Merhaba.
Savcılığa suç duyurusunda bulunurken.
Kendim direk dilekçe vermeyi düşünüyorum bilgisayar çıktısı ile hazırlayarak.
Sorum şu ?
1- bilgisayar çıktısı kabul ediliyor mu ? Ve video eklemek istiyorum.
2 - dilekçe verirken daha avukat tutmak dahami iyi olur .
Avukat ile işler daha hızlı mı yürür ? Yoksa ilerleyen zamanda dosya işleme girince mi tutmak daha mantıklı
Bilgi veren arkadaşlar için şimdiden teşekkürler.
Avukat olan arkadaşlar bakabilirmisiniz ?
2
●218
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 14-02-2024, 18:39:00Hiç bir şey hazırlamayın. Suçüstü savcılığına gidiyorsunuz matbu evrak veriyorlar ona göre dolduruyorsunuz, detayları daha sonra istiyorlar. Bende öyle olmuştu. Kimlik fotokopisi ile gidin yoksa orada fotokopi çeken yer arıyorsunuz sıranızda geçiyor o arada.
- 14-02-2024, 19:02:38Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Merhabalar.
Öncelikle geçmiş olsun. Başlamadan, hakkınızı mutlaka arayın.
1. Bilgisayar çıktısı kabul edilir. Ama orada doldurmanızı istedikleri bir
evrak olabilir. Ya da kendileri bir tutanak hazırlayabilir. O tutanağa sizin
dilekçenizin eklenmesini isteyin.
1.a. Video eklemek istiyorsanız CD ya da USB bellek kullanmanız gerekir.
Biz ne olur ne olmaz diye drive linki de ekliyoruz. Düşer bozulur sonra
uğraştırmasın diye. Baro odalarında fotokopi ve CD satışı olur. CD yi alıp
kendiniz yazdırmanız gerekebilir ama.
2. Maalesef memurlar vatandaşları bazen ciddiye almayabiliyor. O nedenle
süreç biraz sancılı geçebilir. Ama avukat eşliğinde başvuru yaparsanız
kendiniz işin mutfağına girmeniz gerekmez. Bilginize başvurulması gerekirse
1- defa ifadeye gidebilirsiniz. Onun dışında kalan işlemleri avukatınız yürütür.
2.a. Eğer avukat tutmayı düşünüyorsanız en başında beri avukatla ilerlemek
en sağlıklısı olur. Adalet sistemi bir bütündür. Başta yapılan yanlışlar ilerde
önünüzü kesebilir. O nedenle en başından itibaren avukatla çalışmak sizin
için daha sağlıklı olur. Tabi bilginiz varsa tüm süreci kendinizde yönetebilirsiniz.
2.b. Avukat ile dosya daha hızlı ilerler. Avukat doğru işlemleri yapacağı için
zaman kayıpları önlenir. Ayrıca memurlar vatandaşa karşı tutumlarını
avukatlara karşı yapamazlar. Ayrıca olay savcının bilgisi dışında kalan bir
konuya dayanıyorsa avukat durumu izah edip süreci çıkmaza girmekten
kurtarabilir. Bunları vatandaşında yapması mümkün. Ama işi ehline bırakmak
her zaman daha iyi olur.
Umarım sağlıklı bir sonuca ulaşabilirsiniz.
İyi forumlar