• 28-09-2024, 16:41:14
    #10
    +KDV olayını bilmeyen varmış demek
  • 28-09-2024, 16:41:14
    #11
    1 kira bedeli kadar hizmetinin karşılığını almak emlakçının yasal hakkıdır. Bu hizmet bedeline eklenecek katma değer vergisi (kdv) bedeli ise yine tüketici tarafından devlete ödenmesi gereken vergidir. Bu vergi hizmet bedelinden mahsup edilmez. Ortaya çıkan hizmet bedeline eklenerek tüketiciye yansıtılır. Yani bir kira bedeli + kdv. Nitekim TBK 520 - 525 maddeleri emlakçının alacağı hakkı düzenliyor. Sizin sorunuza tam yanıt:

    Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Madde 20/2 :

    Kiralamaya aracılık hizmetine ilişkin hizmet bedeli, kiralamaya aracılık sözleşmesinde yer alan kira bedelinin katma değer vergisi hariç bir aylık tutarından fazla olamaz.

    Şimdi ikinci duruma açıklık; maliye gelip serbest meslek erbabının banka kayıtlarını inceler. Uygulama maalesef elden yapılan ödemelerde faturalandırma yapmıyor çoğu serbest meslek erbabı. Nedeni ise bu para kayıtsız, hiçbir yerde izi yok. Ama banka hesabı üzerinden atarsanız vergi memuru gelip "bu kadar para gelmiş hani bunun faturası?" diye sorar. Bu sebeple banka üzerinden atılan paralara fatura kesmek zorunda kalıyorlar. Haliyle ortaya çıkan kdv vergisi de tüketici tarafından ödeniyor. "Nakit alırsak daha ucuz olur" şeklinde duyduğunuz cümledeki ucuzluk mala yapılan bir indirim değil, vergiden kaçınmanın bir sonucu.
  • 28-09-2024, 16:55:29
    #12
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    🔎 WhoisTR.net
    Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik | Madde 20/2 şöyle diyor;
    (2) Kiralamaya aracılık hizmetine ilişkin hizmet bedeli, kiralamaya aracılık sözleşmesinde yer alan kira bedelinin katma değer vergisi hariç bir aylık tutarından fazla olamaz.

    Yani emlakçı 80 bin + KDV talep edebilir, kiralayan bunu öder. 81+kdv isteyemez, ama 80+kdv usule ve yönetmeliğe uygun.
  • 28-09-2024, 17:11:07
    #13
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    kaskas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 kira bedeli kadar hizmetinin karşılığını almak emlakçının yasal hakkıdır. Bu hizmet bedeline eklenecek katma değer vergisi (kdv) bedeli ise yine tüketici tarafından devlete ödenmesi gereken vergidir. Bu vergi hizmet bedelinden mahsup edilmez. Ortaya çıkan hizmet bedeline eklenerek tüketiciye yansıtılır. Yani bir kira bedeli + kdv. Nitekim TBK 520 - 525 maddeleri emlakçının alacağı hakkı düzenliyor. Sizin sorunuza tam yanıt:

    Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Madde 20/2 :

    Kiralamaya aracılık hizmetine ilişkin hizmet bedeli, kiralamaya aracılık sözleşmesinde yer alan kira bedelinin katma değer vergisi hariçbir aylık tutarından fazla olamaz.

    Şimdi ikinci duruma açıklık; maliye gelip serbest meslek erbabının banka kayıtlarını inceler. Uygulama maalesef elden yapılan ödemelerde faturalandırma yapmıyor çoğu serbest meslek erbabı. Nedeni ise bu para kayıtsız, hiçbir yerde izi yok. Ama banka hesabı üzerinden atarsanız vergi memuru gelip "bu kadar para gelmiş hani bunun faturası?" diye sorar. Bu sebeple banka üzerinden atılan paralara fatura kesmek zorunda kalıyorlar. Haliyle ortaya çıkan kdv vergisi de tüketici tarafından ödeniyor. "Nakit alırsak daha ucuz olur" şeklinde duyduğunuz cümledeki ucuzluk mala yapılan bir indirim değil, vergiden kaçınmanın bir sonucu.
    Feri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik | Madde 20/2 şöyle diyor;
    (2) Kiralamaya aracılık hizmetine ilişkin hizmet bedeli, kiralamaya aracılık sözleşmesinde yer alan kira bedelinin katma değer vergisi hariç bir aylık tutarından fazla olamaz.

    Yani emlakçı 80 bin + KDV talep edebilir, kiralayan bunu öder. 81+kdv isteyemez, ama 80+kdv usule ve yönetmeliğe uygun.
    Konuya yazan tüm değerli vaktini ayıran arkadaşlara teşekkür ederim, bunları öğrendiğim iyi oldu çok teşekkürler sağolun varolun
  • 28-09-2024, 17:41:43
    #14
    icerikmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KDV emlakçıya ait değil, komisyon+KDV şeklinde müşteriden alınır.
    baya saçmaymış 😂
  • 28-09-2024, 17:56:12
    #15
    Normalde kiralıklar da emlakçı 1 aylık kira değil yıllık kira ücretinin yüzde 10 u şekilde. Aylık 80 demiştiniz X 12 % 10 = 96 bin tl yapar.
    Bence emlakçının teklifini kabul edin.
  • 28-09-2024, 17:58:05
    #16
    guzelicerik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normalde kiralıklar da emlakçı 1 aylık kira değil yıllık kira ücretinin yüzde 10 u şekilde. Aylık 80 demiştiniz X 12 % 10 = 96 bin tl yapar.
    Bence emlakçının teklifini kabul edin.
    Elden anlaşmışlar zaten daha uygun bir ücretle bankayı araya sokmamak adına iki tarafta orta yolu bulmuş.
  • 28-09-2024, 18:34:59
    #17
    okyanus1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    baya saçmaymış 😂
    KDV Son kullanıcının ödediği vergidir
  • 28-09-2024, 19:08:41
    #18
    Jixrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanunen böyleyse mecbur, ama çok saçma geliyor zaten bir ton gereksiz para ödeniyor birde kdv eklenince para büyüyünce dahada kötü. Ee emlakçı bu paranın vergisini vereceği zaman yine bunun gelir vergisini biz ödemiş oluyoruz sanırım ne anladım o işten.
    Hocam gelir verdiğini ayrı alıyor devlet o başka 😂
    Bu sadece KDV direk devlete giden kısım basit tabir ile.
    gelir vergisi %25 alıyor devlet. O da hiç gideri olmaz ise 80binde 20bintl. Devletten niye kaçıyor millet sanıyorsun 😂😂

    KDV %5 sabit - gelir vergisi %3 sabit alsın devlet gidermiş şirket kar etmemiş karışmıyorum desin kimse vergi kaçırmaz. Bu günden bin kan daha fazla kazanır da işte o zaman büyüklerde öder mazallah