JeaxyRack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Duruşmadan önce karakola gittiğimde polislere ifade verirken zararı karşılayacağını belirttim suçu kabul etmiş olursun dediler ondan dolayı yapmadım mahkemede hakim suçu kabul etmeyerek zararı karşılamak istiyormusun dedi evet dedim PTT den gönderdim
Polislerin maalesef bu şekilde davranışları olabiliyor. Zararı karşılamak
mahkemeler nezdinde suçu kabul etmek anlamına gelmez. Size bu
bilgiyi veren kişinin mahkeme tecrübesi yok. Hatta teknik olarak hukuk
bilgisi olduğu da söylenemez. İfade alırken, göz altına alırken ne yapacağını
vs. bilirler en fazla.

Mevcut düzlemde; benzer vakalar için soruşturma aşamasında zararı gidermek
%30 oranda dosyanız hakkında takipsizlik kararı verilmesini sağlar.(Tecrübeyle
sabit) Dosya devam etse bile alacağınız ceza en kötü ihtimalle üçte birine düşer.
Ve ceza alsanız bile cezaevine bile girmeniz gerekmeyebilir.

Ortada hayati bir konu varken olayın ciddiyetini göz önünde bulundurarak
hareket etmemek genel olarak zarar görmenize sebep olur. Bu genel olarak
tüm hayat için böyledir. Geçmiş olsun