• 24-11-2023, 23:25:03
    #19
    İş avukatına gerek yok arabulucu ile ücretsiz sorununuza çözüm bulabilirsiniz.
  • 24-11-2023, 23:40:00
    #20
    ahmethx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şikayet edersem kendim çıkmam için iftara veya uzak şubelere yollarlar kendim çıkmam için.
    Genel olarak konu hakkında çok fazla fikir veremeyeceğim fakat farklı yere gönderme konusunda yakınımın yaşadığı bir durum var. İş yeri sizi farklı bir şubeye yollasa yasal bir mesafe sınırı var, kaç km olduğunu hatırlamıyorum ama bu sınırın dışına yollarsa sizin rızanız gerekiyor, onaylamazsanız tazminazınızı ödeyip işten çıkartmak zorunda kalıyor. Arkadaşım bu durumu yaşayıp avukat aracılığıyla tüm haklarını almıştı. Şirket farklı bir yere taşınmıştı, servis vs. olmasına rağmen arkadaşım kabul etmedi o mesafeye gitmeyi.
  • 24-11-2023, 23:45:08
    #21
    ahmethx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tam olarak nasıl yapmam gerekiyor, ne yapmam gerekiyor şuan hocam? arabulucuya nasıl ulaşacagım önce istifa mı etmem gerekiyor yoksa önce arabulucuya mı gitmem gerekir?
    Wp'dan yazar mısınız?
  • 25-11-2023, 00:04:21
    #22
    ahmethx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar merhaba, bimde çalışıyorum son 4 5 aydır aylık 10-20 saat fazla çalıştım. müdür benim adıma imza atıp sanki fazla çalışmamışım gibi gösteriyor ve bunlar mesai saati olarakta verilmedi yani mesai ücreti verilmedi diye istifa dilekçesi hazırlayıp vermek istiyorum. tazminatımı almak istiyorum çok fazla mobingde yapılıyor örneğin geçen gün 1 saat geç kaldım diye müdür yemek yememe izin vermedi molanı 1 saat geç kalarak kullanmış oldun dedi. insanlara ve çevredeki esnafa tarihi geçmiş ürünler satılıyor ve bana da zorla satmam için baskı yapıyorlar artık bıktım. tazminatımı alıp bu işten kurtulmak istiyorum. ne yapabilirim?
    benzerini yaşadım ve şöyle çözdüm. avukat bi tanıdığıma danıştım birlikte dilekçe yazdık sebepleri ile haklı fesih bildirimi olarak, notere gittim şirkete gönderdim. ertesi gün işe bile gitmedim, bir hafta sonra arabulucu aradı, tazminatı mı aldım.
  • 25-11-2023, 00:27:40
    #23
    BianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle 1 saat geç kalıyorsanız bu durumda amirinize bilgi veriyor olmanız lazım. Bunu da mümkünse yazılı olarak yapmanız lazım. Bu şekilde geç kalmalarınız varsa amiriniz TUTANAK İLE İŞ AKTİNİ SONLANDIRABİLİR.
    Müdür sizin adınıza imza atamaz. Bunu kanıtlarsanız ilgili süreci daha verimli yürütebilirsiniz. istifa dilekçesi hazırlar iseniz HAKKINIZI GİDER. Bu sebeple de kanıtlarla beraber NOTERDEN işlem yapmanız lazım. Önerim bir İŞ AVUKATI ile görüşün. Kafanıza göre veya burdaki verilen bilgilere göre iş yapmayın. 100 tane haklı taraf vardır ama 1 tane gözden kaçan alan olur patlarsınız
    yazılı olarak bildirdim zaten hocam, dediğinizde çok haklısınız mutlaka bir avukat ile de görüşeceğim. çok teşekkür ederim
  • 25-11-2023, 00:40:08
    #24
    direk işçi mahkemesi çok fazla delilede ihtiyacın yok. tazminatını her türlü alırsın. fazlasını almaya bak bunuda kıdem,ihbar,fazla mesai ve izin ücretleri, maddi manevi tazminat olarak talep edeceksin ki. mahkeme açtığınada değsin.
  • 25-11-2023, 00:46:51
    #25
    "4 5 aydır aylık 10-20 saat fazla çalıştım"
    Bu yeterince önemli bir iddaa. https://www.alo170.gov.tr/ ve Cimer'e şikayetlerde bulunabilirsin.

    Ayrıca tarihi geçmiş ürün satmak çok çok ciddi bir suç.
  • 25-11-2023, 13:13:23
    #26
    Cevaplayan arkadaşlar şunu unutuyorlar, hukuk davalarında bilgi ve belgeleri sizin sunmanız veya işaret etmeniz gerekir. Hukuk davalarında ceza davalarında olduğu gibi re'sen araştırma yapılmaz. İşin içine şirkete yazılacak müzekkereler, şirket içi/şirket dışı tanıklar ve emsal konuda verilen kararlar girer. Konu hakkında daha detaylı şekilde konuşmak isterseniz PM yazabilirsiniz.
  • 25-11-2023, 15:47:36
    #27
    ahmethx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar merhaba, bimde çalışıyorum son 4 5 aydır aylık 10-20 saat fazla çalıştım. müdür benim adıma imza atıp sanki fazla çalışmamışım gibi gösteriyor ve bunlar mesai saati olarakta verilmedi yani mesai ücreti verilmedi diye istifa dilekçesi hazırlayıp vermek istiyorum. tazminatımı almak istiyorum çok fazla mobingde yapılıyor örneğin geçen gün 1 saat geç kaldım diye müdür yemek yememe izin vermedi molanı 1 saat geç kalarak kullanmış oldun dedi. insanlara ve çevredeki esnafa tarihi geçmiş ürünler satılıyor ve bana da zorla satmam için baskı yapıyorlar artık bıktım. tazminatımı alıp bu işten kurtulmak istiyorum. ne yapabilirim?
    Hocam sen hiç bişey yapamazsın