Merhabalar, ev kira kontratımız bu ay sonlanıyor. Kira zammı yapacağız. Eskişehirde 1+1 kirada kaldığımız ev için geçen yıl kiramızı 1.500tl den 5000TL ye yükselttik. Mevcut ekonomik koşullarda ev sahibini de haklı bularak anlayışlı olduk bizde ve %25 muhabbetinin bahsi bile geçmeden ev sahibi ile anlaşma sağladık. Bu yıl ise ev sahibi kirayı 10.000TL ye yükseltmek istiyor ancak bunu fazla buluyorum. Kira artışında %25 kuralının kalktığı ile ilgili bilgim var. Maximum tefe tüfe oranına göre kira arttırılabildiğini duymuştum, bu kesin olarak doğru mu, bunu baz alırsak ev kirasını kaç yapmak için ısrar etmeliyiz.

Tefe tüfeye göre hesaplaması tam olarak nasıl yapılmakta bilgi verir misiniz.

Ekstra olarak evi ilk tuttuğumuz zamanlarda tahliye tahütnamesi imzalamıştık. (Tarihsiz şekilde) Daha düşük bir kira fiyatında ısrar edersek tahliye tahütnamesi ile evden çıkartmaları mümkün mü ?

Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.