• 15-07-2024, 22:29:30
    #1
    Merhabalar, ev kira kontratımız bu ay sonlanıyor. Kira zammı yapacağız. Eskişehirde 1+1 kirada kaldığımız ev için geçen yıl kiramızı 1.500tl den 5000TL ye yükselttik. Mevcut ekonomik koşullarda ev sahibini de haklı bularak anlayışlı olduk bizde ve %25 muhabbetinin bahsi bile geçmeden ev sahibi ile anlaşma sağladık. Bu yıl ise ev sahibi kirayı 10.000TL ye yükseltmek istiyor ancak bunu fazla buluyorum. Kira artışında %25 kuralının kalktığı ile ilgili bilgim var. Maximum tefe tüfe oranına göre kira arttırılabildiğini duymuştum, bu kesin olarak doğru mu, bunu baz alırsak ev kirasını kaç yapmak için ısrar etmeliyiz.

    Tefe tüfeye göre hesaplaması tam olarak nasıl yapılmakta bilgi verir misiniz.

    Ekstra olarak evi ilk tuttuğumuz zamanlarda tahliye tahütnamesi imzalamıştık. (Tarihsiz şekilde) Daha düşük bir kira fiyatında ısrar edersek tahliye tahütnamesi ile evden çıkartmaları mümkün mü ?

    Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
  • Kabul Edilen Cevap
    • Türk Borçlar Kanunu'nun 344. Maddesi gereğince; taraflarca bir anlaşma yapılmamışsa, kira bedeli, bir önceki kira yılının tüketici fiyat endeksindeki oniki aylık ortalamalara göre değişim oranını geçmemek koşuluyla belirlenecek olup; Haziran 2024 Kira artış oranı % 65,07*olmuştur.
  • 15-07-2024, 22:33:28
    #2
    Yeni Nesil Dijital Ajans
    %65 zam yapar oda ortalama 8500tl yapar. 1500tl için taşınma masrafına girmenize gerek yok.
  • 15-07-2024, 22:33:46
    #3
    Enflasyona göre bile yapsanız 8.250 TL eder. 1.750 TL için tartışmaya değer mi ona siz karar vereceksiniz
  • 15-07-2024, 22:35:20
    #4
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Türk Borçlar Kanunu'nun 344. Maddesi gereğince; taraflarca bir anlaşma yapılmamışsa, kira bedeli, bir önceki kira yılının tüketici fiyat endeksindeki oniki aylık ortalamalara göre değişim oranını geçmemek koşuluyla belirlenecek olup; Haziran 2024 Kira artış oranı % 65,07*olmuştur.
  • 15-07-2024, 22:39:19
    #5
    Rica edin, görüşün, konuşun en kötü 9 en kötü 9.500 bitirin. 500-1000 TL ne kadar olursa kârdır. Bugün taşınma maliyeti, sadece nakliye ücreti 10 bin TL'den başlıyor.

    Hani araç alırken adam zaten alıcıdır, ama ne kırdığı kârdır. Sizde o hesap 10 bin TL razı olun, ama ne düştü o kâr olsun. Taşınmak gerçekten ciddi masraf.
  • 15-07-2024, 22:41:26
    #6
    Tahliye taahhütnamesi imzalamışsanız evet sizi evden çıkarabilir, bence kabul edin. Taşınma masrafınız kiranın 3-4 katına tekabül edebilir.
  • 15-07-2024, 23:12:27
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Konu ile alakası yok ama ev sahipleri artık işi abartıyor.

    Findeks puanı
    Adli sicil
    Kaç kişi kalacağını belgeleyen nufus kayıt orneği
    Tahliye taahhutnamesi

    Bunları isteyen ev sahipleri var.
  • 15-07-2024, 23:16:33
    #8
    10k istiyor da konuşun orta yol ayarlayın hocam. Bemim ev sahibide atıyorum 10 der ben 7 beklerim 8.5 da anlaşırız. Tabi halden anlamayan bir insansa yanaşmaz orasıda ayrı.
  • 16-07-2024, 03:02:21
    #9
    Tahliye taahhütünü noterde imzalamadı iseniz bir geçerliliği yok, bizim kiracıda imzalamıştı, imza benim değil dedi geçti nasılsa bir cezası yok diye, şimdi her gün kulaklarını çınlatıyorum malımıza çöktüğü için. %70 yapalım orta yolu bulun diyin ev sahibi bin lira için olay çıkarmaz