runo10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam aynı yaşamamak adına ne yaşadınız ya da önlem olarak ne yapılabilir.
1-) "Bana kimin ödeme gönderdiğini bilemem" şeklinde bir savunmayı hiç bir
yargı mercii kabul etmez. Kimden hangi amaçla ödeme aldığınızı bilmeniz
gerekir. Uygulamada bir insan hesabına gelen paradan haberdar olmalı görüşü
hakim. Bir iş yaparken; ilerde sorun çıkarsa ben bu durumu savcıya nasıl izah
ederim diye düşünmeniz gerekir.

2-) Ticaret nedeni ile ödeme aldı iseniz bu ticaret ile alakalı başka sağlam
delilleriniz olmalı. Örneğin fatura kesmeniz gerekir. Ama faturayı sizinle
iletişime geçen kişiye değil ödemeyi yapan kişiye kesmeniz en mantıklısı olur.
Fatura kesemiyorsanız yaptığınız ticaret ile alakalı mesajlaşma kayıtları vb.
şeyleri saklamanız gerekiyor. Genelde kişiler parayı aldıktan sonra kalanını
umursamıyorlar. Bu çok yanlış.

3-) Yaptığınız işlemlerle alakalı kanıtları en aşağı 5 yıl saklamanız gerekiyor.
Genelde kimlik tespitini imkansız kılan ya da karşı tarafın rızası olmadan
mesajlaşma geçmişini silebildiğiniz platformlar üzerinden ticaret yapılıyor.
Art niyetli insanlar sistemdeki bu açığı çok güzel kullanıyor. Kanıtlarınızı
saklayabilmek için ya bu platformlardan uzak durun ya da bu kanıtları
kaybolmayacak şekilde saklayın.

4-) Karşınıza bir sorun çıktığında eğer olaya tam olarak hakim değilseniz bir
profesyonele danışın. Her şeye bir şey olmaz şeklinde cevap veren insanlardan
uzak durun. Bu insanların tavsiyelerini dinleyerek bir yola girerseniz ve yolun
sonunda başınıza bir şey gelirse aynı tavsiye veren kişiler dinlemeseydin derler.
Bu nedenle tavsiye verebilme yetkisi ve bilgisine sahip insanlardan tavsiye
alın.