• 02-12-2024, 01:10:44
    #10
    runo10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam aynı yaşamamak adına ne yaşadınız ya da önlem olarak ne yapılabilir.
    Üniversitedeyken banka hesabımı arkadaşıma verdim
  • 02-12-2024, 01:13:33
    #11
    Abilerim şikayetçi olan taraf çalıntı kredi kartıyla satılan trendyol bakiyesi satın almış tutar 500tl ödemiş tabi dolandıran kişiler benim ibanıma göndertmiş.
    500tl karşılığında 5bin 10bin tl gibi bakiye söz konusu var bunu satmak ve satın almak zaten suçtur yasadışı bahis sitesine para yatırıp kazanamayınca siteyi şikayet etmek gibi olmuş ben bunuda söyledim mahkemede.
    O yüzden kanıt hazırlayıp gittim ama şuan tebligat için ne yapacağım bilmiyorum
  • 02-12-2024, 01:18:31
    #12
    Danışman
    runo10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam aynı yaşamamak adına ne yaşadınız ya da önlem olarak ne yapılabilir.
    1-) "Bana kimin ödeme gönderdiğini bilemem" şeklinde bir savunmayı hiç bir
    yargı mercii kabul etmez. Kimden hangi amaçla ödeme aldığınızı bilmeniz
    gerekir. Uygulamada bir insan hesabına gelen paradan haberdar olmalı görüşü
    hakim. Bir iş yaparken; ilerde sorun çıkarsa ben bu durumu savcıya nasıl izah
    ederim diye düşünmeniz gerekir.

    2-) Ticaret nedeni ile ödeme aldı iseniz bu ticaret ile alakalı başka sağlam
    delilleriniz olmalı. Örneğin fatura kesmeniz gerekir. Ama faturayı sizinle
    iletişime geçen kişiye değil ödemeyi yapan kişiye kesmeniz en mantıklısı olur.
    Fatura kesemiyorsanız yaptığınız ticaret ile alakalı mesajlaşma kayıtları vb.
    şeyleri saklamanız gerekiyor. Genelde kişiler parayı aldıktan sonra kalanını
    umursamıyorlar. Bu çok yanlış.

    3-) Yaptığınız işlemlerle alakalı kanıtları en aşağı 5 yıl saklamanız gerekiyor.
    Genelde kimlik tespitini imkansız kılan ya da karşı tarafın rızası olmadan
    mesajlaşma geçmişini silebildiğiniz platformlar üzerinden ticaret yapılıyor.
    Art niyetli insanlar sistemdeki bu açığı çok güzel kullanıyor. Kanıtlarınızı
    saklayabilmek için ya bu platformlardan uzak durun ya da bu kanıtları
    kaybolmayacak şekilde saklayın.

    4-) Karşınıza bir sorun çıktığında eğer olaya tam olarak hakim değilseniz bir
    profesyonele danışın. Her şeye bir şey olmaz şeklinde cevap veren insanlardan
    uzak durun. Bu insanların tavsiyelerini dinleyerek bir yola girerseniz ve yolun
    sonunda başınıza bir şey gelirse aynı tavsiye veren kişiler dinlemeseydin derler.
    Bu nedenle tavsiye verebilme yetkisi ve bilgisine sahip insanlardan tavsiye
    alın.
  • 02-12-2024, 09:23:45
    #13
    Karşı tarafın mağduriyetini neden gidermediniz anında beraat alır bukadar uğraşmazdınız
  • 02-12-2024, 19:39:43
    #14
    merdyusuf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karşı tarafın mağduriyetini neden gidermediniz anında beraat alır bukadar uğraşmazdınız

    1.duruşmada zararı karşıladım zaten
  • 02-12-2024, 19:41:15
    #15
    JeaxyRack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1.duruşmada zararı karşıladım zaten
    Duruşmadan önceden bahsediyorum duruşmadan önce yapsaydiniz kyok kararı verilirdi
  • 02-12-2024, 19:44:56
    #16
    merdyusuf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Duruşmadan önceden bahsediyorum duruşmadan önce yapsaydiniz kyok kararı verilirdi
    Duruşmadan önce karakola gittiğimde polislere ifade verirken zararı karşılayacağını belirttim suçu kabul etmiş olursun dediler ondan dolayı yapmadım mahkemede hakim suçu kabul etmeyerek zararı karşılamak istiyormusun dedi evet dedim PTT den gönderdim
  • 03-12-2024, 13:52:59
    #17
    Danışman
    JeaxyRack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Duruşmadan önce karakola gittiğimde polislere ifade verirken zararı karşılayacağını belirttim suçu kabul etmiş olursun dediler ondan dolayı yapmadım mahkemede hakim suçu kabul etmeyerek zararı karşılamak istiyormusun dedi evet dedim PTT den gönderdim
    Polislerin maalesef bu şekilde davranışları olabiliyor. Zararı karşılamak
    mahkemeler nezdinde suçu kabul etmek anlamına gelmez. Size bu
    bilgiyi veren kişinin mahkeme tecrübesi yok. Hatta teknik olarak hukuk
    bilgisi olduğu da söylenemez. İfade alırken, göz altına alırken ne yapacağını
    vs. bilirler en fazla.

    Mevcut düzlemde; benzer vakalar için soruşturma aşamasında zararı gidermek
    %30 oranda dosyanız hakkında takipsizlik kararı verilmesini sağlar.(Tecrübeyle
    sabit) Dosya devam etse bile alacağınız ceza en kötü ihtimalle üçte birine düşer.
    Ve ceza alsanız bile cezaevine bile girmeniz gerekmeyebilir.

    Ortada hayati bir konu varken olayın ciddiyetini göz önünde bulundurarak
    hareket etmemek genel olarak zarar görmenize sebep olur. Bu genel olarak
    tüm hayat için böyledir. Geçmiş olsun