• 07-09-2024, 01:00:09
    #1
    Arkadaşımla bir iş için çağırıldık biz yolu da onlar kaşılıyor sanıyorduk meğersem karşılamıyorlarmış. Çalışacağımız yer ilçede ve ulaşım imkanımız yok. İş veren sigortamızı yapmış arayıp bu durumu anlattığımızda sigorta ücretini talep ederiz sıkıntı yaşarsınız gibi bir muhabbet çektiler. Benim sorum böyle bir hakları var mı? Herhangi bir ceza veya sorun ile karşılaşır mıyız?
  • 07-09-2024, 01:03:06
    #2
    Yeni Nesil Dijital Ajans
    Öyle bir hakkı yok, giriş yaptığı gün çalıştınız ve ertesi gün işten çıktınız ve sigorta çıkışınız yapıldı diyelim. Ödeyeceği sigorta primi 1 günlük prim olur. Giriş yaptığı gibi muhasebecisine çıkış yaptırması gerekir. 1 gün çalıştığınızda işvereniniz 1 aylık sigorta primi ödemez sonuç olarak.
  • 07-09-2024, 01:04:58
    #3
    EKA Reklam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle bir hakkı yok, giriş yaptığı gün çalıştınız ve ertesi gün işten çıktınız ve sigorta çıkışınız yapıldı diyelim. Ödeyeceği sigorta primi 1 günlük prim olur. Giriş yaptığı gibi muhasebecisine çıkış yaptırması gerekir. 1 gün çalıştığınızda işvereniniz 1 aylık sigorta primi ödemez sonuç olarak.
    Sigorta girişi bugün olmuş ve biz daha işe gitmedik yarın başlayacaktı. Yine de sorunla karşılaşmayız doğru mudur?
  • 07-09-2024, 01:07:44
    #4
    Yeni Nesil Dijital Ajans
    Jroxy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sigorta girişi bugün olmuş ve biz daha işe gitmedik yarın başlayacaktı. Yine de sorunla karşılaşmayız doğru mudur?
    Çalışmadığınız gün için çalışıyormuş gibi gösteremez ve sigorta primi ödeyemez, kanunen bu mümkün değil. Giriş yaptırdıysa bile tarih 07.09.2024 olur, sabah hemen muhasebecisini arayıp işlemi iptal ettirebilir. Herhangi bir prim ödemez.
  • 07-09-2024, 01:10:42
    #5
    EKA Reklam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çalışmadığınız gün için çalışıyormuş gibi gösteremez ve sigorta primi ödeyemez, kanunen bu mümkün değil. Giriş yaptırdıysa bile tarih 07.09.2024 olur, sabah hemen muhasebecisini arayıp işlemi iptal ettirebilir. Herhangi bir prim ödemez.
    Tamamdır çok teşekkür ederim.
  • 07-09-2024, 01:11:48
    #6
    Yeni Nesil Dijital Ajans
    Jroxy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamamdır çok teşekkür ederim.
    Genelde süreç şöyle olur, 07.09.2024 tarihinde iş başı yaparsınız. 08.09.2024 tarihinde işe giriş bildiriminizi yaparlar ve işe başlama tarihi 07.09.2024 olarak belirtilir.

    06.09.2024 tarihinde 07.09.2024 tarihinde xxx kişisi işe başlayacak diye belirtmezler.

    İçiniz rahat olsun. Rica ederim, iyi geceler.
  • 07-09-2024, 06:41:11
    #7
    Jroxy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşımla bir iş için çağırıldık biz yolu da onlar kaşılıyor sanıyorduk meğersem karşılamıyorlarmış. Çalışacağımız yer ilçede ve ulaşım imkanımız yok. İş veren sigortamızı yapmış arayıp bu durumu anlattığımızda sigorta ücretini talep ederiz sıkıntı yaşarsınız gibi bir muhabbet çektiler. Benim sorum böyle bir hakları var mı? Herhangi bir ceza veya sorun ile karşılaşır mıyız?
    Ne işverenler var ya sigorta ödemesi mi yapmış ki sigorta ücretini istiyor sanırsın. İşe baslamazsam şu kadar cezayı ödemeyi kabul ediyorum tarzında bir evrak imzalamış olsan bile bir anlamı yok ararlarsa he he de kapat.