• 17-10-2024, 23:52:57
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaÅŸlar birÅŸey danisacaktim sizlere
    Babam beyin kanamasi geçirdiği için 2.3 gündür hatanede .malum refekatci olarak kız kardeşim kalıyordu .bende çalıştığım için o günü işe gidip akşamda babamın yanına gittim refekatci olacak . Ve sabah 4 gibi çıkıp eve geldim. Sabah 8 de işte olmam gerekirken gitmeyip Vardiyadaki Amir arkadasima söyledim 2 saat geç gelecem diye. Tmm dedi ve ardından saat 10 gibi müdür arayıp saçma sapan konuşup kapattı telefonu . Ve öyle konuştuğu için gitmedim . Haliyle tutanak tutmuş ve kendi kafasına göre ihbar süremi felan başlatacağını söylemiş böyle birşey yapabilirmi ? 3 aydan fazladir çalışıyorum
  • 17-10-2024, 23:55:13
    #2
    Git rapor al hiçbir şey yapamaz. İnsanlıktan nasibini almamış kişilerin arasından da inşallah bir an önce kurtulursunuz. Geçmiş olsun.
  • 17-10-2024, 23:57:58
    #3
    Üyeliği durduruldu
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Git rapor al hiçbir şey yapamaz. İnsanlıktan nasibini almamış kişilerin arasından da inşallah bir an önce kurtulursunuz. Geçmiş olsun.
    Sağolun Allah razı olsun.İhbar süresini başlatabilirmi kendi kafasına göre
  • 17-10-2024, 23:59:10
    #4
    İş verene haklı sebepler belirtmeyip arka arkaya 2 gün işe gitmediğinizde işten çıkarılmanız için nedendir.
    Ama burada babanızın hastalığı işe gitmemek için haklı sebeptir.
    Ciddi anlamda bir ÅŸey yapamaz.

    https://mihci.av.tr/ise-devamsizlik/
  • 18-10-2024, 00:03:11
    #5
    Özel durumunu idare edemiyorsa öyle müdür olmaz olsun, geçmiş olsun
  • 18-10-2024, 00:03:16
    #6
    Ozel yada kamu sektor farketmeksizin 4857 sayılı kanuna göre;

    işçinin işverenden izin almaksızın veya haklı bir sebebe dayanmaksızın ardı ardına iki işgünü veya bir ay içinde iki defa herhangi bir tatil gününden sonraki iş günü, yahut bir ayda üç işgünü işine devam etmemesi işverene bildirimsiz ve tazminatsız fesih hakkı vermektedir.

    Hakli bir sebebin var, amirine saygılı ve medeni şekilde durumu izah edersen; sikinti olmaz.
  • 18-10-2024, 00:15:40
    #7
    Öncelikle geçmiş olsun, bir üstteki arkadaşın yorumuna katılmakla birlikte eklemek isterim. Böyle bir durumda bu tepkiyi veren adamlarla bırak çalışmayı selam alıp vermem. Umarım kısa zamanda daha iyi şartlarda bir iş bulup ayrılırsın.
  • 18-10-2024, 00:36:34
    #8
    Class34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaÅŸlar birÅŸey danisacaktim sizlere
    Babam beyin kanamasi geçirdiği için 2.3 gündür hatanede .malum refekatci olarak kız kardeşim kalıyordu .bende çalıştığım için o günü işe gidip akşamda babamın yanına gittim refekatci olacak . Ve sabah 4 gibi çıkıp eve geldim. Sabah 8 de işte olmam gerekirken gitmeyip Vardiyadaki Amir arkadasima söyledim 2 saat geç gelecem diye. Tmm dedi ve ardından saat 10 gibi müdür arayıp saçma sapan konuşup kapattı telefonu . Ve öyle konuştuğu için gitmedim . Haliyle tutanak tutmuş ve kendi kafasına göre ihbar süremi felan başlatacağını söylemiş böyle birşey yapabilirmi ? 3 aydan fazladir çalışıyorum
    BaÅŸlatamaz, önce tutanak tutup ihtarname çekecek ya da sana haklı bir sebep sunacak, ihbar süresi baÅŸlattığını yazılı olarak tebliÄŸ edecek. Sen de ihbar süresi boyunca 2 saat eksik mesai yapacaksın. Aksi halde yasal hakkını arayabilirsin. Senden sonra yerine birini alırsa iÅŸe iade davası da açabilirsin. Takıldığın bir ÅŸey olursa yazabilirsin özelden de. GeçmiÅŸ olsun. 🙏🏻