• 20-11-2023, 23:55:34
    #1
    deprem sebebiyle evi satalım daha minimal bi yer alalım dedik. Bu fiyata satarsak hem emlakçıya 200.000 hem de tapuya 210000 ödemiş oluyoruz toplamda 410k sadece buraya veriyoruz. Hadi emlakçıyı anladım da bu tapu harcı tamamen soygun. deniz kumundan bina yapıyorlar taşınalım diyoruz 210k harç çıkartıyorlar.


  • 20-11-2023, 23:57:05
    #2
    Rayiç bedeli neyse satış tutarı onu gösterirseniz daha düşük olur. Satış bedelinin %6’sı + 1000₺ küsür döner sermaye alınıyor.

    Düzeltme: Normalde yıllardır %4’dü vergilere gelen zamlarla %6 olacağı söyleniyordu. Oldu mu olmadı mı bilmiyorum.
  • 21-11-2023, 00:03:27
    #3
    harç %4 dür yani 10.250.000 lik bir daire alıyorsanız bu kadar harç çok gelmemesi gerekiyor. %2 alıcı %2 satıcı öder harcı
  • 21-11-2023, 00:09:58
    #4
    Yaserckr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    harç %4 dür yani 10.250.000 lik bir daire alıyorsanız bu kadar harç çok gelmemesi gerekiyor. %2 alıcı %2 satıcı öder harcı
    Hocam Türkiye'de yaşıyoruz. Hepsini alıcıya odetiyorlar
  • 21-11-2023, 00:15:00
    #5
    bariscelik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Türkiye'de yaşıyoruz. Hepsini alıcıya odetiyorlar
    evet öyle bir sıkıntı var aksini belirtince satılan malın fiyatı o miktarda yükseliyor malesef
  • 21-11-2023, 00:29:24
    #6
    Yaserckr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    harç %4 dür yani 10.250.000 lik bir daire alıyorsanız bu kadar harç çok gelmemesi gerekiyor. %2 alıcı %2 satıcı öder harcı
    Evi satıyoruz hocam almıyoruz bu fiyata
  • 21-11-2023, 01:23:48
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Bir de döner sermaye var. Döne döne soyuyorlar, döndüre döndüre soyuyorlar.
  • 21-11-2023, 04:08:49
    #8
    O neymiş
  • 21-11-2023, 05:23:13
    #9
    Türkiye’de anaokuldan üniversiteye eğitim ücretsiz. Sağlık hizmetleri ise neredeyse bedava. Parası bir yerden çıkıyor sonuçta. Özünde hiçbir şey parasız değil tabi ki. Sosyal devlet olmanın sonuçları var. En başta yüksek vergi.