• 06-12-2024, 01:21:01
    #10
    Csxdefacer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bulaşmayın hocam, ben maalesef bulaştım, başımda kimse olmayacak. Daha fazla para kazanacağım diye şu an bir fabrikada bile çalışamaz duruma geldim. Birinden emir almak zoruma gittiğinden kaynaklı, bırakamıyorum, kurtulamıyorum. Motorun bakımı, benzini, yemeğin, vergisi, bağkuru derken kazancının yarısı gidiyor. Bakıldığında sana kalan 45-50 bin liradan 25 bin TL yemeksepetinde çalışıyorum. Günde 14 saat çalışmam gerekiyor ki para kazanabileyim. İster istemez 2 öğün yemek yiyorsun. 14 saatte sabah 10'da çıkıp gece 12'de dönüyorum. Genç girişimciden faydalanamıyorum, 6500-7000 TL arası bağkur çıkıyor, onları bile ödeyemez hale geldik son dönemlerde. 105.000 TL birikmiş. Tavsiyem, asgari ücrete çalışın ama bulaşmayın.
    50 den 25 nasıl kalıyor biraz saçma geldi
  • 06-12-2024, 01:30:03
    #11
    Kuzenim var girdi çıkamıyor burnu b*Kutan çıkmadı her gün lanet okuyor parası güzel ama çokta masraflı ayriyetten canının ortaya koyuyorsun istediiin kadar usta şöför ol ayriyetten şuan firmalar alım yapmıyor aksine işten çıkarıyorlar çok paket atanları
  • 06-12-2024, 01:33:21
    #12
    ezuer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50 den 25 nasıl kalıyor biraz saçma geldi
    50.000 TL'nin KDV'si 9.000 TL, geriye 41.000 TL kaldı.
    26 günde 150 TL yakıt harcasanız, toplamda 3.900 TL harcamış olursunuz. Geriye 37.100 TL kaldı.
    Yemek masrafları, 14 saat çalışacağınızı belirtiyorsunuz, 2 öğün yemek yiyeceksiniz ve alt limitten hesapladığımızda yemek masrafı 200 TL olacak. 5.200 TL tutacak.
    6500 TL Bağkur ödemesi çıkıyor. Eğer ilk defa başvuruyorsanız veya şartları sağlıyorsanız, 1 yıl ödemezsiniz, ancak ben karşılamadığım için ödüyorum, maalesef. Geriye 25.400 TL kaldı.

    Muhasebe için 1.000 TL ödeme yaparsanız, 24.000 TL kalır. Ancak, motorun bakımları, yıpranması ve motorun ek masraflarını katmadık. Bunlar da eklenince, bu ücretin sigortasız bir şekilde çalışmaya ve canınızı tehlikeye atmaya değer olup olmadığını siz değerlendirin. Yağmurda, çamurda paket taşırken güvenliğinizi riske atmak ne kadar mantıklı?

    Ayriyetten haftalık kestiğim faturaları atabilirim bu ay mantıklı mı birde öyle düşünün haftalık olarak yatıyor faturalar haftalık geliyor ve şuan işler çok durgun.
  • 06-12-2024, 23:14:10
    #13
    Trendyol da motorlu kuryelik yapıyorum ortalama 10-12saat çalışırsanız 42-48 paket atabilirsiniz. 42 paket 2700 48 paket 3000 ediyor. Aylık 6000 tl bağkur borcun çıkıyor genelde biz kuryeler ödemeyiz 65 yaşına kadar ödeyeceksin asgari ücret kadar para almayacaksın diye düşünürüz ve bağkurumuzu ödemeyiz 2 yılda bir af çıkar prim günlerimizi sildiririz böylece bağkur borcuda silinir. Günlük 150-200tl yakıt yakarsın. Motorun aylık yağ gideri var 2 kere yağ değiştirsen 500tl tutar. Görünmeyen motor giderlerine 3000 yaz aylık. Muhasebe ücretü 650tl fiş işini birşekilde hallediyorsun 90bin tl para kazandığında 18 bin kdv çıkıyor giderler altında gösterdiğin faturalar ile ortalama olarak biz kuryeler aylık 1000 kdv ödüyoruz. Kuryeliğin zor kısmı parayı elde tutamamak ve bence bereketsiz olması. Gider abartıldığı kadar yok ama parayı elde tutmak sorun
  • 06-12-2024, 23:19:47
    #14
    isininbasinda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Trendyol da motorlu kuryelik yapıyorum ortalama 10-12saat çalışırsanız 42-48 paket atabilirsiniz. 42 paket 2700 48 paket 3000 ediyor. Aylık 6000 tl bağkur borcun çıkıyor genelde biz kuryeler ödemeyiz 65 yaşına kadar ödeyeceksin asgari ücret kadar para almayacaksın diye düşünürüz ve bağkurumuzu ödemeyiz 2 yılda bir af çıkar prim günlerimizi sildiririz böylece bağkur borcuda silinir. Günlük 150-200tl yakıt yakarsın. Motorun aylık yağ gideri var 2 kere yağ değiştirsen 500tl tutar. Görünmeyen motor giderlerine 3000 yaz aylık. Muhasebe ücretü 650tl fiş işini birşekilde hallediyorsun 90bin tl para kazandığında 18 bin kdv çıkıyor giderler altında gösterdiğin faturalar ile ortalama olarak biz kuryeler aylık 1000 kdv ödüyoruz. Kuryeliğin zor kısmı parayı elde tutamamak ve bence bereketsiz olması. Gider abartıldığı kadar yok ama parayı elde tutmak sorun
    Çok güzel yazmışsınız cidden çoğu kişi giderleri abarttığını düşünüyorum

    honda activa çok sorun cıkarmaz diyolar zaten activa almayı düşünüyorum ve aylık cebine ne kadar kalıyor senin? Borc falan yapmam ben kenara atacağım birkim yapıcam. Üstelik genc girşimci bagkur odemeyeceğim.

    3 hafta çalışıp 1 hafta yatsam ne kadar kazanırım?
  • 06-12-2024, 23:23:18
    #15
    ezuer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok güzel yazmışsınız cidden çoğu kişi giderleri abarttığını düşünüyorum

    honda activa çok sorun cıkarmaz diyolar zaten activa almayı düşünüyorum ve aylık cebine ne kadar kalıyor senin? Borc falan yapmam ben kenara atacağım birkim yapıcam. Üstelik genc girşimci bagkur odemeyeceğim.

    3 hafta çalışıp 1 hafta yatsam ne kadar kazanırım?
    Aylık cebime para kalmıyor bu işe 2021 de başladım başladığımda 10bin tl borcum vardı şimdi 400bin var girdiğim günden beri borç ödüyorum Aldığım birşeyde yok kartlar vs ha yaşıyormuyum yaşıyorum kendimce işte

    Activa güzel daha büyük motor alma pcx vs alma mati veya spontiniye bulaşma activa s ve spacy den şaşma eski yeni motor fark etmez işini görür

    3 hafta çalışıp 1 hafta yatacağına haftada 2 tatil yapıp daha düzenli çalışabilirsin. Hangi firmada kaç saat çalışacağını adres bilgin ve motor bilgin var mısöylersen ne kadar kazanacağını söyleyeyim
  • 06-12-2024, 23:24:44
    #16
    isininbasinda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aylık cebime para kalmıyor bu işe 2021 de başladım başladığımda 10bin tl borcum vardı şimdi 400bin var girdiğim günden beri borç ödüyorum Aldığım birşeyde yok kartlar vs ha yaşıyormuyum yaşıyorum kendimce işte

    Activa güzel daha büyük motor alma pcx vs alma mati veya spontiniye bulaşma activa s ve spacy den şaşma eski yeni motor fark etmez işini görür

    3 hafta çalışıp 1 hafta yatacağına haftada 2 tatil yapıp daha düzenli çalışabilirsin. Hangi firmada kaç saat çalışacağını adres bilgin ve motor bilgin var mısöylersen ne kadar kazanacağını söyleyeyim
    Öncelikle getir‘de başlayacağım galiba çünkü direk alıyorlar sonra da Trendyol‘a girmeye çalışacağım bölge İstanbul Avrupa yakası
  • 06-12-2024, 23:27:30
    #17
    ezuer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle getir‘de başlayacağım galiba çünkü direk alıyorlar sonra da Trendyol‘a girmeye çalışacağım bölge İstanbul Avrupa yakası
    Getir büyük getir küçük fiyat değişiyor bölge sıralması var 1. bölge 0. bölge 2. bölge gibi fıyat ona göre değişiyor getirde bölgeye göre fiyat makas aralığı çok fazla olduğu için ortalma bir rakam bile veremeyeceğim çünkü getir küçükde ilk paket 40tl 2 paket aynı anda alırsın ilki 40 2.si ise 30 tl ama getir büyükde ilk paket 90tl 2.paket 65tl

    Poligon dediğimiz olay var getirde kiminin bölgesi en uzak 2.5km iken birinin bölgesi 10km yi geçebiliyor
  • 06-12-2024, 23:29:23
    #18
    isininbasinda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Getir büyük getir küçük fiyat değişiyor bölge sıralması var 1. bölge 0. bölge 2. bölge gibi fıyat ona göre değişiyor getirde bölgeye göre fiyat makas aralığı çok fazla olduğu için ortalma bir rakam bile veremeyeceğim çünkü getir küçükde ilk paket 40tl 2 paket aynı anda alırsın ilki 40 2.si ise 30 tl ama getir büyükde ilk paket 90tl 2.paket 65tl

    Poligon dediğimiz olay var getirde kiminin bölgesi en uzak 2.5km iken birinin bölgesi 10km yi geçebiliyor
    Peki yemeksepeti