• 14-02-2024, 18:32:46
    #1
    Merhaba.

    Savcılığa suç duyurusunda bulunurken.

    Kendim direk dilekçe vermeyi düşünüyorum bilgisayar çıktısı ile hazırlayarak.

    Sorum şu ?

    1- bilgisayar çıktısı kabul ediliyor mu ? Ve video eklemek istiyorum.

    2 - dilekçe verirken daha avukat tutmak dahami iyi olur .
    Avukat ile işler daha hızlı mı yürür ? Yoksa ilerleyen zamanda dosya işleme girince mi tutmak daha mantıklı

    Bilgi veren arkadaşlar için şimdiden teşekkürler.
  • Kabul Edilen Cevap
    • Merhabalar.

      Öncelikle geçmiş olsun. Başlamadan, hakkınızı mutlaka arayın.


      1. Bilgisayar çıktısı kabul edilir. Ama orada doldurmanızı istedikleri bir
      evrak olabilir. Ya da kendileri bir tutanak hazırlayabilir. O tutanağa sizin
      dilekçenizin eklenmesini isteyin.

      1.a. Video eklemek istiyorsanız CD ya da USB bellek kullanmanız gerekir.
      Biz ne olur ne olmaz diye drive linki de ekliyoruz. Düşer bozulur sonra
      uğraştırmasın diye. Baro odalarında fotokopi ve CD satışı olur. CD yi alıp
      kendiniz yazdırmanız gerekebilir ama.

      2. Maalesef memurlar vatandaşları bazen ciddiye almayabiliyor. O nedenle
      süreç biraz sancılı geçebilir. Ama avukat eşliğinde başvuru yaparsanız
      kendiniz işin mutfağına girmeniz gerekmez. Bilginize başvurulması gerekirse
      1- defa ifadeye gidebilirsiniz. Onun dışında kalan işlemleri avukatınız yürütür.

      2.a. Eğer avukat tutmayı düşünüyorsanız en başında beri avukatla ilerlemek
      en sağlıklısı olur. Adalet sistemi bir bütündür. Başta yapılan yanlışlar ilerde
      önünüzü kesebilir. O nedenle en başından itibaren avukatla çalışmak sizin
      için daha sağlıklı olur. Tabi bilginiz varsa tüm süreci kendinizde yönetebilirsiniz.

      2.b. Avukat ile dosya daha hızlı ilerler. Avukat doğru işlemleri yapacağı için
      zaman kayıpları önlenir. Ayrıca memurlar vatandaşa karşı tutumlarını
      avukatlara karşı yapamazlar. Ayrıca olay savcının bilgisi dışında kalan bir
      konuya dayanıyorsa avukat durumu izah edip süreci çıkmaza girmekten
      kurtarabilir. Bunları vatandaşında yapması mümkün. Ama işi ehline bırakmak
      her zaman daha iyi olur.

      Umarım sağlıklı bir sonuca ulaşabilirsiniz.

      İyi forumlar
  • 14-02-2024, 18:39:00
    #2
    Hiç bir şey hazırlamayın. Suçüstü savcılığına gidiyorsunuz matbu evrak veriyorlar ona göre dolduruyorsunuz, detayları daha sonra istiyorlar. Bende öyle olmuştu. Kimlik fotokopisi ile gidin yoksa orada fotokopi çeken yer arıyorsunuz sıranızda geçiyor o arada.
    • ByEmre
    ByEmre bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 14-02-2024, 19:02:38
    #3
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Danışman
    Merhabalar.

    Öncelikle geçmiş olsun. Başlamadan, hakkınızı mutlaka arayın.


    1. Bilgisayar çıktısı kabul edilir. Ama orada doldurmanızı istedikleri bir
    evrak olabilir. Ya da kendileri bir tutanak hazırlayabilir. O tutanağa sizin
    dilekçenizin eklenmesini isteyin.

    1.a. Video eklemek istiyorsanız CD ya da USB bellek kullanmanız gerekir.
    Biz ne olur ne olmaz diye drive linki de ekliyoruz. Düşer bozulur sonra
    uğraştırmasın diye. Baro odalarında fotokopi ve CD satışı olur. CD yi alıp
    kendiniz yazdırmanız gerekebilir ama.

    2. Maalesef memurlar vatandaşları bazen ciddiye almayabiliyor. O nedenle
    süreç biraz sancılı geçebilir. Ama avukat eşliğinde başvuru yaparsanız
    kendiniz işin mutfağına girmeniz gerekmez. Bilginize başvurulması gerekirse
    1- defa ifadeye gidebilirsiniz. Onun dışında kalan işlemleri avukatınız yürütür.

    2.a. Eğer avukat tutmayı düşünüyorsanız en başında beri avukatla ilerlemek
    en sağlıklısı olur. Adalet sistemi bir bütündür. Başta yapılan yanlışlar ilerde
    önünüzü kesebilir. O nedenle en başından itibaren avukatla çalışmak sizin
    için daha sağlıklı olur. Tabi bilginiz varsa tüm süreci kendinizde yönetebilirsiniz.

    2.b. Avukat ile dosya daha hızlı ilerler. Avukat doğru işlemleri yapacağı için
    zaman kayıpları önlenir. Ayrıca memurlar vatandaşa karşı tutumlarını
    avukatlara karşı yapamazlar. Ayrıca olay savcının bilgisi dışında kalan bir
    konuya dayanıyorsa avukat durumu izah edip süreci çıkmaza girmekten
    kurtarabilir. Bunları vatandaşında yapması mümkün. Ama işi ehline bırakmak
    her zaman daha iyi olur.

    Umarım sağlıklı bir sonuca ulaşabilirsiniz.

    İyi forumlar