Selamlar, monoton hayattan sıkılıp ara ara haftasonu bir gün kampa gitmeye karar verdim. Hayatımda daha önce hiç kampa gitmedim sadece 1 kere çadır kurdum. Onda da kalamadık maalesef. Yanımda büyük ihtimal arkadaşım da olur. 2 kişilik çadır ve ekipmanlar olarak birkaç bir şey baktım. Büyük ihtimal çadırı plaj bölgesinde kuracağım. Malzemeleri varsa eksikleri ve tecrübelerinizi aktarabilirseniz çok sevinirim.
Çadır:
https://www.decathlon.com.tr/p/2-kis...E%C5%9E%C4%B0L
Mat: 1 (m200)
https://www.decathlon.com.tr/p/kamp-...E%C5%9E%C4%B0L
Mat konusunda kararsızım sizce hangisini almalıyım. Bir de mat mt100olarak bırakayım:
https://www.decathlon.com.tr/p/kamp-...048&c=GR%C4%B0
Uyku Tulumu:
https://www.decathlon.com.tr/p/outdo...E%C5%9E%C4%B0L
Yastık olarak da herhangi bir yerden şişme yastık alabilirim. Sizce geceyi atlatmam için bunlar bana yeterli olur mu?
Kamp konusunda tecrübeli olan var mı?
16
●374
- 14-05-2024, 23:25:45Gündüzleri her ne kadar sıcak olsada, geceleri çadır soğuk oluyor. Hangi bölgedesin bilmiyorum ama gösterdiğin uyku tulumu evindeki pike gibi. Seni soğuktan korumayacaktır.
Ayrıca, şahsen tepesi alçak çadırlar benim hoşuma gitmiyor. Daralıyorum, bunalıyorum içinde.
Eğer arkadaşın ve sen olarak 2 kişilik çadırda kalmayı düşünüyorsanız, zor sığarsınız. Genelde 2 kişi için 3 kişilik çadırlar daha makuldür. Eğer arkadaşın erkekse, 3 kişilik çadırı tercih etmek isteyebilirsin. Çünkü ancak sığarsınız.
Şişme yastık çok konforsuz, ben beğenmiyorum.
Sahil kenarı çok rüzgarlı olur, sabah güneş tepenize doğar, hele birde kumsalsa çile olur. Eğer mümkünse çadırı çimen üstüne kurmanız daha iyi olabilir.
Ayrıca çadırı kurma lokasyonu olarak orman içi benim her zaman tercihim olur.
Orman içinde çadır kurmaktan korkarsanız, basit ama faydalı güvenlik önlemleri alabilirsiniz.
Eğer araç ile gideceksen, malzemeleri sırtında taşımayacaksan, mat yerine şişme yatak öneririm. Mat biraz sıkıntılı oluyor. Zemini hissediyorsun direk, eğimi, taşı toprağı vs. - 14-05-2024, 23:26:20Anladığım kadarıyla yaz doneminde gidecen kışın değil? O yüzden fresh and black al, yaz döneminde kullanacaksan. Uyku tulumu saçma geldi bana ben uyuyamadım (ne içinde ne ustinde bı rahatsız geldi (yaz için konuşuyorum) bu yüzden şişme yatak en rahatı benim için )
- 14-05-2024, 23:32:47Hocam kesinlikle gecelegin kafanizi biryere koyabilceginiz birsey alin yastik vb. diger sekil zor uyuluyor.
Sahile cadir kurmak cok guzel ozellikle sehir isiklarindan uzak bir yere kurabilirseniz geceligin gokyuzu cok ayri gozukuyor ve dalga sesiyle uyumak muazzam bir sey
Birde hocam jandarmaya dikkat edin ceza kesmiyolar ama cadirinizi toplatiyorlar - 14-05-2024, 23:34:25Koray adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleCastaway adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam zaten bir çok noktaya değinmiş, plajlar eğer koy tipinde değilse genelde aşırı rüzgarlı olur özellikle geceleri bu çadırla zorluk çekmeniz çok olası duruyor.
Tulum ve mat fazla kullanmadım genelde çadırlarımı iyi tercih eder battaniye ve şişme yatak ile takılırım. Araçlar gideceksenizde kesinlikle tavsiye ederim.
Çadırları alırken kişi sayısı -1 yapmanız şart hatta o bile yetmiyor bazen 3 kişilik dedikleri çadıra 2 kişi dahi zor sığıyorsun. - 14-05-2024, 23:47:09Tek kişi için çadır okey
Diğer tüm seçtiklerin tırt.
Şişme yatak ve adam akıllı +5 lik bir tulum al - 14-05-2024, 23:52:07Ben çadırda tulumda vs kalamıyorum. Çift kişilik katlanır baza ve yorgan ile gidiyorum kamplara. Biraz büyükler fakat tadı da başka oluyor
Düşünürseniz çadır kampından çok keyif alabilirsiniz.
Çadırın büyük olması ve yüksekliğin 1.80- 1.90 olması da önemli. En azından bir yaşam alanınız olacak ve çadır içinde de keyif güzel oluyor. Biz akşamları çadır içerisinde masa da çay keyfi yapıyoruz yağmur kar hiç farketmez aşırı keyifli oluyor. - 15-05-2024, 13:32:36Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim hocam. 🙏Castaway adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sadece yaz döneminde gideceğim hocam. Yaya olarak gideceğim bu yüzden en hafif şekilde hazırlamam lazım. ☺beetle_juice adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim hocam. Jandarma abilerimiz gelirse toplar başka yere geçeriz. 😂Octaviam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Birçok yorumdan sonra 3 kişilik almayı düşündün hocam sanırım öyle yapacağım. Yaya olarak gideceğim ama sıcak tutacak bir slikon yorgan ya da battaniye de alacağım gibi duruyor.MotilusLTD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yaya olarak gideceğim hocam şişme yatak şimdiden elendi. ☺fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam valla inanın sadece uyumak için gireceğim. Üşümeyeyim yeter her yerde uyurum. 😅muhammettas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayı veya domuz vs görsem o gece en rahat yatakta da uyuyamam. 😂onuralcay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim hocam. 🙏
Düşünürseniz çadır kampından çok keyif alabilirsiniz.