• 24-05-2024, 03:43:44
    #1
    Merhaba bi arkadaş Türkiye'de şirket kurdu ona buradan bir iş bağladık aylık 450 euro ya içerik üretecek, ödemeyi şirket üzerinden alacak. Başka bir geliri yok. Bu arkadaşın Türkiye de vergi vermesi gerekiyor mu? zaten asgari ücretten az kazanıyor bu konuda bilgisi olan var mı?
  • 24-05-2024, 03:45:47
    #2
    joseph34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba bi arkadaş Türkiye'de şirket kurdu ona buradan bir iş bağladık aylık 450 euro ya içerik üretecek, ödemeyi şirket üzerinden alacak. Başka bir geliri yok. Bu arkadaşın Türkiye de vergi vermesi gerekiyor mu? zaten asgari ücretten az kazanıyor bu konuda bilgisi olan var mı?
    Damga vergisi ve kurumlar vergisi haricinde bir şey ödemez fatura kesmez ise.
  • 24-05-2024, 03:46:39
    #3
    Öder.
    1- Her türlü kârından gelir vergisi öder.
    2- Sgklı işte çalışmıyorsa Bağkur öder.
    3- Aylık ve 3 aylık sabit vergileri öder.

    Fatura kesecekse 1-2-3, kesmeyecekse 2-3. maddeleri öder
  • 24-05-2024, 03:46:44
    #4
    Srylius adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Damga vergisi ve kurumlar vergisi haricinde bir şey ödemez fatura kesmez ise.
    Faturayı almanya da ki şirkete kesecek hocam.
  • 24-05-2024, 03:47:55
    #5
    joseph34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faturayı almanya da ki şirkete kesecek hocam.
    Ülkeye döviz girişi yaptırdığı için kdv indirimi hatta sanırım %0 kdv gibi bir şey vardı muhasebecisine söylesin durum ile ilgili bilgilendirme ve gerekli işlemleri sağlar.
  • 24-05-2024, 03:48:58
    #6
    Srylius adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkeye döviz girişi yaptırdığı için kdv indirimi hatta sanırım %0 kdv gibi bir şey vardı muhasebecisine söylesin durum ile ilgili bilgilendirme ve gerekli işlemleri sağlar.
    sağol hocam
  • 24-05-2024, 04:53:40
    #7
    301 kodlu istisna ile kesecek hocam fatura kesmezse zaten devlet paranın hesabını sorar belli bir zaman sonra vergi cezası yer. Yurtdışı kesicekse kdv ödemez. 1 Yıllık genç girişimcilikten yararlanır bağkur ödemez. Öyle yada böyle düzenli giriş olacaksa fatura kesmesi ileriye dönük onun için daha karlı olur