Anket Hata mıydı ?
Toplam Katılımcı Sayısı: 22
Hata mıydı ?
EVET
%77,27 (17 Oy)
HAYIR
%22,73 (5 Oy)
  • 17-01-2024, 21:54:28
    #1
    Instagram mavi tik✅
    sizce eyt çıkması şuanki emeklileirn az maaş almasıyla dogrudan ilişkili mi ? ve 40 yaşında insanların emekli olması gerekli miydi
  • 17-01-2024, 21:58:19
    #2
    En büyük yanlışlardan biriydi. Şu an emeklilerin az maaş almasi ilede ilişkili bence.
  • 17-01-2024, 22:00:08
    #3
    Hata olduğunu iktidar da biliyordu.
    Seçim olduğu için yaptılar. Çok büyük bir aptallikti. Hata yanlışlıkla yapılır. Aptallık, bile bile yapılır.
  • 17-01-2024, 22:00:54
    #4
    Gençlere yönelik politikalar yürütülmeli artık.

    40 yaşında emekli olanların ve fazlaca memur sayısının ekonomik anlamda fazlaca yük oluşturduğunu düşünüyorum.
  • 17-01-2024, 22:03:18
    #5
    Hocam hakkı olanı hakkını vermelisin yani yasada olan bir şeyi sonradan değiştirip sen bu sözleşmeyi kabul ettin ama ben bu şekilde değiştirdim bunu da zorla kabul ediceksin diyemezsin. Eğer böyle diyorsan 30-35 yaşında yani zamanında gerçekten erken emekli olan kişilerin emekliliğini de iptal edeceksin eşitlik olsun. Şuan düşük mü evet bu ekonomiye göre düşük ama adelet dediğimiz şey böyle bir şey.
  • 17-01-2024, 22:06:50
    #6
    Elbette hata benim annem sigorta için 78 girişli birisi. Emeklilik için 58 yaşını bekledi kadın.
    Emekli olduğunda 2.800 TL emekli aylığı bağlandı o dönem en düşük emekli aylığı ise 1.200 TL falandı.
    Ayrıca 2019 yılında 2.050 tl asgari ücret vardı.

    Şimdi kadının maaşı 12.200 TL olacak ama asgari ücret 17.002 TL normal şartlarda en az 22-23 bin TL alması gerekiyordu. Peki Türkiye normal mi? Hayır.

    İnsanlar öğrenemedi size bedavadan tanınan bir hak varsa , başkasının hakkı yeniyordur. Şimdi EYT vurmuş birisi ama prim ödedik vs. diyebilir. Ödediğin prim sana 40 yıl ödeme yapacak kadar bi prim değil.
    Gün sayısı dolsa bile yaş akdini bekleyecektin ki ADALET herkese eşit sağlansın.

    Ama bu ülkede Adalet sadece malumun ismi. Benim özellikle 30 yaş altına diyeceğim tek şey var.
    Bu yıkıntı böyle devam eder sistemin içine kendinizi dahil etmek yerine ya sermayesi yüksek başarılı işler kovalayın ya da ülkeden çıkmanın yoluna bakın.
  • 17-01-2024, 22:10:42
    #7
    ❤YouTube | YapayYazılımcı
    Hayır diyenler 40 yaşında emekli olanlar
  • 17-01-2024, 22:14:00
    #8
    EYT ile Erken Emeklilik arasındaki farkı bilmeden yorum yapmak çok doğru değil. Örneğin ben 1993 sgk girişliyim. O dönem 25 yıl çalışma ve 5500 prim günü ile 2018'de emekli olmam gerekiyordu (48 yaşında)
    Sonra kanun değişti. Dünyanın hiçbir yerinde kanun aleyhe ise geriye doğru işletilmez. O tarihten sonra işe girişleri kapsar. Benim 2018'deki emekliliğim 2024 yılına ertelendi. Üstelik öyle bir kanun ki, 2018'den sonra çalışmaya devam edersem, 25 yılımı doldurduğum halde hala çalıştığım için gelecekteki emekli maaşımdan da kesinti yapılıyor. Yani devlet bana diyordu ki; "sana işe girerken sunulan şartları sağladın, ama 6 yıl çalışmayacaksın, gss ödeyeceksin ve bekleyeceksin. Çünkü oyun oynanırken ben kuralı değiştirdim"
    EYT alınan hakkın geri verilmesidir. Sizlere erken emeklilik olarak lanse edildi.
    Şöyle düşünün, örneğin şuan görünen emeklilik yaşınız 60. Siz 58 yaşınıza geldiğinizde devlet bir yasa ile emeklilik yaşınızı 66'ya çıkartıyor. İtiraz etmeyecek misiniz?
  • 17-01-2024, 22:36:02
    #9
    Açıkcaa söylemem gerekiyor, mevcut emekliler emekli olacaklar eflasyon karşısında MEZARDA EMEKLİ OLUR.