M1 16 Ram mi? M2 8 Ram mi?
8
●192
- 07-06-2024, 01:02:19Selamlar, birkaç hafta önce bu konuyu yine açmıştım. Kafam çok karışık bu konuda. M1'ler biraz daha eski cihazlar olduğu için uzun ömürlülük bakımından düşündüğümüzde güncelleme konusu ile ilgili düşündürttü ancak bu düşünceyi de hala İntel'li maclerin bile güncelleme aldığını düşününce göz ardı edebildim. Ram konusunda aşırı zorlayacak renderlar alan, ağır programlar kullanan birisi olmadığım için M1 16 yerine M2 8 Ram mı tercih etsem diye düşünüyorum. M2 ile M1 arasında aşırı bir fark da yok aslında. Aşağı yukarı aynı performansı veriyorlar. Sadece yeni olduğu için M2 tercih etme isteği biraz daha ağır basıyor. Ne yapsam bilemedim...
- 07-06-2024, 01:05:44M1 16 daha iyi olur sizin için. İşlemcide aman aman fark etmesede ilerleyen zamanda 8gb ram dar boğaza girebiliyor.
- 07-06-2024, 01:09:11Grafik programı olacaksa 16 gb altı alma ben 8gb aldım. Photoshopta vs sıkıntı yok fakat premierde fark ediyor. Sen genede 16 altı alma
- 07-06-2024, 01:21:11M2 düşünürseniz satış konuma göz atabilirsiniz.
https://www.r10.net/ikinci-el/410573...ok-air-m2.html - 07-06-2024, 01:35:10Sürekli kullandığım m1 16gb 8gb ekran çekirdekli olan model genel olarak tecrübem inanılmaz yeterli performans anlamında m2ye geçme gibi bi niyetim hiç yok, batarya olarak yanıma aldığımda çalıştığımda hiç yarı yolda bırakmadı. M2 uzun süre batarya ile kullanılacaksa düşünülebilir bana göre. Benim imkanım olduğunda değiştireceğim air ama 15 veya 14 olan büyük ekranlı modeli olur oda daha rahat uzun süreler çalışmak için. Bu arada şuan 9 farklı browser penceresi açık bunda opera, safari, chrome ve brave dahil hepsi birlikte
) toplam 150den fazla da sekme açıktır boş beleş bir sürü şey duruyor öylece.. ben senin yerinde olsam imkan büyük ekranlı aire yettiği zaman alırdım, tek atardım
)
- 07-06-2024, 07:25:15Hocam çok basit aslında. Kullancağınız OS kaç gb ram yiyor sizce? En basitten şöyle hesaplıyalım.Cetain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Chrome+5 tab (youtube+5tab) 2GB RAM
Whatsapp veya benzerleri min 1 ila 4GB RAM
Şuan basit bir araştırmacı bilgisayarı modunda kullanımda bile 4 gb raminiz gitti. Sistem hiç bişe kullanmayacak mı? 4 gb sabit o götürüyor zaten. Şimdi eee RAM kalmadı dediğinizi duyar gibiyim... NMve burada ssd diskiniz swap modunda devreye girer makina ram ihtiyacını oradan çalmaya başlar buda uzun kullanımda diski yorar..
O yüzden 8gb modelleri sadece word kullanıyorum abi ben enter'a bile basmıyorum deseniz dahi ileriye dönük düşünen biriyseniz kesinlikle almayın.
Yaw hocam sorun degil kasarsa satar yeni model alırım diyorsanız hiç düşünmeden m2 8gb alabilirsiniz.
M2 max 32GB ram kullanımına bakın.. Video edit vs yok 1 proje açık + chrome'da 10 tab açık. 1 RDP sunucu açık 12 GB boşta.

) toplam 150den fazla da sekme açıktır boş beleş bir sürü şey duruyor öylece.. ben senin yerinde olsam imkan büyük ekranlı aire yettiği zaman alırdım, tek atardım 