• 15-12-2023, 10:51:13
    #19
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kendimi bildim bileli o büfe orada, bursalıyım diyip oradan alışveriş yapmamış insan yoktur. o kadar işlek caddedeki bir büfeyi kaldırma ihtimalleri yok.
    belediye seçimlerini göz ardı etmeyin. hatta belediyede tanıdığınız varsa belediyenin istediği rakamı daha uyguna çözmeye çalışın seçim vakti.

    satan kişi büyük ihtimalle belediye başkanının değişeceğini düşünüyordur. büfenin olduğu yere yıllar sonra belki bir şeyler yapılacaktır. bu tip durumları düşünmelisiniz.
  • 15-12-2023, 10:57:32
    #20
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar selam, Bursa merkez de çok işlek bir caddeden devren büfe almak ile almamak arasında kaldım. Naçizane akla ihtiyacım var sizce ne yapmalı? Büfe 3 m2 bir alandan oluşuyor aylık 23.000 TL kirası bulunuyor, devir aldıktan sonra 7 yıl boyunca işletme hakkım olacak. Devir eden arkadaşın istediği ücret 500.000 TL, ayrıca belediye devir yapılabilmesi için 200.000 TL para istemekte, bir nevi toz parası alıyor. Böyle bakıldığında toplamda fiyat 700.000 TL gibi gözükse de içeride sayısal lotonun 175.000 TL teminatını ve 75.000 TL s*gara vs malı bana ek ücret istemeden devir ediyor. Yani bana büfenin geldiği rakam 450.000 TL oluyor, ekstra ben sayısal lotoyu kaldırmayı düşündüğüm için +175.000 TL artıda oluyorum. Büfe'nin günlük cirosu arkadaşın dediğine göre 50.000 TL ile 60.000 TL arasında, aylık net kazancı ise 75.000 TL şeklinde olduğunu söylüyor. Dediğim gibi büfe çok işlek bir yer de olduğu için yazın sadece su satışından ekstra aylık 40.000 TL net kar yapıyor diyor devir eden arkadaş. Genel olarak bakıldığında iş güzel gözüküyor fakat sıkıntılı kısımlarından da bahsedeyim. Evime 25 KM uzaklıkta her gün 50 KM yol yapmam gerekiyor git gel, ayrıca çalışma saatleri çok uzun sabah 7 de başlayıp akşam 11 de kapatıyormuş. Evli ve çocuklu biri olduğum için o kadar duramayacağımdan ekstra 1 tane de eleman almam gerekecek. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz da sizce bu iş mantıklı mı? Burayı devir alırsam bir nevi bayram seyran kendimi buraya kitlemem gerekecek, siz olsanız ne yapardınız?
    Hocam bende böyleşeyler düşündüm ama zaman insanı hasta ediyor cidden çok uzun zaman dilimi var ve 3 mt için belediye çok kira istemiş her yıl belediye yerleri kiraya verilir belki yakınıızda bir yer olursa daha iyi olur sizin için
    WC ulaşım derdiniz olacak gibi büfeler hiç kapalı kalmaz hasta olmazsınız düğün dernek yok tatil yok aylık 50-100 bine aldanmayın yarın ne olacağı belli değil ıvır zıvır diye tabir edilen şeyler var vergi mesela paranızın büyük kısmı yine gidecek.
  • 15-12-2023, 11:04:52
    #21
    Kayınpederi bakkal işleten birisi olarak uzak durmanızı tavsiye ederim..
    Büfe & Bakkal & Manav gibi sektörlerde eleman ile iş yürümez. Kendiniz başında durmak zorundasınız.
    Evinize olan mesafeye görmezden gelerek söylüyorum, Tatiliniz & Cenazeniz & Hastane işleriniz & Sosyalleşme ihtiyacı olduğu vakitler ve Çocuklarınızın yanında bulunmanız gereken vakitlerde yanında olamayacaksınız.

    Çoğu büfe / bakkal işletenler bayram hariç (ki bayramda tam tatil değil) harici tatil yapamıyor.

    Eleman işinide unutun, Hizmet sektöründe işletenin başında olması şart. Müşteri & Para kaybı yaşamak istemiyorsanız tabii ki.
    -> Sürekli de siz işin başında olursanız yukarıda BOLD olarak seçtiğim kısmı göze alabiliyor musunuz?
    --> Eşiniz evi otel gibi kullandığınızda bu durumdan rahatsız olmayacak mı?

    Hakkınızda hayırlısı.

    DipNot: Kayınpeder bakkal dükkanını sadece BIKTIĞI için içerisinde 60-70 K satılabilir kurulu düzen mal var iken sırf kurtulmak için 15.000 TL'ye devretmişti : )
  • 15-12-2023, 11:22:55
    #22
    Büfe tek başına işletemezsin.
    Kesinlikle tek başına olacak iş değil.

    Bir tanıdığım bir kaç yıl büfe işletti iyide para kazandı fakat 2 kişi hatta bazen 3.kişiyi çağırdılar sabah 6 akşam 00 arası açık kalıyordu.

    Ki sen 25 km ev uzaklığı diyorsun akıl alır gibi değil. Sen o saatte çıkıp 25 km yol eve gideceksin uyayacaksın ? Dinlenip geleceksin. Kendine ailene vakit ayırmaktan bahsetmiyorum bile.

    Bu mümkün değil.
    Bu tanıdık wcye gidecek vakit bulamıyordu bufeyi emanet edecek birini çağırman gerekiyor.
    Acil bir işin çıkıyor keza yine aynı.
    Yanına çalışan alırsan kazanamazsın onu bir defa unut.

    Büfe işletenler genelde kazanır ama hayat ve ömründen kaybeder.


    Bir süre sonra içinden diyeceksin ki günde 8-10 saat çalışayım asgari ücret kazanayım ama akşam ve hafta sonları ailemle vakit geçireyim yada kendime zaman ayırayım.
  • 15-12-2023, 14:30:58
    #23
    *TAMAMEN TAHMİNİ, FUZULİ KONUŞUYURUM

    Aylık 75.000 TL kar bırakacak ve sahibi ikinci el bir araba fiyatına satacak.
    Satın aldığınızı varsayalım
    1 sene sonra kazançlar artmış olsun.

    1 Sene sonra :
    Günlük cironuz, 100.000-120.000 TL
    Aylık kazancınız, 150.000 TL

    Basit bir soru :
    - 1 Milyon TL'ye bana satarmıydınız ?

    "Çok aciliyeti varsa satıyor olabilir" diyebilirsiniz.
    Diğer soru :
    - Ne kadar büyük bir aciliyetiniz olsa bana satardınız

    Şahsi fikrimi soracak olursanız, belirtilen miktarlar %25 ortaklığa mantıklı, dikkatli olun derim.
    Gerekirse çevre esnaflara bölgenin iş potansiyelini sorun bilgi alın
    (büfe'den bahsetmeden)
  • 15-12-2023, 15:24:56
    #24
    xidecn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büfe işinde eleman olmaz hocam, bunu yaklaşık 20 sene bursada büfe işletmiş birisi olarak söylüyorum.
    Bu büfexilik işinin çok garip incelikleri var. Tüm tedarikçilerle aranızı iyi tutmalısınız. Tüm tedarikçilerin size zamanında gelmesini sağlamalısınız, aynı ürün için tek tedarikçiyle çalışmamanız lazım fakat çalıştığınız her tedarikçiden haftalık, aylık duruma göre mal almanız lazım. Her zaman en iyi fiyatı veren tedarikçiyle çalışmak karlı olmayabiliyor, artık çok kalmasa da eskiden toptancı denilen 1-2 kişiyle çalışmak da önemli .Mesela basit bir ‘çakallık’ söyleyeyim, eğer tedarikçiye parayı gününde verirseniz tedarikçi size sizin ihtiyacınız olduğunda değil, kendi ihtiyacı olduğunda gelir. Borç takmak anlamında söylemiyorum , örneğin 1kutu redbull aldınız 1030 tl civarı , yanına sürekli satılan 10 koli su aldınız, abi kasada 1000 lira çıktı suların parasını haftaya geldiğinde vereyim dediğinizde o adamın haftaya hangi gün hangi saatte geleceğini bilirsiniz. Nakit verirseniz o tedarikçinin o gün ödeme yapması gerekiyorsa garanti paraya gider size gelmek yerine gibi gibi. Diyeceksin ki ya bir gün geç gelse ne olur? O gün redbull almaya gelen kişi bir daha burada yoktu diye gelmez, süper market işletmiyorsunuz.
    Büfeyi devraldığınızda eski sahibinin en az 1 hafta , mümkünse 2 hafta sizin yanınızda durmasını isteyin ki bu tarz incelikleri size uygulamalı göstersin
    hocam öyle bi anlatmışsınız ki arkadaşa siz devrediyosunuz sandım
  • 15-12-2023, 15:59:10
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Hiç içime sinmedi. Bolca parayı peşin vereceksiniz, her gün 25 km yol tepeceksiniz, vs vs. Gerçekten avantajlı olsaydı, yakından birileri hemen alır ieşletmeye başlardı.
  • 15-12-2023, 16:58:35
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    xidecn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence hazır bir işletme almak için gayet makul fiyat bugün 450.000 tl karşılığında 2010 model orta halli bir araba alınmıyor desek yeridir.
    Ben de bu düşüncedeyim, bursa'nın merkezinde 450 bin TL harcayıp bir yer açma imkanım yok fakat devir alabilme imkanım var. O yüzden çok mantıklı geliyor, dediğim gibi tek negatif kısmı evin uzak olması ve mesai saatinin fazla olması.


    WalterTrade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belediye seçimlerini göz ardı etmeyin. hatta belediyede tanıdığınız varsa belediyenin istediği rakamı daha uyguna çözmeye çalışın seçim vakti.

    satan kişi büyük ihtimalle belediye başkanının değişeceğini düşünüyordur. büfenin olduğu yere yıllar sonra belki bir şeyler yapılacaktır. bu tip durumları düşünmelisiniz.
    Çok yüksek makamlardan selam götürdük fakat işlemedi

    BaaRaaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kayınpederi bakkal işleten birisi olarak uzak durmanızı tavsiye ederim..
    Büfe & Bakkal & Manav gibi sektörlerde eleman ile iş yürümez. Kendiniz başında durmak zorundasınız.
    Evinize olan mesafeye görmezden gelerek söylüyorum, Tatiliniz & Cenazeniz & Hastane işleriniz & Sosyalleşme ihtiyacı olduğu vakitler ve Çocuklarınızın yanında bulunmanız gereken vakitlerde yanında olamayacaksınız.

    Çoğu büfe / bakkal işletenler bayram hariç (ki bayramda tam tatil değil) harici tatil yapamıyor.

    Eleman işinide unutun, Hizmet sektöründe işletenin başında olması şart. Müşteri & Para kaybı yaşamak istemiyorsanız tabii ki.
    -> Sürekli de siz işin başında olursanız yukarıda BOLD olarak seçtiğim kısmı göze alabiliyor musunuz?
    --> Eşiniz evi otel gibi kullandığınızda bu durumdan rahatsız olmayacak mı?

    Hakkınızda hayırlısı.

    DipNot: Kayınpeder bakkal dükkanını sadece BIKTIĞI için içerisinde 60-70 K satılabilir kurulu düzen mal var iken sırf kurtulmak için 15.000 TL'ye devretmişti : )
    Hocam devir kötü biliyorsunuz bugün kendinden ödün vermezsen yarın öbür gün hayat kalitenden ödün vermek durumunda kalacaksın.

    ElmasMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    *TAMAMEN TAHMİNİ, FUZULİ KONUŞUYURUM

    Aylık 75.000 TL kar bırakacak ve sahibi ikinci el bir araba fiyatına satacak.
    Satın aldığınızı varsayalım
    1 sene sonra kazançlar artmış olsun.

    1 Sene sonra :
    Günlük cironuz, 100.000-120.000 TL
    Aylık kazancınız, 150.000 TL

    Basit bir soru :
    - 1 Milyon TL'ye bana satarmıydınız ?

    "Çok aciliyeti varsa satıyor olabilir" diyebilirsiniz.
    Diğer soru :
    - Ne kadar büyük bir aciliyetiniz olsa bana satardınız

    Şahsi fikrimi soracak olursanız, belirtilen miktarlar %25 ortaklığa mantıklı, dikkatli olun derim.
    Gerekirse çevre esnaflara bölgenin iş potansiyelini sorun bilgi alın
    (büfe'den bahsetmeden)
    Devir eden arkadaş evlenecek düğün yapacağı için para lazım olduğunu söylüyor, farklı kanallarla durumun doğrulunu teyit ettik. Ayrıca devir edecek arkadaş 3 yıldır sabah 7 akşam 11 tek başına çalışıyor yalnız olduğu için iş ekstra yormuştur diye düşünüyorum. Yeni evlenecek bir insan o kadar mesai yapamaz, yapsa bile evliliği uzun sürmez diye düşünüyorum.
  • 15-12-2023, 16:59:16
    #27
    işletmeyi 7 yıllığına devretmek sonra geri alma durumu varsa çok saçma bulaşmazdım ben.