-12-2024, 11:53:16
    #1
    Arkadaşlar merhaba.
    Yaklaşık 2 aydır pazaryerlerinde ürün satışı yapıyorum.
    Sattığım ürünler genelde mutfak malzemeleri, plastik züccaciye eşyaları ve elektronik mutfak aletleri. Çay makinesi, kahve makinesi, rondo, blender vb.

    Satışlar sonrası özenli ambalajlama yapmama rağmen hepsijet ve tdexpress ile de göndermeme rağmen, kırık giden ürünler oluyor. Hali ile de iade oluyor. İade olunca da gerek kargo masrafı x2 olması gerekse de pazaryerlerinin cezaları oluyor.

    İade ben kaynaklı olsa, ürün kaynaklı olsa sineye çekeceğim fakat tamamen kargo elemanlarının özensizliği sonucu kırılıyor. Bu konuda bu iadelerdeki hatanın kargo kaynaklı olduğunu belirtip bazı iadelere itiraz etsem de değişen pek bir şey olmuyor. Pazaryerleri müşteri memnuniyet diyerek cezayı kesiyor geçiyor. Eyvallah Müşteri Memnuniyeti esas, peki biz satıcılar olarak bu pazaryerlerinin müşterisi değil miyiz? Hani bizim memnuniyetimiz?

    Pazaryeri memnun
    son tüketici memnun
    satıcı perişan.

    soruma gelecek olursak; bu durumu değiştirmenin bir yolunu bulmak gerekmiyor mu? Satıcıların yaşadığı bu mağduriyetler nasıl giderilebilir?
  • 11-12-2024, 11:56:59
    #2
    Kargo firmalarını değiştirin ve ambalajları x2 kat daha güvenli hale getirin. Bende ahşap oyuncak vs gönderiyorum. Kargoculardan önce kendim test ediyorum Paket sağlam olursa ne yaparsa yapsınlar bir şey olmuyor hocam. Paketlerinizi daha da sağlamlaştırmanız gerekiyor. Tabi bu da ekstra maliyet.
  • 11-12-2024, 12:12:50
    #3
    Öncelikle ürünlerinizin zarar görmeyecek şekilde paketlemek sizin sorumluluğunuzda;

    Yapılacaklar;
    Ürün paketlerinizin üstüne "DİKKAT KIRILIR" etiketi yapıştırın
    Ürün paketleme yerinize üstten ve yandan kamera sistemi yerleştirin,
    Paketlenen ürünün üzerine alıcıyı yapıştırdığınızda bunu kameraya gösterin,
    Kargo ile birlikte ürünlerin faturasını da gönderin
    Bu gibi durumlarda pazaryerine ürünleri düzgün paketlendiğini ve kargoda sorun olduğunu bu şekilde ispat ederek pazaryerinden yada kargo firmasından tanzim talep edebilirsiniz. (Üründe fatura yoksa tanzim gerçekleşmez)
    Kimi zaman siz ürünü düzgün gönderseniz ve ürünü müşteri teslim aldıktan sonra kendisi zarar verse bile bana bu şekilde geldi deyip iade etmeye kalkıyor.
    Bu gibi durumlar için e-ticaret yapanlar için bu kamera sistemi çok önemli

    Oluşan durumlar siz kendinizi ispat edemediğiniz için size zararı oluyor
  • 11-12-2024, 12:26:21
    #4
    Pazaryerlerinde kar odaklı satış gün geçtikçe daha da zorlaşıyor. Pazaryerleri satıcıyı pek korumuyor her zaman alıcı odaklılar, şahsi fikrimi soruyorsan eğer kendi web siten üzerinden satış yapmaya çalış, pazaryerlerindeki müşteriyi kartvizit vesaire koyarak kendi sitene çekmeye çalış her zaman. Gel gelelim sorduğun sorunun cevabına, kesinlikle paketlemeyi daha da sağlamlaştırman gerekiyor @icebreaker; in verdiği cevap çok doğru bir cevap, kamera sistemi ile tanzim süreci başlatabilirsiniz. Bu gibi durumlarda Trendexpress ürün örneğin 250 TL ise 250 TL yi size yolluyor. Kamera sistemine kesinlikle geçmelisiniz.
  • 11-12-2024, 12:35:44
    #5
    yigitgurses adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pazaryerlerinde kar odaklı satış gün geçtikçe daha da zorlaşıyor. Pazaryerleri satıcıyı pek korumuyor her zaman alıcı odaklılar, şahsi fikrimi soruyorsan eğer kendi web siten üzerinden satış yapmaya çalış, pazaryerlerindeki müşteriyi kartvizit vesaire koyarak kendi sitene çekmeye çalış her zaman. Gel gelelim sorduğun sorunun cevabına, kesinlikle paketlemeyi daha da sağlamlaştırman gerekiyor @icebreaker; in verdiği cevap çok doğru bir cevap, kamera sistemi ile tanzim süreci başlatabilirsiniz. Bu gibi durumlarda Trendexpress ürün örneğin 250 TL ise 250 TL yi size yolluyor. Kamera sistemine kesinlikle geçmelisiniz.
    Bilginiz olsun paketleme yapılan ürünlerin içine kendi kartınızı koyma olayı biraz sakat,
    Sadece teşekkür kartı, yada pazaryeri mağazanızın isminin yazdığı bir kart olabilir, internet sitesi, telefon numarası gibi bilgileri yazmak sıkıntılı bir durum
    Şundan dolayı;
    Pazaryerleri kendi marka ve yapılarını korumak ve bu bahsettiğiniz gibi müşterileri başka yerlere yönlendirme işlemi var mı kontrol için kendileri ara ara mağazalardan sipariş verirler ve iade ederler. Özellikle trendyol yapıyor bunu,

    Bu gibi durumda yakalanırsanız ceza kesebilirler ve hatta içeride bakiyeniz varsa bunu size ödemeyebilirler, (Pazaryeri sözleşmelerini okursanız bunları görebilirsiniz)

    Burada yapılabilecek şey pazaryeri mağazanızın ismi ile internet sitesi açarak kişiler isterse sizi zaten bulur.
  • 11-12-2024, 12:44:21
    #6
    icebreaker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilginiz olsun paketleme yapılan ürünlerin içine kendi kartınızı koyma olayı biraz sakat,
    Sadece teşekkür kartı, yada pazaryeri mağazanızın isminin yazdığı bir kart olabilir, internet sitesi, telefon numarası gibi bilgileri yazmak sıkıntılı bir durum
    Şundan dolayı;
    Pazaryerleri kendi marka ve yapılarını korumak ve bu bahsettiğiniz gibi müşterileri başka yerlere yönlendirme işlemi var mı kontrol için kendileri ara ara mağazalardan sipariş verirler ve iade ederler. Özellikle trendyol yapıyor bunu,

    Bu gibi durumda yakalanırsanız ceza kesebilirler ve hatta içeride bakiyeniz varsa bunu size ödemeyebilirler, (Pazaryeri sözleşmelerini okursanız bunları görebilirsiniz)

    Burada yapılabilecek şey pazaryeri mağazanızın ismi ile internet sitesi açarak kişiler isterse sizi zaten bulur.
    Hocam dediğiniz şekilde kendi mağazalarından ürün satın alıp iade ettiklerini düşünmüyorum sebebi ise trendyol içerisinde bulunan büyük mağaza sahiplerinden defacto, lcw gibi gibi mağazalardan alışveriş yapıyoruz kutusu, kargo poşeti vesaire her şey markanın ismi, internet sitesi yazılı bir şekilde geliyor. Normalde trendyol sözleşmesine göre buda yasak, kargo poşetlerinde düz renk istiyorlar ama büyük mağazalardan gelen kargolarda kargo poşetlerinin üstünde lcw nin direkt resmi sitesi yazıyor. Takip ettiklerini düşünmüyorum o yüzden.
  • 11-12-2024, 13:29:57
    #7
    sözümona
    en azından arızalı saati satıp sağlam diye geri müşteriye göndermemişsiniz.
    3. kez iade edecegim yarın...
  • 11-12-2024, 14:47:16
    #8
    icebreaker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle ürünlerinizin zarar görmeyecek şekilde paketlemek sizin sorumluluğunuzda;

    Yapılacaklar;
    Ürün paketlerinizin üstüne "DİKKAT KIRILIR" etiketi yapıştırın
    Ürün paketleme yerinize üstten ve yandan kamera sistemi yerleştirin,
    Paketlenen ürünün üzerine alıcıyı yapıştırdığınızda bunu kameraya gösterin,
    Kargo ile birlikte ürünlerin faturasını da gönderin
    Bu gibi durumlarda pazaryerine ürünleri düzgün paketlendiğini ve kargoda sorun olduğunu bu şekilde ispat ederek pazaryerinden yada kargo firmasından tanzim talep edebilirsiniz. (Üründe fatura yoksa tanzim gerçekleşmez)
    Kimi zaman siz ürünü düzgün gönderseniz ve ürünü müşteri teslim aldıktan sonra kendisi zarar verse bile bana bu şekilde geldi deyip iade etmeye kalkıyor.
    Bu gibi durumlar için e-ticaret yapanlar için bu kamera sistemi çok önemli

    Oluşan durumlar siz kendinizi ispat edemediğiniz için size zararı oluyor
    Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Esasında kargo öncesi foto çekiyordum ilk siparişlerde fakat sonrasında trafik artınca fotoğraf çekme işini bırakmıştım. Neyse ki bundan sonrası için video ve fotoğraf işine gereken önemi verip, kargo firmasını köşeye sıkıştıracağım.

    Konudan bağımsız olarak, internette mağazası olan ve satış yapan firmaların bir derneği/sendikası falan var mı acaba?
  • 12-12-2024, 01:19:24
    #9
    yigitgurses adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dediğiniz şekilde kendi mağazalarından ürün satın alıp iade ettiklerini düşünmüyorum sebebi ise trendyol içerisinde bulunan büyük mağaza sahiplerinden defacto, lcw gibi gibi mağazalardan alışveriş yapıyoruz kutusu, kargo poşeti vesaire her şey markanın ismi, internet sitesi yazılı bir şekilde geliyor. Normalde trendyol sözleşmesine göre buda yasak, kargo poşetlerinde düz renk istiyorlar ama büyük mağazalardan gelen kargolarda kargo poşetlerinin üstünde lcw nin direkt resmi sitesi yazıyor. Takip ettiklerini düşünmüyorum o yüzden.
    büyük mağazalardan bahsetmiyorum hocam o tür mağazaları pazaryerleri kendileri davet ediyorlar, Komisyonları bile yok neredeyse,
    LCW kadar değilde vazgeçemeyecekleri kadar büyürseniz sizde pazaryerleri ile pazarlık edebilirsiniz.