• 26-03-2024, 13:06:08
    #37
    Red
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    yakpsin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar ben anlatamıyorum galiba. Benim amacım parayı faizde 6 ay veya 1 yıl tutmak değil diyorum. Amacım 3 veya 4 ay tutarak bu parayı 1.200 yapmak. Bu süreçte araba piyasası kıbırdamicak ve bende arabamı yenilemiş olacağım
    Bunu yapmak için en olmaması gereken zamanda en yanlış hamleyi yapmak ve elindeki parayı hiç etmek üzere olma olasılığın yüksek.

    Geçen yaz bunu ön görüp elindeki aracı satıp vadeliye yatırıp seçim öncesi çekip aracını yenilemiş olsaydın olurdu. Kimse önünü göremediği için herkes ihtiyacı olan şeyi şu anda alıyor. Seçimden sonra ne olacağı belli değil. olaki dolar 40 tl olursa fiyatı artmayacak dediğin araca %25 zam gelir. Senin paran tl olarak %5 artmış olur. Kendi paranı ezme olasılığın aracını yenileme olasılığından daha fazla. Sana bir tiyo vereyim. Ticaretle uğraşan kimse şu anda vadeliye parasını koymaz. Ve bu oranlarda yatırmaz.
  • 26-03-2024, 14:29:38
    #38
    Fon alamıyorsan veya cazip gelmiyorsa Dokunıbıl al hocam.Döviz veya vadeliye yatırma Arkadaş tavsiyesi altın burda durmaz.
  • 26-03-2024, 15:28:20
    #39
    Red adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu yapmak için en olmaması gereken zamanda en yanlış hamleyi yapmak ve elindeki parayı hiç etmek üzere olma olasılığın yüksek.

    Geçen yaz bunu ön görüp elindeki aracı satıp vadeliye yatırıp seçim öncesi çekip aracını yenilemiş olsaydın olurdu. Kimse önünü göremediği için herkes ihtiyacı olan şeyi şu anda alıyor. Seçimden sonra ne olacağı belli değil. olaki dolar 40 tl olursa fiyatı artmayacak dediğin araca %25 zam gelir. Senin paran tl olarak %5 artmış olur. Kendi paranı ezme olasılığın aracını yenileme olasılığından daha fazla. Sana bir tiyo vereyim. Ticaretle uğraşan kimse şu anda vadeliye parasını koymaz. Ve bu oranlarda yatırmaz.
    valla nederseniz diyin hocam 5 6 aydır tık yok araç piyasasında seçimden sonrada kıpordama olmicak kıpırdama anca faizler düşer krediler açılır o zaman piyasa canlanır ama sanmıyorum seçimden sonra krediler açılsın faizle düşsün
  • 26-03-2024, 15:33:43
    #40
    Bence burada amaç bi araba almaksa 4 ay içerisinde 800k lık arabanın 1 m olma ihtimali yok bence altınada atsanız faizede yatırsanız arabada durmaktan daha getirili olur.
    Ben araba piyasası artacak diyenleri anlamıyorum nasıl artabilir zaten herkes kredi kartlarında ve bu kredilere kredi kartlarına kısıtlamalar geliyor sırf paranın kullanımını azaltıp enflasyonu düşertmek için yani bu süreçte araba piyasası artarsa zaten arabası olanlara geçmiş olsun şu an aracı elden çıkartmak zor fiyatlar artınca o zaman imkansız olur.
    Araç piyasası zamanında gereksiz şişti evlerde aynı şekilde enflasyonla uçtular ama ha enflasyon düşmüş ha milletde para kalmamış bu durumda enflasyonla şişen mal anca mal sahibinde değerli olur.
  • 26-03-2024, 16:12:00
    #41
    Banka mevduat hesaplarıyla uğraşma, para piyasası fonu al istediğin zaman bozabilirsin, hem bankalardan iyi oran alırsın hem stopaj vermezsin. Para fonlarında şu an bileşik yıllık yüzde 60 civarı. Tek yapman gereken banka yada aracı kurumlardan yatırım hesabı açmak.
  • 26-03-2024, 17:17:51
    #42
    Emir23z adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence burada amaç bi araba almaksa 4 ay içerisinde 800k lık arabanın 1 m olma ihtimali yok bence altınada atsanız faizede yatırsanız arabada durmaktan daha getirili olur.
    Ben araba piyasası artacak diyenleri anlamıyorum nasıl artabilir zaten herkes kredi kartlarında ve bu kredilere kredi kartlarına kısıtlamalar geliyor sırf paranın kullanımını azaltıp enflasyonu düşertmek için yani bu süreçte araba piyasası artarsa zaten arabası olanlara geçmiş olsun şu an aracı elden çıkartmak zor fiyatlar artınca o zaman imkansız olur.
    Araç piyasası zamanında gereksiz şişti evlerde aynı şekilde enflasyonla uçtular ama ha enflasyon düşmüş ha milletde para kalmamış bu durumda enflasyonla şişen mal anca mal sahibinde değerli olur.
    Neden artacam soru içinde cevabı var zaten.Enflasyonu yüksek faizle alt edemezsin.Tam tersi daha da yükseltirsin.
  • 26-03-2024, 17:20:01
    #43
    yakpsin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam herkese iyi akşamlar. Şuan da nakit 800.000TL param var. Bir bankaya mevduat hesabı açarak yatırmayı düşünüyorum, daha önce hiç böyle bir şey yapmadım. Bu belirttiğim para miktarına yaklaşık bankalar aylık 45.000 / 50.000TL faiz vermektedir.

    Sadece şunu sormak istiyorum
    • Gerçekten bu aylık belirtilen tutar veriliyor mu?
    • Bu kadar büyük parayı bankaya mevduat hesabına yatırmak riskli mi?
    • Bu parayı hesaba yatırmadan önce nelere dikkat etmeliyim?
    Lütfen daha önce veya aktif parası mevduat hesabında olan yazarlar cevap verirse sevinirim. Ayrıca konuyu lütfen din'e bağlamayınız.
    Hesabınızda bir yanlışlık var. %49 faiz oranı ile alacağınız aylık brüt tutar: 34.273,22 TL, %5 stopaj düştüğünde net getiri: 32.559,56 TL

    Aylık 45.000 TL net getiri için %68 faiz almalısınız.

    Şuan 800.000 TL ile en yüksek faiz veren x Banka %56 faiz veriyor, bu da aylık net kazanç 37.210 TL yapmaktadır.

    Sorularınıza gelirsek,
    • Gerçekten bu aylık belirtilen tutar veriliyor mu?
      CVP: Sizin bahsettiğiniz tutarlar yanlış, benim yukarıda verdiğim örneklerde ki faiz oranlarına göre bankalar ilgili tutarları 32 gün sonrasında hesabınıza yatırır.
    • Bu kadar büyük parayı bankaya mevduat hesabına yatırmak riskli mi?
      CVP: Devlet bir banka battığında vb. bir durumda bankada ki paranızın 650.000 TL'sine kadar olanını garanti altına alıyor. (2024 yılı için)
    • Bu parayı hesaba yatırmadan önce nelere dikkat etmeliyim?
      CVP: Aylık mevduata yatırmanızı tavsiye ederim. Birde bankaların bazıları hoşgeldin faizi olarak ilk ay daha yüksek oran veriyor, sonra ki aylar düşüyor. Bunlara dikkat etmeniz yeterli.
  • 26-03-2024, 17:21:43
    #44
    ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden artacam soru içinde cevabı var zaten.Enflasyonu yüksek faizle alt edemezsin.Tam tersi daha da yükseltirsin.
    Yksek faizler insanların daha az borçlanmasına ve harcamasına neden olur. Bu da talebi azaltarak enflasyonu düşürür. Bizim ülke için enflasyon düşmesede bir süreli duraklamaya girer ardındna farklı stratejiler ile düşebilir.
  • 26-03-2024, 17:33:53
    #45
    Emir23z adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yksek faizler insanların daha az borçlanmasına ve harcamasına neden olur. Bu da talebi azaltarak enflasyonu düşürür. Bizim ülke için enflasyon düşmesede bir süreli duraklamaya girer ardındna farklı stratejiler ile düşebilir.
    Tam tersi olacağını düşünüyorum.Yüksek faiz kapışan insanlar 3 ay 5 ay bekliyim arabayı faiz getirisiyle alacak.Onu geçtim küçük harcamalar da artacak neden çünkü 1 milyonu olan adam 40 bin ortalama faiz alacak.Bu faizi %90 yine piyasada harcayacak.Enflasyon nasıl düşsün bu ortamda ? Enflasyon düşmesi için dövizi salmaları lazım önce.