• 20-07-2024, 15:15:18
    #46
    Üyeliği durduruldu
    Tekmeyle ayıramıyor mecburen ateş etmek zorunda kalıyor. Eğer ki ateş etmeseydi yerde olan adamı parçalamaya devam edecekti.
  • 20-07-2024, 15:25:18
    #47
    backlinkmatik.com
    kadını da vursaydı diyenler var, nutkum tutuluyor gerçekten.

    iki tarafın da savundugu şeyde samimi oldugunu düşünmüyorıum.

    birileri var güya hayvan canını savunurken, insan canını hiçe sayıyor.

    diğer tarafta da güya insan canını savunuyor ama, o kadını da vurun diyecek kadar fanatikliği gözünü kör etmiş.

    ben toplumun ne cocuk canını, ne hayvan canını düşündügünü sanmıyorum. herkes her zamanki gibi fanatiklik peşinde, taraf olma peşinde.

    komik
  • 20-07-2024, 15:56:50
    #48
    iyi yapmış eline sağlık polisimizin

    kedi kadar uysal baykuş beslemenin yasak olduğu ülkede şu hayvan hala beslenebiliyor pes
  • 20-07-2024, 15:58:43
    #49
    Danışman
    SMDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    .
    Kaybınız için üzgünüm. Verdiğiniz değer nedeniyle böyle bir şey yaşamışsınız.
    Evladınız gibi olmuş. Olabilir. Ama hiç bir zaman gibi den öteye gidemez. İnsan
    yerine konulamaz. İnsan gibi muamele edilmesi istenip yanlı tutum takınılamaz.
    Ben aynı dünyada yaşadığımız bir canlı gibi bakılması taraftarıyım.

    Evimde hayvan besledim. Hala besliyorum. Geçen gün başına bir şey geldi sandım.
    Nasıl hissettim anlatamam. Bir köpekle güzel bir dostluğumda oldu. Ama yazdıklarımın
    arkasındayım. Buradakiler gibi düşünmüyorum. Zaten düşünemem de. İnsanların
    yazılarındaki saçmalıkları düzeltmeyi bırakalı çok oldu. Benim için önemli olan
    ahlak ve hukuk kuralları. Birde kimseye kasten zarar vermemek.

    -

    (Köpek beslemek keyfi bir davranıştır. Çoban, bomba uzmanı vs. değilseniz. Bu ayrı)

    Tek tek yazmak istememiştim. Normal olarak evde köpek beslemek bir ihtiyaç değildir.
    Keyfi bir işlemdir. Bir ihtiyaç nedeni ile bir kedi-köpek besleniyorsa onun içinde
    gerekli tedbirler alınmalıdır. Ben hiç bir asayiş köpeğinin sivil birine saldırdığını
    duymadım. Saldırsa zaten olacaklar bilindiği için tedbir alınıyor. Olabilecekleri
    yakinen gördüm. İnternettekiler havacıva kalır.

    -

    Bazı yerlerde yazdıklarınız çelişiyor. Anlatmak istediğim, ben birinin keyfi davranışı
    nedeniyle mahallemde bulunan köpekle iyi geçinmek zorunda değilim. Sokaktaki
    köpekleri sevmek ve beslemekte keyfidir. Ben o köpeğin suyuna gitmek iyi anlaşmak
    zorunda değilim. Onu ben oraya getirmedim. Onu ben üretmedim. Onun burada
    bulunmasını istemiyorum.

    Bunu birileri yaptı ve başka biri o köpeği sevmekten-beslemekten bir keyif alıyor diye
    ben o köpekle aynı ortamda durmak zorunda değilim. Onun ihtiyaçlarını karşılamak
    zorunda değilim. Bir şey öğrenmek zorunda değilim. Devlette değil.

    Bir hayvanı besliyorsan ve o senin için önemli ise sorumluluğunu almak zorundasın.
    Çünkü hangi hayvan olursa olsun bir insanı rahatsız edebilir. Bu at içinde böyle;
    kokarca içinde, köpek içinde, kedi içinde, yaban domuzu içinde. Bunun önüne geçmek
    için sahibi gerekli tedbirleri almak zorunda.

    Hayvan beslendiği yerde kalır. Beslenildiği yer kendine ait olmadan, sokaklar hepimizin
    diye sokakta hayvan besleyemezsiniz. Besleme keyfini alıp sorumluluğu almam
    diyemezsin. Sokakta beslenen hayvanlar nedeni ile birinin başına bir şey gelse
    sokaktaki hayvanın orada bulunmasına neden olan herkes bundan sorumlu olur.

    Ama onları besleyenler nedense sorumluluğu almaya gelince sen bir şey yapmışsındır
    dan başka bir şey söylemiyor. İnsanlar birbirlerine can sıkıcı bir şey yapınca ısırmıyorlar.
    Isırırsa tedavi görmeleri için kapatıyoruz. Sokakta yaşayan biri olunca onu polis gelip
    alıp götürüyor. Sürekli sizi takip eden veya izleyen biri olunca savcılığa tacizden suç
    duyurusunda bulunuyoruz. Neden hayvanlara insan gibi muamele etmiyoruz.
    Çünkü insan değiller.

    Kimse hayvanlara dost gibi bakmak zorunda değil. İlerde olabileceği söylenen
    yapay zeka-insan savaşı gibi bir durum yok ortada. Onlar insan değil. İnsan olsa
    zarar verme potansiyeli nedeni ile zaten rahat gezmesine izin verilmezdi. Yukarıda
    yazdığım gibi "İnsan gibi muamele edilmesi istenip yanlı tutum takınılamaz."

    Size dost olmuş olabilir. Başka birine de bir Bengal kaplanı olabilir. Birine de bir
    granit parçası dost olabilir. Başka birine de bir insan dost olabilir. Dost sizin ona
    yüklediğiniz anlamdır. Sizin için gerçek olabilir. Ama dostluk durumu spesifik 2 şey
    arasında olur. Köpek dostumuz diye bir tabir kullanılamaz. Zira o köpek ya da evimin
    önünde gece 2 de havlayan köpek benim ya da herhangi birinin dostu değil. Bu
    nedenle genel bir gerçek değildir. Köpekler aynı insanlar gibi insanlarla dost olabilir.
    Cümlesi gerçektir.

    Sadede gelirsek. Sokaktaki kedi köpeği oraya getirmeyen onun orada olması ile
    alakalı bir etkisi olmayan insanlar o köpekle muhatap olmak istemeye bilir. Bu
    gayet doğaldır. Bu insanları muhatap olmaya, onlara sizin baktığınız gibi bakmaya
    mecbur edemezsiniz. Beslemeye-sevmeye ya da iyi geçinmeye mecbur edemezsiniz.

    Bir insan sırf canı istemediği için bile bir köpekle aynı ortamda bulunmak istemeye
    bilir. Ve o insanın kendisine hiç bir etkisi olmayan gerekli güvenlik tedbirleri alınmış
    köpeğinize laf etme hakkı olmadığı gibi sizin de onu bir köpeğin saldırma ihtimaline
    muhatap etme hakkınız yok
  • 20-07-2024, 16:13:03
    #50
    Danışman
    ArMa_07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sayın Avukatım Merhaba,

    Ben bizzat kendi yaşadığımız tramva üzerinden bir soru soracağım.

    Köyde evimizin arka bahçesi ve kendi mülkümüz olan bir alanda 3.5 yaşındaki oğlumuz kendi haline oynuyordu. Aramızda 20 metre var ve gözetimim altındaydı. Bir sokak köpeği gözümüzün önünde gelip saldırdı. 4 doz kuduz aşışı ile atlattık. Tabi çocuktaki tramvayı anlatamam.



    1.5 ay sonra aynı köpeği başka bir köpeği ısırırken gördüm. Hala tehlike saçmaya devam ediyor.




    Ikinci bir saldırı anında bu köpeği etkisiz hale getirmek nefsi müdafaya girer mi?
    Öncelikle geçmiş olsun. Nefsi müdafaa çok karışık bir konu. Akademik camiada
    pek çok tartışmaya sebep oldu. Uygulama konusu ondan daha karışık. Ona
    girmezsek kitabi bilgi üzerinden yorum yapabilirim.

    TCK Madde 25

    Meşru savunma ve zorunluluk hali 
    Madde 25- (1) Gerek kendisine ve gerek başkasına ait bir hakka yönelmiş, gerçekleşen, gerçekleşmesi veya tekrarı muhakkak olan haksız bir saldırıyı o anda hal ve koşullara göre saldırı ile orantılı biçimde defetmek zorunluluğu ile işlenen fiillerden dolayı faile ceza verilmez. 
    
    (2) Gerek kendisine gerek başkasına ait bir hakka yönelik olup, bilerek neden olmadığı ve başka suretle korunmak olanağı bulunmayan ağır ve muhakkak bir tehlikeden kurtulmak veya başkasını kurtarmak zorunluluğu ile ve tehlikenin ağırlığı ile konu ve kullanılan vasıta arasında orantı bulunmak koşulu ile işlenen fiillerden dolayı faile ceza verilmez
    Tabi bu kanun insanlar için hazırlanmış. Teknik olarak bir hayvanın ceza
    ehliyeti olmadığı için süreç farklı işler.

    Bundan sonra yazdıklarımı sildim. Aklı evvelin biri okur anlamaması gereken
    bir uzvu ile anlar sonra bana suç atar. Hiç uğraşamam.

    Kısaca; tehlike kesinse ve kendinizi ya da ailenizi başka bir şeyle savunamayacağınız
    kesinse yapacağınız şeyler mazur görülebilir. Muhatabınız ne olursa olsun

    Geçmiş olsun umarım kimsenin başına böyle bir şey gelmez
  • 20-07-2024, 16:20:37
    #51
    Bende Dogo Arjantin var. Acı eşikleri çok yüksek. Başka bir köpekle birbirlerine girdiği anda acı hissetmiyor. Kuvvetli bir çeneye sahip ayırmak neredeyse imkansız. Bu olayda bana göre polis vurmakta haklıydı.
  • 20-07-2024, 16:45:22
    #52
    Köpek sahibinin tutuklanması lazım.
  • 20-07-2024, 17:20:57
    #53
    İyi yapmış, darısı sokakta başı boş gezen diğer köpeklere.
  • 20-07-2024, 17:36:09
    #54
    SMDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1- Kimse biri ya da bir şeyle dost olmak zorunda değil.

    Tabiki, ben zaten bir zorunluluktan bahsetmedim burada altınız çizmek istediğim konu bir köpek sahibi olduğunuzda evladınız gibi oluyor. Evladınızı gözünüzün önünde vurduklarını düşünün, ne kadar büyük bir acı. Köpeğin vurulmasının haklı bulunmasının ya da vicdanları sızlatmamasının temel sebebinden bahsediyordum. Bir şeyin daha altını çizmek isterim yaklaşık 10 yıllık dostumu geçen sene kanserden kaybettim, çok çabaladık ama olmadı. Şimdi 1.5 yaşında bir kızım daha var diğer köpeğim gibi sahiplendim. Onun kılına zarar verse ortalığı yıkarım.

    2- Kimse kimsenin dostu ile arasındaki ilişkinden dolayı zarar görmek
    ya da korkuya kapılmak zorunda değil.

    3- Kimse kimsenin dostu ile arasında geçebilecek bir sorun nedeni ile
    kendini korumak zorunda kalabileceği ihtimaline binaen kendini
    geliştirmek ya da bilinçlenmek zorunda değil.

    4- Silah taşıyanın, tehlikeli maddelerle çalışanın olduğu gibi hayvan
    sahiplerinin de sorumluluğu vardır. Olası bir problemde çözüm
    üretemeyecekse hayvan sahiplenemez ya da sonuçlarına katlanır.
    Yani ben köpekten korunmayı öğrenmek zorunda değilim.
    Sahibi beni korumayı öğrenecek.

    Biraz yanlış değerlendirdiniz sanırım bahsettiğim kesinlikle saldırıya uğrayan birey değil, yanı sıra tabiki köpeği olmayan birinin kendini geliştirmesi gerektiğinden ya bir köpek saldırırsa nasıl kurtulurum anksiyetesine girmesinden bahsetmiyordum. Burada bilinçli olması gereken kişi köpek sahibi. Tasmasını gezdirirken takacaksın ve çıkarmayacaksın. Benim köpeğim yapmaz demeyeceksin yapar. Avelin biri gelir vurur köpeğine hoşt der bir şey der bağırır köpeğin tepki verebilir. Ağızlık takman mı gerekiyor takacaksın, benim köpeğim gerçekten çok sakindir uysaldır ama ben ağızlık yerine elektronik tasma tercih ediyorum dışarı çıktığımızda. İnsan da köpek da can evet ama bir annenin babanın ya da bir evladın canından daha önemli değil.

    5- Her ne kadar dost deseniz de bu sizin yorumunuzdur. Gerçek değildir.
    Siz ne kadar dost deme hakkına sahipseniz diğer insanlarda canavar
    deme hakkına hakkına da sahiptir.

    Dışarıdaki sokak köpekleri gerçekten canavarlaşmaya başladı, inanın o konuda diyecek hiç bir şeyim yok ama gerçek değildir yorumunuza katılmıyorum. Eğer saygı çerçevesinde onun da bir canlı olduğunu idrak edip iletişim kurabilirseniz köpekler harika dostluklar eder. Canavar olan köpek değil sahibidir. Nasıl bir çocuğu serseri yetiştirdiğinizde ondan beklenen kavga dövüşse köpekte aynı şekilde davranır.


    6- Tüm bunların üzerine birilerinin keyfi davranışları nedeniyle ben ya da
    herhangi biri rahatsız olamaz.(Köpek beslemek keyfi bir davranıştır.
    Çoban, bomba uzmanı vs. değilseniz. Bu ayrı) Beslemek için alıp sonra
    sorumluluğunu almaya erinen insanların tamamen keyfi olarak sokağa
    bıraktığı ya da evinde bakmaya imkanlarının yetmemesinden(?) dolayı
    sokakta kalmasına imkan tanıdığı hayvanlardan dolayı ben rahatsız olamam.

    Evet haklısınız ama psikolojik destek köpeği de olabilir bu köpek ya da dezavantajlı bir birey olabilirsiniz ya da bir koruma köpeğine ihtiyacınız olabilir. Temelde keyfi midir evet ama köpek beslemek keyfidir diye tamamen de bir genelleme yapılamaz.

    Ne belediyelerin ne de devletin; vergisiz el altından cins kedi köpek yetiştirip
    satan insanların ve keyfi davranışları nedeniyle sokaktaki hayvan sayısının
    artmasına neden olanların yaptıkları şeyleri çözme sorumluluğu yok.

    Merdiven altı köpek üreten herkese söyleyecek ağır sözlerim var ama forum kuralları el vermiyor. Hele ki tatil yerlerinde cins köpek gezdirme sevdalıları yüzünden yazın 3 ay bakılıp sokağa atılan o kadar hayvan var ki. Bu tarz insanlar yüzünden sokakta bu kadar başı boş köpek var zaten. Benim yaşadığım mahallede 20+ başı boş köpek var hiç biri saldırgan değil tabiki bazen havlıyor alanlarını korumak istiyorlar ama onun dışında hiç bir problem yaşanmıyor. Tabi buradaki en büyük etken yaşayan insanlar, o hayvanlara o kadar iyi bakıyorlar ki mamaları, suları, sevgileri eksik olmuyor. Bu sebeple de o hayvanlar da mahallenin huzuruna ayak uyduruyorlar. Bazı köpekler sevilmeyi sevmiyor çözümü çok basit sevmeyin. Her gördüğünüz köpeği sevmek zorunda değilsiniz.

    Biraz sert yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Öyle bir amacım yoktu.
    Araştıran ve düşünen bir insana benziyorsunuz. Yazdıklarım yorum değil
    gerçekler. Elbet istisnaları vardır. Ama genel durum böyle.

    Est. ne kusuru, fikirlerinizi açıkça belirtmenizde hiç bir sakınca yok. Bahsettiğiniz konulardan hak verdiklerime yanıt vermedim mesaj kalabalığı olmaması için de sildim.

    Arya vefat eden köpeğim, bu vesileyle bir huzur içinde yatsın demiş olayım.


    Nox şimdiki köpeğimiz, boynunda elektronik tasmayı görebilirsiniz. Yine bu vesileyle sağlıklı ve güzel bir ömrü olsun demiş olayım.


    Sevgiler

    İyi forumlar
    hocam yarın bir trend başlarsa ve zenginler deseki, dilencileri ve evsiz insanları hatta fakirleri öldürelim ötenazi yapalım. ve zengin biri çıkıp sizin gibi bir yorum yapsın. aynı mantık.

    sahipli köpekleri öldürmeyip sokak köpeklerini öldürmek???? sokak köpekleri mi seçti bu kaderi ki ?