runo10 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Mahkemeyle alakalı sorum var
16
●692
- 02-12-2024, 01:13:33Abilerim şikayetçi olan taraf çalıntı kredi kartıyla satılan trendyol bakiyesi satın almış tutar 500tl ödemiş tabi dolandıran kişiler benim ibanıma göndertmiş.
500tl karşılığında 5bin 10bin tl gibi bakiye söz konusu var bunu satmak ve satın almak zaten suçtur yasadışı bahis sitesine para yatırıp kazanamayınca siteyi şikayet etmek gibi olmuş ben bunuda söyledim mahkemede.
O yüzden kanıt hazırlayıp gittim ama şuan tebligat için ne yapacağım bilmiyorum - 02-12-2024, 01:18:311-) "Bana kimin ödeme gönderdiğini bilemem" şeklinde bir savunmayı hiç birruno10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
yargı mercii kabul etmez. Kimden hangi amaçla ödeme aldığınızı bilmeniz
gerekir. Uygulamada bir insan hesabına gelen paradan haberdar olmalı görüşü
hakim. Bir iş yaparken; ilerde sorun çıkarsa ben bu durumu savcıya nasıl izah
ederim diye düşünmeniz gerekir.
2-) Ticaret nedeni ile ödeme aldı iseniz bu ticaret ile alakalı başka sağlam
delilleriniz olmalı. Örneğin fatura kesmeniz gerekir. Ama faturayı sizinle
iletişime geçen kişiye değil ödemeyi yapan kişiye kesmeniz en mantıklısı olur.
Fatura kesemiyorsanız yaptığınız ticaret ile alakalı mesajlaşma kayıtları vb.
şeyleri saklamanız gerekiyor. Genelde kişiler parayı aldıktan sonra kalanını
umursamıyorlar. Bu çok yanlış.
3-) Yaptığınız işlemlerle alakalı kanıtları en aşağı 5 yıl saklamanız gerekiyor.
Genelde kimlik tespitini imkansız kılan ya da karşı tarafın rızası olmadan
mesajlaşma geçmişini silebildiğiniz platformlar üzerinden ticaret yapılıyor.
Art niyetli insanlar sistemdeki bu açığı çok güzel kullanıyor. Kanıtlarınızı
saklayabilmek için ya bu platformlardan uzak durun ya da bu kanıtları
kaybolmayacak şekilde saklayın.
4-) Karşınıza bir sorun çıktığında eğer olaya tam olarak hakim değilseniz bir
profesyonele danışın. Her şeye bir şey olmaz şeklinde cevap veren insanlardan
uzak durun. Bu insanların tavsiyelerini dinleyerek bir yola girerseniz ve yolun
sonunda başınıza bir şey gelirse aynı tavsiye veren kişiler dinlemeseydin derler.
Bu nedenle tavsiye verebilme yetkisi ve bilgisine sahip insanlardan tavsiye
alın. - 02-12-2024, 19:39:43merdyusuf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
1.duruşmada zararı karşıladım zaten - 02-12-2024, 19:41:15Duruşmadan önceden bahsediyorum duruşmadan önce yapsaydiniz kyok kararı verilirdiJeaxyRack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-12-2024, 19:44:56Duruşmadan önce karakola gittiğimde polislere ifade verirken zararı karşılayacağını belirttim suçu kabul etmiş olursun dediler ondan dolayı yapmadım mahkemede hakim suçu kabul etmeyerek zararı karşılamak istiyormusun dedi evet dedim PTT den gönderdimmerdyusuf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-12-2024, 13:52:59Polislerin maalesef bu şekilde davranışları olabiliyor. Zararı karşılamakJeaxyRack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
mahkemeler nezdinde suçu kabul etmek anlamına gelmez. Size bu
bilgiyi veren kişinin mahkeme tecrübesi yok. Hatta teknik olarak hukuk
bilgisi olduğu da söylenemez. İfade alırken, göz altına alırken ne yapacağını
vs. bilirler en fazla.
Mevcut düzlemde; benzer vakalar için soruşturma aşamasında zararı gidermek
%30 oranda dosyanız hakkında takipsizlik kararı verilmesini sağlar.(Tecrübeyle
sabit) Dosya devam etse bile alacağınız ceza en kötü ihtimalle üçte birine düşer.
Ve ceza alsanız bile cezaevine bile girmeniz gerekmeyebilir.
Ortada hayati bir konu varken olayın ciddiyetini göz önünde bulundurarak
hareket etmemek genel olarak zarar görmenize sebep olur. Bu genel olarak
tüm hayat için böyledir. Geçmiş olsun