• 20-07-2024, 17:44:43
    #1
    Herkese selam. Evdeki kaçak akım rölesi yanmış bunu değiştircem yenisini aldım fakat şöyle bir şey sormak istiyorum.
    Bu kaçak akım rölesine apartmandan gelen faz ve nötr kabloları kısa olduğu için kaçak akım rölesini baş aşağı yani ters olarak takmışlar.
    Bende yenisini düz olarak taksam sorun olur mu? Yani illa giriş alttan mı olmak zorunda bilen var mı?


    Bende bu şekilde düz takmak istiyorum elimde gördüğünüz gibi ama apartmandan gelen faz ve nötr kabloları kısa bırakıldığı için sigorta kutusunda giriş üstten olacak çıkış alttan olacak. Bir sorun teşkil eder mi?
    Bilen yazarsa sevinirim.


    Edit:
    Bağlantı şeması böyle gözüküyor yenisinde.
    Görselde gördüğünüz 2 delikten faz nötr bağlıycam(üstten yani) alttan çıkış alıcam.
    Aynı sigorta kutusundaki gibi bağlıyacağım yine fakat en üst fotoğraftaki gibi kaçak akım rölesi ters olmayacak
  • 20-07-2024, 17:49:23
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Selamlar.

    Kaçak akım rölesinin nasıl bağlandığı önemli değildir, ( düz veya ters ) önemli olan kabloların doğru terminallere bağlanmasıdır.
    Cihazın üzerindeki işaretlemelere bakın hocam, genellikle üstten giriş, alttan çıkış şeklindedir.
    İşi bilmiyorsanız bir elektrikçiden yardım almanızı öneririm, mutlaka işi yaparken ana şalteri indirin.

    Sevgiler.
  • 20-07-2024, 17:54:49
    #3
    elektrikçi değilim
    sorun olmaması lazım, en kötü ihtimalle çalışmaz ters bağlarsınız. üstündeki test tuşuna basınca sigortanın atması lazım
  • 20-07-2024, 17:55:28
    #4
    Sinyor_Ridak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar.

    Kaçak akım rölesinin nasıl bağlandığı önemli değildir, ( düz veya ters ) önemli olan kabloların doğru terminallere bağlanmasıdır.
    Cihazın üzerindeki işaretlemelere bakın hocam, genellikle üstten giriş, alttan çıkış şeklindedir.
    İşi bilmiyorsanız bir elektrikçiden yardım almanızı öneririm, mutlaka işi yaparken ana şalteri indirin.

    Sevgiler.
    Teşekkürler cevap için. Yenisinde bağlantı şeması bu şekilde.
  • 20-07-2024, 18:37:46
    #5
    Elektrikci olarak soyluyorum ters takmayin duz takin gelen elektrik ustten girer alttan cikar hocam tekli sigortlarda ters cevirip takarsaniz sorun olmaz ama kacak akimi ilk resimde ki ters takmayin sakın ayrica faz ve notr ucunu sigortanin ustunde ki yaziya gore takin cunku kacak akim notr ve toprak arasinda kacak oluncq atar hayirli aksamlar dilerim
  • 20-07-2024, 18:39:13
    #6
    Ek olarak neden 25 aldiniz hocam evlerde standart 40amper takilir
  • 20-07-2024, 20:21:44
    #7
    benyamin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektrikci olarak soyluyorum ters takmayin duz takin gelen elektrik ustten girer alttan cikar hocam tekli sigortlarda ters cevirip takarsaniz sorun olmaz ama kacak akimi ilk resimde ki ters takmayin sakın ayrica faz ve notr ucunu sigortanin ustunde ki yaziya gore takin cunku kacak akim notr ve toprak arasinda kacak oluncq atar hayirli aksamlar dilerim
    Teşekkür ederim hocam. O zaman düz takıcam ve mavi kablo sağa gelecek, kahverengi olan ise sola gelecek doğru mu anladım? Düzeltip takacağım için kabloların yönleri de değişmiş oldu.
    Kaçak akım rölesinin aynısını alayım dedim. Diğer sigortalar 16lık siemens. O yüzden 25'lik aldım. Klima vs çok çalışıyor bu aralar herhalde ondan dolayı eritti plastiği. Şimdi doğru mu anladım takış şeklini ? Ve niye öyle ters takmışlar ki