• 27-01-2024, 23:13:32
    #1
    Arkadaşlar dosya uzun olduğu için özet geçiyorum
    2015 son aylarında iş Kazası geçirdim dosya taksirli ölüm ve yaralama ile açıldı kamu dahil dosyaya , iş kazasinda ölüm ve yaralanan var. Yaralı olan benim ağır şekilde fiziksel (beyin) hasarı kalıcı hastalık meydana geldi , bilirkişi %10 bana kusur , %90 kusur işverene verildi.

    5 günlük işçiydim, dosya kapsamında sürekli kontroller vs, bu esnada ceza mahkemesi bitti hukuk sürecinde maddi ve manevi olarak iş mahkemesi sıfatıyla devam ediyor.

    Ve maalesef devam ediyor 2023 yılı içersinde adli tıp yuksej ihtisas kurulu tekrardan tam.tesekullu hastanede bir poliklinikten bazı tetkik ve sonuçları istedi , adli tıpa dosya gönderildi dosyanın mahkemeye geri gelmesi sanırsam 5 ay en az dosya geldikten sonra bilirkişiye hesaplamak için tekrar gidicek dosya.

    Sorum şu

    1) Dosya 10 yılın üstüne çıkarsa düşer mi otomatikman

    2) Maddi hesaplama beklediğim süre kadar faiz oranları nasıl oluyor

    3) İhtiyati haciz konuldu fakat ödeme emri gelir mi

    3 Davalının herhangi bir mal varlığı yoksa alacaklarim ölmüş mü oluyor ( Davalı her bankada hesapları bomboş )

    Konuyla ilgili iş mahkemesine tecrübesi olan saygı değer avukat arkadaşlarımızın görüşlerini merak ediyorum
  • 27-01-2024, 23:38:55
    #2
    Cevapları bilmiyorum fakat
    İş yerinizi mahkemeye verdiniz mi?
  • 27-01-2024, 23:40:18
    #3
    ArtStoreUqur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevapları bilmiyorum fakat
    İş yerinizi mahkemeye verdiniz mi?
    Hocam iş yerini mahkemeye verdim yaklaşık 7 sene oldu.
  • 28-01-2024, 00:05:48
    #4
    Danışman
    kadoo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar dosya uzun olduğu için özet geçiyorum
    2015 son aylarında iş Kazası geçirdim dosya taksirli ölüm ve yaralama ile açıldı kamu dahil dosyaya , iş kazasinda ölüm ve yaralanan var. Yaralı olan benim ağır şekilde fiziksel (beyin) hasarı kalıcı hastalık meydana geldi , bilirkişi %10 bana kusur , %90 kusur işverene verildi.

    5 günlük işçiydim, dosya kapsamında sürekli kontroller vs, bu esnada ceza mahkemesi bitti hukuk sürecinde maddi ve manevi olarak iş mahkemesi sıfatıyla devam ediyor.

    Ve maalesef devam ediyor 2023 yılı içersinde adli tıp yuksej ihtisas kurulu tekrardan tam.tesekullu hastanede bir poliklinikten bazı tetkik ve sonuçları istedi , adli tıpa dosya gönderildi dosyanın mahkemeye geri gelmesi sanırsam 5 ay en az dosya geldikten sonra bilirkişiye hesaplamak için tekrar gidicek dosya.

    Sorum şu

    1) Dosya 10 yılın üstüne çıkarsa düşer mi otomatikman

    2) Maddi hesaplama beklediğim süre kadar faiz oranları nasıl oluyor

    3) İhtiyati haciz konuldu fakat ödeme emri gelir mi

    3 Davalının herhangi bir mal varlığı yoksa alacaklarim ölmüş mü oluyor ( Davalı her bankada hesapları bomboş )

    Konuyla ilgili iş mahkemesine tecrübesi olan saygı değer avukat arkadaşlarımızın görüşlerini merak ediyorum
    Merhabalar.

    Öncelikle geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda hayırlı bir sonuç alırsınız.

    1- Ceza yargılamalarında ceza zaman aşımı vardır. Ama süreler değişkenlik
    gösterir. Sizin olayınızda ortada bir tazminat var. Bu tazminatın zaman aşımı
    yoktur. Dosya düşmez. Sonuçlanana kadar devam eder.

    2- Temel olarak kaza anından itibaren faiz işletilir. Fakat geçmiş tarihe göre
    değerleme yapıldı ise güncel değerleme yapılmasını isteyebilirsiniz.

    3- İhtiyati haciz tedbir olarak konulur. Mahkeme sonunda size tazminat
    ödenmesine karar verirse o karar ile icra takibi başlatmanız gerekiyor.
    Sonrasında ödeme emri gönderilir.

    4- Davalının herhangi bir mal varlığı yoksa alacaklarınız ölmüş olmaz. Sadece
    komada denebilir. Üzerine mal varlığı aldığı zaman ya da miras kalırsa alacağınızı
    alabilirsiniz.

    İyi forumlar
  • 28-01-2024, 00:12:26
    #5
    ArtStoreUqur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevapları bilmiyorum fakat
    İş yerinizi mahkemeye verdiniz mi?
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Öncelikle geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda hayırlı bir sonuç alırsınız.

    1- Ceza yargılamalarında ceza zaman aşımı vardır. Ama süreler değişkenlik
    gösterir. Sizin olayınızda ortada bir tazminat var. Bu tazminatın zaman aşımı
    yoktur. Dosya düşmez. Sonuçlanana kadar devam eder.

    2- Temel olarak kaza anından itibaren faiz işletilir. Fakat geçmiş tarihe göre
    değerleme yapıldı ise güncel değerleme yapılmasını isteyebilirsiniz.

    3- İhtiyati haciz tedbir olarak konulur. Mahkeme sonunda size tazminat
    ödenmesine karar verirse o karar ile icra takibi başlatmanız gerekiyor.
    Sonrasında ödeme emri gönderilir.

    4- Davalının herhangi bir mal varlığı yoksa alacaklarınız ölmüş olmaz. Sadece
    komada denebilir. Üzerine mal varlığı aldığı zaman ya da miras kalırsa alacağınızı
    alabilirsiniz.

    İyi forumlar
    Teşekkürler Bey @Fahrettin;

    Dosyanın üzerine 2 hakim ve 1 Dosya 36 duruşmayı geride bırakması şaka gibi de olsa, hak edilmiş yani kesinleşmiş karar olmadıkça umitlenmemek gerek, bu konuda ara bulucuya gitmek mantıksız gelsede senelerin geçmesi inanın aklıma arabulucuya git diyor.

    İş mahkemeleri zaman zaman zaman kavramından oluştuğunu öğrettiler bana.

    İyi forumlar
  • 28-01-2024, 01:02:02
    #6
    Danışman
    kadoo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler Bey @Fahrettin;

    Dosyanın üzerine 2 hakim ve 1 Dosya 36 duruşmayı geride bırakması şaka gibi de olsa, hak edilmiş yani kesinleşmiş karar olmadıkça umitlenmemek gerek, bu konuda ara bulucuya gitmek mantıksız gelsede senelerin geçmesi inanın aklıma arabulucuya git diyor.

    İş mahkemeleri zaman zaman zaman kavramından oluştuğunu öğrettiler bana.

    İyi forumlar
    Artık dünyada her şey zamandan ibaret. 1 ay geç aldığınız ödemeyi
    yıllık %9-12 faizle telefi edilmesi imkansız. Eğer paranızı alabilme
    ihtimaliniz varsa arabulucu ile ödeme almak en azından sonuç verir.

    Bazı iş verenler bu tip durumlarda alabiliyorsan al moduna giriyor.
    Bu durumda da maalesef olan hep işçiye oluyor. Zaten hesapları boş.
    En azından bir miktar ödeme alırsınız
  • 28-01-2024, 05:41:32
    #7
    Çok geçmiş olsun arkadaşım, umarım en kısa sürede çözüme kavuşur.

    Şuan çalışmana engel bir durum var mı ? kaza nasıl oldu, kalan kalıcı hasarlar nedir ?