• 04-10-2024, 14:56:00
    #1
    arkadaşlar yeni bir laptop aldım. şu model: https://www.n11.com/urun/lenovo-idea...sayar-51814259
    bataryanın uzun ömürlü ve sağlıklı olması için ne yapmam gerekir? bilgisayarı evdeyken bataryada mı yoksa elektriğe takılı mı kullanmalıyım? sürekli kullanımda nasıl kullanmalıyım?
    bilgisi olan varsa yazabilirse çok sevinirim. teşekkürler
  • 04-10-2024, 15:01:50
    #2
    Kurumsal PLUS
    ilhantr41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar yeni bir laptop aldım. şu model: https://www.n11.com/urun/lenovo-idea...sayar-51814259
    bataryanın uzun ömürlü ve sağlıklı olması için ne yapmam gerekir? bilgisayarı evdeyken bataryada mı yoksa elektriğe takılı mı kullanmalıyım? sürekli kullanımda nasıl kullanmalıyım?
    bilgisi olan varsa yazabilirse çok sevinirim. teşekkürler
    Batarya da sürekli kullanırsanız batarya ölür. Arada en az yılda 2-3 sefer bataryayı komple bitirip sarj edin. Bataryayı sabitleyebiliyorsan %80-85 sabitleyin. Batarya çıkıyorsa çıkartın prizde kullanın.
    Ekstra olarak zaten batarya da tam performans alamazsınız oyun tarzı yüksel cpu ram durumlarında sarjda takılı kalsın.
  • 04-10-2024, 15:04:19
    #3
    RakipsizHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Batarya da sürekli kullanırsanız batarya ölür. Arada en az yılda 2-3 sefer bataryayı komple bitirip sarj edin. Bataryayı sabitleyebiliyorsan %80-85 sabitleyin. Batarya çıkıyorsa çıkartın prizde kullanın.
    Ekstra olarak zaten batarya da tam performans alamazsınız oyun tarzı yüksel cpu ram durumlarında sarjda takılı kalsın.
    batarya çıkmıyor maalesef. prizde mi kullanmak daha faydalı acaba? çok teşekkür ederim
  • 04-10-2024, 15:04:42
    #4
    RakipsizHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Batarya da sürekli kullanırsanız batarya ölür. Arada en az yılda 2-3 sefer bataryayı komple bitirip sarj edin. Bataryayı sabitleyebiliyorsan %80-85 sabitleyin. Batarya çıkıyorsa çıkartın prizde kullanın.
    Ekstra olarak zaten batarya da tam performans alamazsınız oyun tarzı yüksel cpu ram durumlarında sarjda takılı kalsın.
    konu dışı sorum olacak oyun oynadığımızda bataryayı soküp oynasak mantıklımı yani sadece gücü prizden alacak şekilde ? yoksa takılımı kalması mantıklı ?
  • 04-10-2024, 15:05:56
    #5
    Kurumsal PLUS
    Terzi53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konu dışı sorum olacak oyun oynadığımızda bataryayı soküp oynasak mantıklımı yani sadece gücü prizden alacak şekilde ? yoksa takılımı kalması mantıklı ?
    Batarya çıkıyorsa çıkartın. Gömülüyse çıkartmayın.
  • 04-10-2024, 15:09:47
    #6
    Eğer bataryayı söküp laptop kullanacaksanız o şarj aletinin bir UPS'e bağlı olması gerek. Bir anda elektrik gittiği zaman laptopun zarar görmeme olasılığı çok düşük.
  • 04-10-2024, 15:11:09
    #7
    tuzlatuning adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer bataryayı söküp laptop kullanacaksanız o şarj aletinin bir UPS'e bağlı olması gerek. Bir anda elektrik gittiği zaman laptopun zarar görmeme olasılığı çok düşük.
    batarya çıkmıyor. o halde prizde mi kullanmak faydalı evde sürekli kullanımda acaba?
  • 04-10-2024, 15:11:22
    #8
    Bataryayı her ne şartta olursa olsun çıkartmayın. Arkadaşlar tavsiye verirken lütfen dikkatli olun, batarya notebook cihazlarda ups görevi görür, bırakın bataryanız tükensin bitsin. Ani elektrik gidip, gelmelerinde bataryanız mı zarar görsün istersiniz anakartınız mı? Üreticiler artık çıkartılmaması için pili içe gömüyor, kullanıcılar ısrarla sökmeye çalışıyor.

    Bataryanızı %10 altında %90 üstünde tutmamaya çalışın, gerisini boşverin.
  • 04-10-2024, 15:13:13
    #9
    resuloztas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bataryayı her ne şartta olursa olsun çıkartmayın. Arkadaşlar tavsiye verirken lütfen dikkatli olun, batarya notebook cihazlarda ups görevi görür, bırakın bataryanız tükensin bitsin. Ani elektrik gidip, gelmelerinde bataryanız mı zarar görsün istersiniz anakartınız mı? Üreticiler artık çıkartılmaması için pili içe gömüyor, kullanıcılar ısrarla sökmeye çalışıyor.

    Bataryanızı %10 altında %90 üstünde tutmamaya çalışın, gerisini boşverin.
    zaten dediğiniz gibi, bunda da batarya çıkmıyor. ama merak ettiğim şey şu: evde normal kullanımda prizde mi takılı olmalı yoksa batarya da mı olmalı?