Kaybınız için üzgünüm. Verdiğiniz değer nedeniyle böyle bir şey yaşamışsınız.
Evladınız gibi olmuş. Olabilir. Ama hiç bir zaman gibi den öteye gidemez. İnsan
yerine konulamaz. İnsan gibi muamele edilmesi istenip yanlı tutum takınılamaz.
Ben aynı dünyada yaşadığımız bir canlı gibi bakılması taraftarıyım.
Evimde hayvan besledim. Hala besliyorum. Geçen gün başına bir şey geldi sandım.
Nasıl hissettim anlatamam. Bir köpekle güzel bir dostluğumda oldu. Ama yazdıklarımın
arkasındayım. Buradakiler gibi düşünmüyorum. Zaten düşünemem de. İnsanların
yazılarındaki saçmalıkları düzeltmeyi bırakalı çok oldu. Benim için önemli olan
ahlak ve hukuk kuralları. Birde kimseye kasten zarar vermemek.
-
(Köpek beslemek keyfi bir davranıştır. Çoban, bomba uzmanı
vs. değilseniz. Bu ayrı)
Tek tek yazmak istememiştim. Normal olarak evde köpek beslemek bir ihtiyaç değildir.
Keyfi bir işlemdir. Bir ihtiyaç nedeni ile bir kedi-köpek besleniyorsa onun içinde
gerekli tedbirler alınmalıdır. Ben hiç bir asayiş köpeğinin sivil birine saldırdığını
duymadım. Saldırsa zaten olacaklar bilindiği için tedbir alınıyor. Olabilecekleri
yakinen gördüm. İnternettekiler havacıva kalır.
-
Bazı yerlerde yazdıklarınız çelişiyor. Anlatmak istediğim, ben birinin keyfi davranışı
nedeniyle mahallemde bulunan köpekle iyi geçinmek zorunda değilim. Sokaktaki
köpekleri sevmek ve beslemekte keyfidir. Ben o köpeğin suyuna gitmek iyi anlaşmak
zorunda değilim. Onu ben oraya getirmedim. Onu ben üretmedim. Onun burada
bulunmasını istemiyorum.
Bunu birileri yaptı ve başka biri o köpeği sevmekten-beslemekten bir keyif alıyor diye
ben o köpekle aynı ortamda durmak zorunda değilim. Onun ihtiyaçlarını karşılamak
zorunda değilim. Bir şey öğrenmek zorunda değilim. Devlette değil.
Bir hayvanı besliyorsan ve o senin için önemli ise sorumluluğunu almak zorundasın.
Çünkü hangi hayvan olursa olsun bir insanı rahatsız edebilir. Bu at içinde böyle;
kokarca içinde, köpek içinde, kedi içinde, yaban domuzu içinde. Bunun önüne geçmek
için sahibi gerekli tedbirleri almak zorunda.
Hayvan beslendiği yerde kalır. Beslenildiği yer kendine ait olmadan, sokaklar hepimizin
diye sokakta hayvan besleyemezsiniz. Besleme keyfini alıp sorumluluğu almam
diyemezsin. Sokakta beslenen hayvanlar nedeni ile birinin başına bir şey gelse
sokaktaki hayvanın orada bulunmasına neden olan herkes bundan sorumlu olur.
Ama onları besleyenler nedense sorumluluğu almaya gelince sen bir şey yapmışsındır
dan başka bir şey söylemiyor. İnsanlar birbirlerine can sıkıcı bir şey yapınca ısırmıyorlar.
Isırırsa tedavi görmeleri için kapatıyoruz. Sokakta yaşayan biri olunca onu polis gelip
alıp götürüyor. Sürekli sizi takip eden veya izleyen biri olunca savcılığa tacizden suç
duyurusunda bulunuyoruz. Neden hayvanlara insan gibi muamele etmiyoruz.
Çünkü insan değiller.
Kimse hayvanlara dost gibi bakmak zorunda değil. İlerde olabileceği söylenen
yapay zeka-insan savaşı gibi bir durum yok ortada. Onlar insan değil. İnsan olsa
zarar verme potansiyeli nedeni ile zaten rahat gezmesine izin verilmezdi. Yukarıda
yazdığım gibi "İnsan gibi muamele edilmesi istenip yanlı tutum takınılamaz."
Size dost olmuş olabilir. Başka birine de bir Bengal kaplanı olabilir. Birine de bir
granit parçası dost olabilir. Başka birine de bir insan dost olabilir. Dost sizin ona
yüklediğiniz anlamdır. Sizin için gerçek olabilir. Ama dostluk durumu spesifik 2 şey
arasında olur. Köpek dostumuz diye bir tabir kullanılamaz. Zira o köpek ya da evimin
önünde gece 2 de havlayan köpek benim ya da herhangi birinin dostu değil. Bu
nedenle genel bir gerçek değildir. Köpekler aynı insanlar gibi insanlarla dost olabilir.
Cümlesi gerçektir.
Sadede gelirsek. Sokaktaki kedi köpeği oraya getirmeyen onun orada olması ile
alakalı bir etkisi olmayan insanlar o köpekle muhatap olmak istemeye bilir. Bu
gayet doğaldır. Bu insanları muhatap olmaya, onlara sizin baktığınız gibi bakmaya
mecbur edemezsiniz. Beslemeye-sevmeye ya da iyi geçinmeye mecbur edemezsiniz.
Bir insan sırf canı istemediği için bile bir köpekle aynı ortamda bulunmak istemeye
bilir. Ve o insanın kendisine hiç bir etkisi olmayan gerekli güvenlik tedbirleri alınmış
köpeğinize laf etme hakkı olmadığı gibi sizin de onu bir köpeğin saldırma ihtimaline
muhatap etme hakkınız yok