• 20-12-2023, 23:06:45
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Arkadaşlar merhaba ben Hamza. Geçtiğimiz aylarda uygun fiyatlı sanal sunucu satışı yapmak için bir firma kurmaya karar verdim. Her şeyi hazırladım lakin geriye gerekli belge ve izinler kaldı fakat bu konuda daha önce herhangi bir tecrübe edinemedim. HP DL380 Gen8 sunucularımı Bursa ya da İstanbulda bir barındırma şirketi ile anlaşıp barındırmaya karar verdim. Öğrenciyim ve aldığım burs ve destekler ile böyle bir yola başvurdum. Vergi levhası ve YS izni hakkında yazı ve makaleler okudum ve kafam gerçekten çok karıştı. Vergi Levhası konusunda kafamı karıştıran konu şu: ben kirada ailem ile oturuyorum ve internette ev sahibine aylık stopaj ücreti tarzı yazılar ile karşılaştım ama pek bilgi edinemedim. YS izni hakkında bazı arkadaşlarım eğer alan adı satılmıyorsa gerek olmadığını söyledi. Sadece hosting ve sanal sunucu kiralama hizmeti vermeyi düşünüyorum. Sizlere soracağım soru ise şu: Vergi Levhası için ayırmam gereken bütçe nedir? Ne kadar masraf etmeliyim? YS izni alınması zorunlu mu? Vergi Levhası ve YS izni nasıl alabilirim? Not: Şahıs şirketi ve home office bir firma kurmayı düşünüyorum. Lütfen kaba cevaplar vermeyin. Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. Teşekkür ediyorum
  • Kabul Edilen Cevap
    • 0 BeÄŸeni
      antoryumbilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      cevabınız için çok teşekkür ederim, ys izni nerden alabilirim ve mali müşavir dediğiniz bu serbest muhasebeciler mi oluyor?
      Buradan başvuru yapabilirsiniz ( öncesinden neler gerekli buradan görebilirsiniz )
      https://yersaglayici.btk.gov.tr/
      .
      Mali müşavir muhasebecinin diğer ismi
  • 20-12-2023, 23:08:12
    #2
    Üzülerek söylüyorum bu iş için sermayen az hem mağdur edilirsin hemde edersin sermayeni güçleştir
  • 20-12-2023, 23:09:27
    #3
    yok hocam sermaye bakımından o kadar çok düşük değilim, yapabileceğime inanıyorum neden hevesimi kırıyorsunuz şimdi ahahaha
  • 20-12-2023, 23:10:03
    #4
    Konu sahibinin iznii ile aynı sorular benim kafamda da var bu şahıs sirketi açmanın daha kolay bir yöntemi var mı? Örneğin şirketi açıyorsun vergi dairesinden geliyorlar falan.
  • 20-12-2023, 23:10:18
    #5
    Asıl hosting ve sunucular için YS izni gerekli ve backup lı olarak tutmanız gerekiyor. Devlet bir sorun olduğunda sizden log lar ve backup istiyor.
    .
    Vergi işi en kolayı bir mail müşavir ile görüşün hemen halleder.
    .
  • 20-12-2023, 23:13:09
    #6
    ekremlapaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu sahibinin iznii ile aynı sorular benim kafamda da var bu şahıs sirketi açmanın daha kolay bir yöntemi var mı? Örneğin şirketi açıyorsun vergi dairesinden geliyorlar falan.
    tabii ki iznim var hocam estağfurullah, bende işte bu konuyu anlayamıyorum bazıları alma diyor fakat yasa dışı iş de yapmak istemiyorum
  • 20-12-2023, 23:13:55
    #7
    megonal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asıl hosting ve sunucular için YS izni gerekli ve backup lı olarak tutmanız gerekiyor. Devlet bir sorun olduğunda sizden log lar ve backup istiyor.
    .
    Vergi işi en kolayı bir mail müşavir ile görüşün hemen halleder.
    .
    cevabınız için çok teşekkür ederim, ys izni nerden alabilirim ve mali müşavir dediğiniz bu serbest muhasebeciler mi oluyor?
  • 20-12-2023, 23:15:50
    #8
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    antoryumbilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cevabınız için çok teşekkür ederim, ys izni nerden alabilirim ve mali müşavir dediğiniz bu serbest muhasebeciler mi oluyor?
    Buradan başvuru yapabilirsiniz ( öncesinden neler gerekli buradan görebilirsiniz )
    https://yersaglayici.btk.gov.tr/
    .
    Mali müşavir muhasebecinin diğer ismi
  • 20-12-2023, 23:17:53
    #9
    megonal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buradan başvuru yapabilirsiniz ( öncesinden neler gerekli buradan görebilirsiniz )
    https://yersaglayici.btk.gov.tr/
    .
    Mali müşavir muhasebecinin diğer ismi
    cahilliğimi mazur görün cevabınız için teşekkür ederim hemen şimdi siteye bakacağım ve vergi levhası için yarın bir muhasebeci ile görüşeceğim